Nieuwe PC, Op/Aanmerkingen?

Pagina: 1
Acties:

• HomegrownBGP
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Tweakers,

Ik ben nieuw op dit forum, en ben van plan om binnenkort een nieuwe pc aan te schaffen voor mijzelf.
Ik ben 15 jaar, en heb een budget van maximaal 650 euro. Hier moet ik alles voor aanschaffen.
Muis, toetsenbord en kast staan vast, de rest kan verandert worden.

Ik ben van plan het te bestellen op SallandAutomatisering.nl of Azerty.nl, omdat ik zelf in Raalte woon, waar deze 2 zaken zitten, en goed ervaringen heb bij Salland.

Heb al eens eerder een pc in elkaar geschroefd, en wil dat nu weer proberen, vind het leuk werk, en het geeft een stukje waarde aan je pc vind ik.

Wat wil ik gaan doen met de pc?
Ik probeer veel met VMWare uit, en veel muziek luisteren, dus grote opslag is een must. Daarnaast mag ik ook wel graag een spelletje op zijn tijd spelen. Dit hoeft bij lange na niet op hoogste details met zoveel frames per seconde. Zolang spellen als Battlefield 2 en Oblivion maar lopen zonder fratsen.

Dit is wat ik heb samengesteld bij SallandAutomatisering:

Beeldscherm:

Samsung Syncmaster 793DF, 17" zwart/zilver (CRT) € 108,00

Ik neem een CRT omdat deze een stuk goedkoper zijn, en je hebt geen last van dode pixels en dat geklooi. Het nadeel is dat je geen DVI aansluiting hebt, maar daar is mee te leven.

Moederbord:

Asus A8N-VM CSM € 69,00
Ik neem een moederbord met onboard grafische kaart omdat dit een stuk goedkoper is, en ik later altijd up kan graden met een PCI-E grafische kaart, waar (in mijn ogen) geen ruimte voor is, in dit budget.

Processor:

AMD Athlon 64 3200+ € 97,00

Spreekt voor zich dunkt mij. Hij lag voor mij het gunstigst omdat hij net iets goedkoper was dan de 3500+, en toch weer wat sneller dan de 3000+.

Geheugen:

TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz € 87,00

Geheugen wat goed samenwerkt met het moederbord, en niet duur is.

Opslag:

WD Caviar Special Edition 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 79,00

Groot genoege capaciteit, en 16MB Cache.

CD/DVD R/RW:

NEC ND-4570 Bulk, Zwart € 35,00

Een gewone DVD rewriter met DVD-RAM schrijf mogelijkheid. Gewoon handig.

Kast:

3R Systems R202Li Zwart, Geen Voeding, 2 X 80mm € 43,99

Prachtige kast, met LCD voorin, dit is een blijvertje!

Voeding:

Antec Voeding PSU SmartPower 2.0 450 Watt , Zilver, 24-pins € 63,00

Goede voeding lijkt mij, genoeg power en als ik hier de topics over voedingen lees,
zijn Antec voedingen betrouwbare dingen.

Toetsenbord:

Logitech Keyboard Internet Pro PS/2, Zwart, Qwerty € 9,70

Fijn toetsenbord, gebruik hem nu ook. Voldoet ruim aan mijn eisen.

Muis:

BenQ Mouse Optical Entry M800 PS/2 & USB, Zwart € 9,79

Deze muis krijgen mijn ouders op hun computer, ik heb hier een Logitech MX1000.
Deze heb ik voor mijn verjaardag gekregen en is dus van mij. Hiervoor hadden ze die muis,
en nu krijgen ze hem weer.

Totaalbedrag: €601.48

Mijn vragen:

Is het verstandig om een onboard videokaart te nemen? Of is het slimmer om een paar euro meer uit te geven voor een PCI-E videokaart, wat voor type dan ook?

Is de voeding sterk genoeg voor dit geheel?

Zijn er betere alternatieven voor dit bedrag?

Hopende op jullie antwoord, alvast bedankt!

