Wat is raadzamer om te doen, de computer op stand/by laten tijdens de vakantie en in het stopcontact laten zitten of gewoon alle stroom eraf halen voor een tijd=
Dank
Dank
Stanby zo wie zo niet, beetje erg onzinnig voor je energieverbruik. Ik zou gewoon de PC uit doen, en als je echt 0 % risico wilt sterker er uit.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:18:
Wat is raadzamer om te doen, de computer op stand/by laten tijdens de vakantie en in het stopcontact laten zitten of gewoon alle stroom eraf halen voor een tijd=
Dank
Als ik op vakantie ga haal ik altijd de stekkers eruit. De server (mail, etc.) blijft wel aan staan, want ik moet naturulijk wel in een internet kv m'n mail kunnen lezenVerwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:18:
Dank
Stand-by staan kost altijd stroom. Niet veel, maar toch wel wat. Verder geeft zelfs een pc met stekker in het stopcontact een kleine stroom. Daar hoef je je echter niet heel druk om te maken.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:18:
Dank
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
Nu met WP, PV, EV en PC
[ Voor 17% gewijzigd door MensionXL op 12-07-2006 17:29 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Hmm raar, had hier eerst nog een p2 uit 1995 ofzo die ik als router/server gebruikte.-ScuL- schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:34:
Tegenwoordig gaat het argument nauwelijks meer op maar vroeger kon je nog wel eens bedrogen uitkomen bij het uit het stopcontact halen van je PC.
Je BIOS-batterij loopt namelijk leeg (bij oude moederborden) waardoor de PC totaal niet meer wil opstarten bij terugkomstPlus dat je al je settings kwijt bent.
Toen ik anno 1997 op een servicedesk werkte kreeg ik na de zomervakantie heel wat stukke PC's met lege BIOS-batterijen door mensen die de stekker eruit hadden gehaald tijdens de vakantie
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Dit gebeurt ook alleen als de batterij niet goed genoeg meer is om de vakantie periode te overbruggen, dus als je dit wil voorkomen kan je er altijd een nieuwe batterij inzetten.MensionXL schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:42:
[...]
Hmm raar, had hier eerst nog een p2 uit 1995 ofzo die ik als router/server gebruikte.
Na 4 maanden van het stroom af gehaald te zijn werkte die nog goed
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dat was ook de eigenlijke reden dat ik het vroeg, vergeten erbij te zettenJe BIOS-batterij loopt namelijk leeg (bij oude moederborden) waardoor de PC totaal niet meer wil opstarten bij terugkomst
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 18:04 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hij heeft het al 5x volgehouden, waarom de 6e keer dan niet?Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:02:
[...]
Dat was ook de eigenlijke reden dat ik het vroeg, vergeten erbij te zetten
PC'tje is zo'n 5 jaar oud nu, heeft dus al 5 vakanties een maand zonder stroom gestaan (ben nu ook meer geinteresseerd in computers vandaar dat ik dit jaar uberhaupt pas leerde wat een BIOS batterij is)
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Kan je me ff wat bijleren: Word die batterij dan weer opgeladen als de computer weer aanstaat/standby staat?Hij heeft het al 5x volgehouden, waarom de 6e keer dan niet? Moet volgens mij geen problemen opleveren hoor...
yep! die wordt bijgeladenVerwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:14:
[...]
Kan je me ff wat bijleren: Word die batterij dan weer opgeladen als de computer weer aanstaat/standby staat?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Verwijderd
Er zijn 2 varianten:franssie schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:17:
[...]
yep! die wordt bijgeladen![]()
Overigens, als je 'm aan laat staan (standby = aanstaan) en er breekt brand uit kan je verzekeringsmaatschappij wel eens lullig gaan doen > check je polis (geldt natuurlijk ook voor TV's
- of TVs afhankelijk van welke spelling je gaat gebruiken per 1/8)
Bij moderne PC's soms. Bij oude PC's nooit. Batterij leeg is batterij leegVerwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:14:
[...]
Kan je me ff wat bijleren: Word die batterij dan weer opgeladen als de computer weer aanstaat/standby staat?
Verwijderd
JarenVerwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:35:
Enig idee hoe lang de tweede het zou volhouden, in mijn situatie
Oud in de zin van hoeveel jaarBij moderne PC's soms. Bij oude PC's nooit. Batterij leeg is batterij leeg
Verwijderd
Vooral mijn oudere mobo's hebben juist een accu ipv batterij....-ScuL- schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:42:
[...]
Bij moderne PC's soms. Bij oude PC's nooit. Batterij leeg is batterij leeg
Verwijderd
Nja minimaal ouder dan 5 jaar denk ik zo.Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:54:
[...]
Oud in de zin van hoeveel jaar''Oud'' is nogal relatief
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq