Games crashen (hele pc loopt vast) maar oorzaak onbekend

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• vuurfreter
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-06-2024
Bij een collega van me (hijs ook me trainer) is de pc pas opnieuw geinstalleerd. Dit omdat de spellen problemen gaven. Het probleem is dat bij het spelen van de spellen (die je moet installeren zoals CoD, Rise of Nations etc.) na een half uur of uur de pc helemaal vastloopt. ctrl-alt-delete (voor taakbeheer) werkt ook niet en de pc moet gereset worden. Bij spellen van spele.nl geen problemen maar bijv. http://www.runescape.com/ weer wel.

Videokaart is een Geforce fx 5700 met de laatste nieuwe drivers.

DirectX is 9.0c

Ik denk zelf dat het aan de temp ligt van de videokaart maar zeker weten doe ik het niet. Want de kast is vorige week open geweest en schoongemaakt en toen waren er 2 dagen geen problemen. Het stof bij de vents was weggehaald.

Hoe kan ik hier het beste achterkomen? Of heeft iemand anders een ander idee?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-10 21:42

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Kast openzetten en er een kamerventilator in laten blazen. Op die manier kan je een hitteprobleem uitsluiten.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:56
Hier kunnen we helaas vrij weinig mee. Er is geen compleet overzicht van de system specs en drivers. OS versie is ook niet vermeld, en eventueele oplossingen die met de search te vinden zijn lijken ook niet geprobeert op het schoonmaken van de kast na. Mocht je het nog eens willen proberen dan raad ik je aan om een nieuw topic te openen met volledige informatie. Om te testen of het echt spelspecifiek is of gewoon belasting van het systeem in het algemeen kun je 3D Mark en Prime 95 eens draaien :)

Dit topic is gesloten.