Eyle Brinkhuis

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:32
Onboard gaat never nooit Oblivion en BF2 draaien. Ik denk dat je minimaal toch echt een 150 euro moet denken als je deze spellen wilt spelen. Sowieso draaien alleen oudere spellen op lagere resoluties een beetje op een onboard kaartje, voor de rest zijn die dingen waardeloos. Zelfs een PCI-E kaartje van 50 euro is nog beduidend sneller (en zelfs die zijn langzaam ;))

Voor de rest ziet het er netjes uit. Die voeding is zelfs aan de zware kant voor zo'n systeem.

Overigens is een 3500+ denk ik de moeite wel waard voor dat kleine beetje geld.

Edit:

Oh en ik heb met beide (web)winkels goede ervaringen, maar ik denk als ik moet kiezen dat ik net een beter gevoel heb bij Azerty.

[ Voor 79% gewijzigd door Luuk1983 op 12-07-2006 17:15 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Met een onboard videokaart zullen games als BF2 en Oblivion (een van de zwaarste spellen die momenteel uit zijn) niet eens opstarten. Wil je 'een spelletje kunnen spelen' dan zal je minimaal 110,- moeten besteden aan een videokaart. Goedkope optie is een 6600GT.

Voor de rest een eenvoudig systeem dat goed in balans is.

Salland is wel ok als je in de buurt woont, maar ze zijn tegenwoordig niet meer de goedkoopsten. Check anders ook Komplett.nl en Digitique.nl (maar die zijn nu op vakantie) om prijzen te vergelijken.

Luuk is snel!

[ Voor 50% gewijzigd door _fool op 12-07-2006 17:19 ]

specs

Verwijderd

Met de onboard chip kun je BF2/Oblivion vergeten..

Ik zou gaan voor;
http://img421.imageshack.us/img421/221/azertybudget3zx.jpg

En als je echt geen 700 euro kan uitgeven, dan bezuingen op je geheugen (512mb ipv 1gb). De kast van Sweex is alleen voor de kast, voeding dumpen dus ;).

Hiermee valt Oblivion redelijk te draaien.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 17:20 . Reden: OMG, Spuit 11 enzo. ]

• Pong
  • Laatst online: 12-08-2024
mooi systeempje, maar met BF2 heb je echt wel een beetje fatsoenlijke videokaart nodig. Geheugen ook trouwens, en dat komt ook goed van pas bij VMWare

Geen Ping, wel Pong

• HomegrownBGP
  • Niet online
Hmm. Dan maar even doorsparen voor een 7600gt, of wat dan een budget kaart is. Misschien dat ik ook nog wel wat bij mijn ouders regelen kan.

Ik draai hier nu Oblivion en BF2 met een 6600 van Peak, met 256 mb onboard, geen storingen o.i.d.
Wel temperaturen die aan een broodrooster gaan denken, maargoed (60idle, 75full load)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.tomshardware.c...an_your_rig_run_oblivion/

Geinig artikel over wat de brekende factoren zijn om Oblivion een beetje te kunnen draaien. En ga ervanuit: kan je Oblivion draaien, dan kan BF2 ook!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HomegrownBGP
  • Niet online
MAX3400 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:41:
http://www.tomshardware.c...an_your_rig_run_oblivion/

Geinig artikel over wat de brekende factoren zijn om Oblivion een beetje te kunnen draaien. En ga ervanuit: kan je Oblivion draaien, dan kan BF2 ook!
Hm, dat lukt dus zeker niet.

Dan maar eerst het systeem bestellen, en doorsparen voor een 7600 nogwat, en die er dan bij plaatsen. Dan maar even geen spelletjes spelen.

Verder nog op/aanmerkingen behalve videokaart?

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

_fool schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:10:
Met een onboard videokaart zullen games als BF2 en Oblivion (een van de zwaarste spellen die momenteel uit zijn) niet eens opstarten. Wil je 'een spelletje kunnen spelen' dan zal je minimaal 110,- moeten besteden aan een videokaart. Goedkope optie is een 6600GT.

Voor de rest een eenvoudig systeem dat goed in balans is.

Salland is wel ok als je in de buurt woont, maar ze zijn tegenwoordig niet meer de goedkoopsten. Check anders ook Komplett.nl en Digitique.nl (maar die zijn nu op vakantie) om prijzen te vergelijken.

Luuk is snel!
Hoe kan het dat ik hetzelfde moederbord heb en BF2 wel kan spelen op 800x600 met alles op low? :)
Het gaat nog vrij aardig, bijna geen schokken. Ik heb zelf liever geen gras zodat de mannetjes beter zichtbaar zijn.
Ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om Doom3 op een P3 500mhz, geforce 2 MX te spelen met 3-0fps :P.

Het is helaas geen superstabiel onboard videokaart, je kan beter de MSI variant nemen.
Om Oblivion en BF2 goed te kunnen spelen kan je het beste een X1800 of 7600GT kopen, misschien is er wel een goeie 2ehandse kaart.

De max temperatuur van een videokaart is 120 graden, als die stressed 90 graden is dan is die wel vrij warm.

Dit staat bij newegg bij de reacties over de monitor: http://www.newegg.com/Pro....asp?Item=N82E16824001168

[ Voor 12% gewijzigd door Archimond op 12-07-2006 18:43 ]

• HomegrownBGP
  • Niet online
Archimond schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:20:
[...]

Hoe kan het dat ik hetzelfde moederbord heb en BF2 wel kan spelen op 800x600 met alles op low? :)
Het gaat nog vrij aardig, bijna geen schokken. Ik heb zelf liever geen gras zodat de mannetjes beter zichtbaar zijn.

Het is helaas geen superstabiel onboard videokaart, je kan beter de MSI variant nemen.
Om Oblivion en BF2 goed te kunnen spelen kan je het beste een X1800 of 7600GT kopen, misschien is er wel een goeie 2ehandse kaart.
Ik ben ook niet iemand die constant een spel speelt, maar alleen als ik me even af wil reageren, en geen zin heb om een nieuw toetsenbord te kopen, ga ik even BF2 spelen. Oblivion speelt mijn broertje graag, maar dat doet hij maar op een andere bak. Eigenlijk is dit dus wel goed genoeg, maar ik spaar door voor een 7600GT, of iets in die richting.

Is de onboard kaart wel goed genoeg voor huis tuin en keuken dingen, zoals internetten, msn, VMware enzo?

• Luuk1983
HomegrownBGP schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:41:
Is de onboard kaart wel goed genoeg voor huis tuin en keuken dingen, zoals internetten, msn, VMware enzo?
Ja hoor, prima!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Hier Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/4641/salland0gg.th.jpg een systeem samengesteld bij Salland, ik heb 3 videokaarten erin geplaatst, budget/mid/goed.

Een 7300GS presteert vrij goed voor een budget kaart, beter dan een 6600. De volgende kaart 7600GT is stukken sneller dan 7300GS en 7600GS. De X1800GTO is een kaart met goeie prijs/performance.

Moederbord: MSI released zijn moederborden nu wat later maar ze zijn ook stabieler gezien de reacties op newegg.com.
Geheugen: het is value geheugen en toch vrij goedkoop 512MB zal ik echt niet voor gaan aangezien BF2 sloom laad.
Processor: AM2 de nieuwe socket van AMD kan je in ieder geval weer een tijd vooruit, want voor S939 komen alleen nog maar een paar processoren uit.
DVD brander: Benq misschien wat minder bekent, die is stiller (ik denk ook betere foutcorrectie)en heeft als extra leuke feature lightscribe.
Voeding: 12CM fan zorgt voor betere koeling en als de voeding koeler is, kan die ook meer continue Watt leveren en blijft die stabieler.

Zonder de videokaarten is het: 630,58 euro.

Zonder de monitor zal een goeie videokaart wel in je budget passen.
Als ik voor een monitor ga zal ik een goeie TFT of een zeer goeie CRT nemen.

p.s. Als ik ruimte heb test ik de demo van Oblivion met mijn videokaart met nvidia forceware driver 84.37 V2 van TweakRus en 91.31V2. Even kijken hoe het loopt :P
Edit: hmm er is helaas geen demo te krijgen

[ Voor 9% gewijzigd door Archimond op 12-07-2006 19:54 ]

• HomegrownBGP
  • Niet online
Archimond schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:16:
Hier [afbeelding] een systeem samengesteld bij Salland, ik heb 3 videokaarten erin geplaatst, budget/mid/goed.

Een 7300GS presteert vrij goed voor een budget kaart, beter dan een 6600. De volgende kaart 7600GT is stukken sneller dan 7300GS en 7600GS. De X1800GTO is een kaart met goeie prijs/performance.

Moederbord: MSI released zijn moederborden nu wat later maar ze zijn ook stabieler gezien de reacties op newegg.com.
Geheugen: het is value geheugen en toch vrij goedkoop 512MB zal ik echt niet voor gaan aangezien BF2 sloom laad.
Processor: AM2 de nieuwe socket van AMD kan je in ieder geval weer een tijd vooruit, want voor S939 komen alleen nog maar een paar processoren uit.
DVD brander: Benq misschien wat minder bekent, die is stiller (ik denk ook betere foutcorrectie)en heeft als extra leuke feature lightscribe.
Voeding: 12CM fan zorgt voor betere koeling en als de voeding koeler is, kan die ook meer continue Watt leveren en blijft die stabieler.

Zonder de videokaarten is het: 630,58 euro.

Zonder de monitor zal een goeie videokaart wel in je budget passen.
Als ik voor een monitor ga zal ik een goeie TFT of een zeer goeie CRT nemen.

p.s. Als ik ruimte heb test ik de demo van Oblivion met mijn videokaart met nvidia forceware driver 84.37 V2 van TweakRus en 91.31V2. Even kijken hoe het loopt :P
Hartelijk dank! Dit is zeker een mooi systeem, zeker omdat het ook AM2 is!

Ik ga nog even kijken of ik het goedkoper kan krijgen, maar hardstikke bedankt voor dit prachtwerk! :D

Editje:

Is trouwens de prijsverlaging van AMD al geweest? Anders wacht ik daar namelijk op :P

[ Voor 3% gewijzigd door HomegrownBGP op 12-07-2006 19:36 ]

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Paar belangrijke nieuwsberichten:
Prijsverlaging: nieuws: Prijsverlaging AMD-processors dag na introductie Conroe
Vertraging conroe: nieuws: Mogelijk kleine vertraging Conroe en G965-chipset (waarschijnlijk komt de prijsverlaging dan ook iets later)
AMD 64 X2 3600+: nieuws: AMD lijkt Athlon 64 X2 3600+ uit te gaan brengen
Dual core optimizer :D : nieuws: AMD brengt 'Dual-Core Optimizer' uit
(helpt ook bij single core en dual core intel cpu, er loopt een topic op GoT over de dual core optimizer)

AMD roadmap: nieuws: AMD desktoproadmap toont 90nm topmodellen tot Q3'07
AM3 processoren werken ook op AM2 socket: nieuws: 'AM3-cpu's werken ook op AM2-socket'
K8L processoren: nieuws: Introductie AMD K8L-processors niet voor 2008
AMD stopt productie S939 processoren :'( nieuws: AMD stopt productie Socket 939-cpu's

[ Voor 8% gewijzigd door Archimond op 12-07-2006 20:02 ]

Verwijderd

Met een X300 kan je BF2 ook nog goed draaien. Met alles op low en 800*600 had ik eerst ~40FPS of hoger.

Je kan wel zeggen "je hebt een 150 euro videokaart nodig" maar het ligt er aan of je alles op 1280*1024 en met 8xAA en 16xAF.

Ik heb zelf de X1600Pro en BF2 loopt prima op 1024*768 met het meeste op Medium/High

Ik heb even een systeempje samengesteld:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/8189/systeem8uv.th.jpg
Er was geen ruimte voor een losse videokaart, dus heb ik er maar een tweede harde schijf in gezet. Je kan ook het geld gebruiken om door te sparen en later een goede videokaart te kopen.
(De pagina voor de Behuizingen doet het niet bij mij, dus heb ik er rekening mee gehouden door 45 euro van het budget af te trekken.)

(je kan alleen dan nog niet Oblivion goed draaien(volgens Tom's Hardware))

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 21:18 ]

• HomegrownBGP
  • Niet online
Hardstikke bedankt allemaal!

Ik heb weer genoeg stof om over na te denken, aangezien ik de pc pas over 5 weken kan bestellen/monteren. Ik moet nog 2 weken werken, en dan ga ik 3 weken op vakantie, dus dan zien we wel.

