[XP Pro] Geen reactie op RDP aanvragen

Pagina: 1
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Hoi

Ik zit met een VPN te werken naar huis, werkt allemaal perfect. Ook kan ik mijn server gewoon benaderen via RDP. Maar als ik mijn desktop wil benaderen via RDP, dan krijg ik dit te zien:
code:
1
The client could not connect to the remote computer.bla bla jullie kennen die melding vast wel

Misschien weten jullie een oplossing hoe ik vanaf afstand toch bij mijn Windows XP Pro machine kan??

Groet

Guido

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-03 23:45
Ik denk dat we dan toch wat meer informatie nodig hebben :)

Lukt het bijvoorbeeld wel vanaf je eigen netwerk ZONDER VPN? Heb je misschien een overijverige firewall die de poort blokkeerd, of staat RDP misschien ingesteld op een andere poort?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je uberhaupt wel iets van je desktop benaderen (kan je hem bv. pingen)? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Staat rdp wel aan? En connect je naar een pc op de zaak misschien? Ik heb het hier zo ingesteld dat users enkel een pad naar de loadbalancer (en weer terug) hebben via de vpnconnectie.....
Anders: clientpc misschien via dhcp een ander ip gekregen, of rdp niet aanstaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Turdie
RDP staat aan dat weet ik zeker, als ik hem intern ping krijg ik ook een reactie, hij lijkt alsof hij dood gegaan is ofzo ;) , echt heel vaag.
Ik kon hem een paar dagen geleden nog gewoon benaderen en daarna is hij is er opeens mee gestopt.
Als ik hem nmap scan ziet hij hem wel gewoon en scant ie gewoon die poorten, dus dat ik voor mij een teken dat ie wel aanstaat.

Groet,

Guido

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 13-07-2006 17:53 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Wat bedoel je met 'als ik hem intern ping'? Werkt een RDP sessie vanuit een RDP sessie op je server (dus je logged in via RDP op je server en start vanuit die server een RDP sessie naar je desktop) wel? :)

• Turdie
elevator schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:37:
Wat bedoel je met 'als ik hem intern ping'? Werkt een RDP sessie vanuit een RDP sessie op je server (dus je logged in via RDP op je server en start vanuit die server een RDP sessie naar je desktop) wel? :)
Als ik hem via mijn server naar mijn desktop afstand een nmap start dan geeft hij aan dat de host up is, maar geef ook totaal reactie meer op RDP aanvragen.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je vanuit je eigen netwerk (dus vanaf je server in dit geval) al niet meer aan je desktop kan komen zal je de oplossing in je desktop moeten zoeken, misschien een firewall die te strak staat oid? :)

• Turdie
elevator schreef op zondag 16 juli 2006 @ 21:08:
Als je vanuit je eigen netwerk (dus vanaf je server in dit geval) al niet meer aan je desktop kan komen zal je de oplossing in je desktop moeten zoeken, misschien een firewall die te strak staat oid? :)
Maar als ik er ongeveer een week geleden nog verbinding mee kon maken, en nu opeens niet meer, dat vind ik wel erg raar. Ik denk dat wel een dure oplossing een powerswitch van APC zodat ik hem kan rebooten, maar die apparaatje worden vooral in grote datacentra gebruikt en niet thuis, kosten rond de €400, dat ik vind wel erg duur.

Zijn er niet speciale commando via telnet o.i.d, waarmee je pc of afstand kan rebooten?

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je er op zich nog aan kan moet je gewoon even vanaf je server in een command prompt box 'shutdown' in typen, je krijgt dan de nodige uitleg over hoe je een PC (ook een remote PC dus) kan rebooten met die tool :)
Pagina: 1