SLi vs Ati Crossfire?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:23
Nadat ik even op de asus site keek voor de laatste mobo's zag ik dat bij zo'n beetje alle core duo 2 ready borden een ati crossfire chip zat. Niet zo lang geleden was het top moederbord nog voorzien van een SLI van Nvidia. Is de ati chip beter of is dit gewoon een sponser deal oid?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik geloof dat het was dat intel crossfire ondersteuning op zijn moederborden mocht hebben. Dat vond ATI goed. Nvidia wilde eigenlijk SLI alleen voor zijn eigen Nforce behouden. De (nieuwe) intel moederborden hebben dus geen sli maar wel crossfire ondersteuning. Het kan best zijn dat Nvidia later toegeeft en dat er toch nog sli mogelijk is op intel moederborden.

[ Voor 46% gewijzigd door tdn135 op 12-07-2006 17:17 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
SdK2004 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:11:
Nadat ik even op de asus site keek voor de laatste mobo's zag ik dat bij zo'n beetje alle core duo 2 ready borden een ati crossfire chip zat. Niet zo lang geleden was het top moederbord nog voorzien van een SLI van Nvidia. Is de ati chip beter of is dit gewoon een sponser deal oid?
Yepz zolang Nvidia die support niet wil geven kan je problemen verwachten met officiele drivers, gekgenoeg werken de nieuwste drivers wel weer op intel x975 bijvoorbeeld.
Of ze nou vergeten zijn dat te beveiligen is een beetje een raadsel.
NVidia ziet het als hun handel zeg maar, en zal dat denk ik niet snel gaan supporten op andere chipsets. Aan de andere kant, als ze het wel zouden doen, lopen hun graka's weer beter in verband met dat niet iedereen zit te springen om een Intel SLI chipset. Volgensmij kunnen ze beter het 2e doen als ik zo hoor hoe er over het nieuwe SLI chipset geschreven wordt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Gewoon een paar willekeurige beschouwingen van het Conroe-platform lezen, daar vind je genoeg info :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.