Erg bedankt voor de moeite, ik waardeer dit zeer! :)

Verwijderd

Ik zit een beetje in mijn maag met die 450W voeding...Is dat niet bijzonder oneffectief voor het geheel, als je kijkt naar systemen die elders op het forum geplaatst worden, gaat het om systemen die een stuk zwaarder zijn, soms met SLI of Crossfire opstellingen, waar 450W voldoende voor is.
Ik denk dat je daar misschien ook een beetje op kunt bezuinigen door bijvoorbeeld 380W te nemen of 350W...
Als een voeding volgetrokken wordt is dat veel effectiever dan wanneer er bijvoorbeeld maar 60% of 70% van de voeding gebruikt wordt. De meningen verschillen hier nogal over, maar volgens mij red je het met 380W ook voor dit systeem, misschien zelfs met 350W...

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2006 00:25 . Reden: Typo's ]

• Luuk1983
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:17:
Ik zit een beetje in mijn maag met die 450W voeding...Is dat niet bijzonder oneffectief voor het geheel, als je kijkt naar systemen die elders op het forum geplaatst worden, gaat het om systemen die een stuk zwaarder zijn, soms met SLI of Crossfire opstellingen, waar 450W voldoende voor is.
Ik denk dat je daar misschien ook een beetje op kunt bezuinigen door bijvoorbeeld 380W te nemen of 350W...
Als een voeding volgetrokken wordt is dat veel effectiever dan wanneer er bijvoorbeeld maar 60% of 70% van de voeding gebruikt wordt. De meningen verschillen hier nogal over, maar volgens mij red je het met 380W ook voor dit systeem, misschien zelfs met 350W...
Dat denk ik ook wel ja. Een Tagan 380W is niet overdreven duur, maar zeer efficient en stil :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:39:
Met een X300 kan je BF2 ook nog goed draaien. Met alles op low en 800*600 had ik eerst ~40FPS of hoger.
Lol... BF2 ziet er juist briljant uit met een Ati op de hoogst mogelijke instellingen. Pas dan heb je een tank die niet op 4 Lego-blokken lijkt. En volgens mij is het ook niet echt lekker mikken op 4 pixels als ik er al 16 zie.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ok, ik kijk nog even naar een andere voeding, en dan ben ik zo ongeveer klaar.

Ik denk dat ik als videokaart eerst de onboard gebruik, en als DirectX 10 uit is, zo`n kaart koop.

Editje:

Klaar. Dit word em:

Afbeeldingslocatie: http://img103.imageshack.us/img103/1890/computerr4gw.th.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door HomegrownBGP op 13-07-2006 17:33 ]

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:00:
[...]

Lol... BF2 ziet er juist briljant uit met een Ati op de hoogst mogelijke instellingen. Pas dan heb je een tank die niet op 4 Lego-blokken lijkt. En volgens mij is het ook niet echt lekker mikken op 4 pixels als ik er al 16 zie.
OOK op low zijn de tanks geen lego blokken. En denk maar niet dat je met alles op low terug gaat naar het Quake/Doom 1 tijdperk

Verwijderd

HomegrownBGP schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 14:57:
Ok, ik kijk nog even naar een andere voeding, en dan ben ik zo ongeveer klaar.

Ik denk dat ik als videokaart eerst de onboard gebruik, en als DirectX 10 uit is, zo`n kaart koop.

Editje:

Klaar. Dit word em:

[afbeelding]
Ik denk dat het een hele degelijke en mooie setup is voor dat geld :Y)

• Aries.Mu
  • Laatst online: 03-02 17:06
Je kan zeker nog wat besparen op die kast en die voeding...

Neem een Aopen QF50D kast met 350W voeding erin (kost iets van een 50euro).
Heb dezelfde genomen voor me zus haar pc met x2 3800, 7600gt en 1gig ram en alles loopt lekker stabiel en erg stil...

Zo kan je wat meer uitgeven aan een goede videokaart of eventueel een betere processor.

;)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:03:
[...]

