Toon posts:

Retractable utp doos

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen! (mijn eerste post hier),

Ik zoek een stabiele doos (dus er moet wat gewicht aan zitten). Het is bedoeld voor een vergaderzaal, en moet er dus ook wat deftig uitzien. Het moet 6-8 mensen tegelijk kunnen bedienen.
edit: vergeten het nut te verklaren... Het zijn dus retractable utp draadjes. Zoiets wat je vaak aan minimuizen etc. vindt!

Zoiets zou toch moeten bestaan :Y)

Alvast bedankt!

mvg,
mrmittens

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 18:21 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Wat zijn je eigen bevindingen tot nu toe?

klik

Verwijderd

Topicstarter
Hoe droog :)

Welja, nog altijd geen hé... (met meerdere kabels dan)

Het probleem is dat niet iedereen wifi heeft (kan al niet want andere mensen brengen hun laptop mee).
En allerei aparte bakjes ziet er ook niet uit... -> zo min mogelijk rotzooi met kabels

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Nou, wat google betreft bestaan oprolbare UTP-kabels wel, dus je zou kunnen overwegen om zelf iets te maken, mocht het niet bestaan. Je kunt het zo deftig maken als je zelf wilt, mooi gladschuren, verven, lakken, weet ik wat allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga nog wat creatief zijn met zoektermen :p

Alleen nog uitzoeken hoe je een oprolsysteem met standen maakt :/
edit: die sweex spullen kun je nl. niet gebruiken omdat het er langs twee kanten uitkomt
edit1: of bestaan er ook uit 1 stuk?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 19:54 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Luxe aktenkoffertje met klein 8-poorts switchje met 8 van die oprolbare kabeltjes?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
:D

Iemand (edit: niet ik :p) hier is ervan overtuigd dat zoiets verkrijgbaar is, dus :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 21:27 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Hmpf, ik typ net een mooi idee, is hij verloren bij het posten :/

Nagoed, wat ik wilde zeggen:
Switch in doosje inbouwen, zoals hierboven is gezegd, mooie rij contactdozen oid. maken, in één kastje met n switch erbij.
Vervolgens de adapter van de switch in de kast aansluiten (aan de muur vd kamer dus) met een homemade PowerOverEthernet geval.
Lange UTP-kabel eraan met stroom+data dus, in het boxje, naar de switch :)

Lange UTP-kabel kan evt op een haspel worden gelegd zodat hij oprolbaar is, en in de switchbox kun je een vakje maken waar je 10 oprolbare UTP-gevallen legt.
Toch is het misschien handiger om contactdozen in de tafel te maken, of toch wireless te gaan :)

Waarom koop je geen simpel AP, 10 wireless kaartjes die native ondersteund worden (bv de nieuwe versie van de Asus WL100g), iedereen kan ze zo inpluggen, binnen een minuut online :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

wat ik altijd mooi vind is van die driehoekige dozen met daarin een stroom toevoer en een netwerk
je ziet ze wel in grote vergaderzalen zoals bijvoorbeeld de 2e kamer

Verwijderd

Topicstarter
Wireless? Zonder prutsen met drivers? _/-\o_ (nu nog iets wat ook geschikt is voor vrouwen :+ )
Een open AP met alle poorten geblockt voor bezoekers? :Y) Als vakantiejobber moest ik toch nog eens berekenen hoeveel het zou kosten om dat gebouw met wlan te dekken :)
Morgen eens gaan kijken wat er allemaal mogelijk is.
Pagina: 1