Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mogelijke schade aan lease-auto verhalen op bestuurder?

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 22:12
Tijdens een hevige stortbui hier in de buurt een aantal weken geleden stonden er nogal wat straten blank in het dorp waar ik woon.
Een van die straten die vaak blank komt te staan is de straat waar ik aan woon.

Tijdens die hevige stortbui was ik op weg naar huis in een lease Opel Combo 1.7 cdti. Omdat de straten wel vaker blank staan (zo'n 2 tot 3x per jaar) ben ik gewoon door het water gereden. Iets wat alle jaren nog goed gegaan is.
Tot een paar weken geleden. Bij een van de laatste plassen stond het water een stuk hoger dan ik dacht (en een stuk hoger dan de vorige keren), en heeft de motor waterschade opgelopen.

De auto is weer aan de praat gekregen door de ANWB, en ik heb de Opel de dag erna naar de garage gereden. Daar is toen alleen het luchtfilter vernieuwd, en de dag erna heb ik de Combo weer opgehaald.

Toch was er iets nog niet helemaal goed, de auto startte enorm moeilijk. En liep nogal rauw.
Dus weer naar de garage met die Combo.
Nu staat de Combo daar voor reparatie, maar is er door het lease bedrijf een schade expert ingeschakeld waaraan ik ditzelfde verhaal heb verteld en gemaild.

Nu keek ik ff op de website van het ingeschakelde bedrijf, en daar vond ik het volgende:

"Technische onderzoeken, het instellen van een onderzoek naar de aard, omvang en oorzaak van technische schaden aan voertuigen, worden door ons veelvuldig uitgevoerd. In opdracht van verzekeraars bij claims op garagepolissen (sleutelfouten) of voor leasemaatschappijen en fleetowners, bijvoorbeeld bij mogelijke verhaalbaarheid van de schade op de bestuurder of een onderhoudsbedrijf."

Vooral het stukje over verhaalbaarheid baart mij zorgen.
Probeerd het lease bedrijf de schade op mij te verhalen, of is dit iets wat lease bedrijven altijd doen bij dergelijke gevallen? :?

Achteraf gezien was het niet zo handig om door een flinke plens water te rijden. Maar tot de laatste keer heb ik er nooit problemen mee gehad...

Iemand die hier ervaring oid mee heeft?

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Weet niet hoe jouw lease contract is verder, maar mijn pa heeft al diverse malen de motor en versnellingsbakken van zijn leaseauto's kapot gehad en al die kosten waren voor de leasemaatschappij...

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• ZtaaB
Ik heb eigenlijk geen id,

De auto is geleased door het detacheringsbedrijf, en ik rij er in.
Heb wel een handtekeningetje gezet voor ontvangst van de auto, en heb em altijd netjes behandelt.

Dit lijkt mij gewoon een gevalletje dikke pech voor het leasebedrijf. Al zouden zij liever zien dat je em ergens tegenaan raced omdat de schade dan te verhalen is op de verzekering :P

[ Voor 19% gewijzigd door ZtaaB op 12-07-2006 19:02 ]

Verwijderd

Ja een leasemaatschappij mag en kan bepaalde schades op de bestuurder verhalen
zo hebben wij ooit een klant gehad die al diverse malen een versnellingsbak stuk had gereden waarna de lease maatschappij (technisch Expert) bij de 4e keer kwam kijken of het misschien gebruikersschade was
wat in dit geval ook zo was.. meneer heeft de rekening dus moeten betalen

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In je arbeidscontract staat waarschijnlijk hoe dat geregeld is. Als het daar niet in staat, ben je aan de vriendelijkheid van het leasebedrijf over gelaten en die gaan gegarandeerd proberen op om alles op je verhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door pven op 12-07-2006 19:54 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ZtaaB
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:52:
Ja een leasemaatschappij mag en kan bepaalde schades op de bestuurder verhalen
zo hebben wij ooit een klant gehad die al diverse malen een versnellingsbak stuk had gereden waarna de lease maatschappij (technisch Expert) bij de 4e keer kwam kijken of het misschien gebruikersschade was
wat in dit geval ook zo was.. meneer heeft de rekening dus moeten betalen
Maar 4x een versnellingsbak mollen is andere koek dan door een gevalletje onoplettendheid motorschade veroorzaken, denk ik.

Ik kan mij wel voorstellen dat een leasebedrijf er naar laat kijken door een of andere expert.
Ook vraag ik mij af of er niet meer motorschade is veroorzaakt doordat de garage mij de auto weer terug gaf na alleen een luchtfilter vervangen te hebben. Terwijl ik duidelijk had gemaakt dat de motor toch best eens een slok water had gehad. Daarna heb ik er nog anderhalve week in gereden omdat er niet eerder tijd voor was.

ik zie t allemaal wel verder, hoop maar dat t allemaal meevalt voor mij

Verwijderd

ZtaaB schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:29:
[...]

Maar 4x een versnellingsbak mollen is andere koek dan door een gevalletje onoplettendheid motorschade veroorzaken, denk ik.

Ik kan mij wel voorstellen dat een leasebedrijf er naar laat kijken door een of andere expert.
Ook vraag ik mij af of er niet meer motorschade is veroorzaakt doordat de garage mij de auto weer terug gaf na alleen een luchtfilter vervangen te hebben. Terwijl ik duidelijk had gemaakt dat de motor toch best eens een slok water had gehad. Daarna heb ik er nog anderhalve week in gereden omdat er niet eerder tijd voor was.

ik zie t allemaal wel verder, hoop maar dat t allemaal meevalt voor mij
ik wil alleen maar zeggen dat ze het mogen
en ook doen als het terrecht is

• ZtaaB
ah,

Maar da's ergens ook wel logisch. ;)
Hoop alleen niet dat ze dat in mijn geval ook doen.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Waarom bel je ze niet gewoon om het te vragen (uiteraard moet je je verhaal iets nuanceren in je eigen voordeel)? Of ben je bang om slapende honden wakker te maken?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• ZtaaB
Ik wacht t nog ff af denk ik ;)
Misschien loopt t allemaal wel los, ik kan er nu iig weinig aan veranderen.

Iemand een id wat er allemaal stuk gaat in een motor die een slok water heeft gehad? :?

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waterslag dus dat kan zijn dat minimaal de drijfstang vervangen dient te worden. Maximaal een nieuw onderblok.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:39

4x2

lộn xộn quá

Drijfstangetje of wat krom als ie het echt ingeslikt heeft en geprobeerd heeft om het samen te persen :P

leeg

Pagina: 1