Ik denk dat het een hele degelijke en mooie setup is voor dat geld :Y)
Idd gelul over die voedingen altijd, een budgetsysteem waar de kast + voeding bijna duurder is als de cpu is natuurlijk onzin.
Die aopen voedingen zijn idd super voor dergelijke systemen.
380watt Tagan? way overkill voor dat systeem.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Zo, klaar. Heb er een Fortron Bluestorm voeding van 350 watt in gestopt, met dezelfde kast. Nu ben ik ongeveer 13 euro goedkoper uit.

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/8309/computerr5ev.th.jpg

[ Voor 106% gewijzigd door HomegrownBGP op 14-07-2006 10:03 ]

• Dnc1n
HomegrownBGP schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:45:
Zo, klaar. Heb er een Fortron Bluestorm voeding van 350 watt in gestopt, met dezelfde kast. Nu ben ik ongeveer 13 euro goedkoper uit.

[afbeelding]
Neem toch gewoon een mooie aopen kast inclusief voeding, echt quality stuff, kwa matrialen is hij zo te vergelijken met een chieftec (dik metaal dus).
en nette afwerking.
De voeding is net zo degelijk, presteert alleen net niet als een Fortron, maargoed dat is ook wel te voorspellen, feit blijft dat het voor jou systeem meer dan genoeg is.

• Aries.Mu
  • Laatst online: 03-02 17:06
Voila,

heb er eens mijn werk van gemaakt (is toch veels te warm buiten :) ) en ben op een mooie combo uitgekomen.
Heb dus de aopen kast in de plaats genomen, die 300W is echt ruim voldoende voor deze setup.

Veranderingen:

- Aopen kast
- 7600GS (! hiermee kan je zeker tijdje vooruit)
- Samsung HD ipv maxtor (sneller en stiller)
- NEC ND-4571 (met lightscribe, is leuk extraatje)
- 2 * 512MB PC5300 DDR2 667Mhz ('was goedkoper, en is sneller + OC-potentieel)

Ik denk dat het ruimschoots voldoende is voor wat jij ermee wil doen, en bovendien is het op snelheid een vooruitgang (gpu en mem).

Heb alles bij salland genomen, want het is goede winkel, je kan het dus nog paar euris goedkoper maken door deel bij azerty te kopen, maar ik zou lekker alles bij salland bestellen...

Laat weten wat je ervan denkt,

MVG ;)

Piccie natuurlijk:

Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/4935/pctweakers1wu.th.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Aries.Mu op 14-07-2006 18:04 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• HomegrownBGP
  • Niet online
Mooi geheel!

Alleen de kast vind ik foeilelijk, en de verzendkosten hoeven er niet bij, aangezien ik alles op haal omdat ik in dezelfde plaats woon.
Ik kijk zelf nog wel even voor een mooiere kast met ook een 300 watt voeding

Ah, de QF50D is 19 cent goedkoper en die vind ik mooier, dus dan neem ik die. Verder bekijk ik het zelf nog wel even, bedankt in ieder geval!

• Dnc1n
HomegrownBGP schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:10:
Mooi geheel!

Alleen de kast vind ik foeilelijk, en de verzendkosten hoeven er niet bij, aangezien ik alles op haal omdat ik in dezelfde plaats woon.
Ik kijk zelf nog wel even voor een mooiere kast met ook een 300 watt voeding

Ah, de QF50D is 19 cent goedkoper en die vind ik mooier, dus dan neem ik die. Verder bekijk ik het zelf nog wel even, bedankt in ieder geval!
Ik vind zelf de QF50A Black het mooist maargoed, over smaak valt niet te twisten.
Wat ook mooi is aan de aopen kasten is dat er een 120mm fan in kan (weet niet of ie er al bijzit), zo kun je de case lekker stil coolen.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-02 17:30

doc

Ik zou als je toch nog 5 weken moet wachten kijken hoe het dan zit. Alles gaat veranderen door de komst van de Core 2 Duo. Prijzen gaan omlaag etc. Belangrijk voor vmware is dan wel dual core (zodat je nog wat verwerkingskracht over hebt) en veel geheugen. Liefst 2GB ofzo, anders ben je na 1,5 vm wel klaar...

Me Tarzan, U nix!

• HomegrownBGP
  • Niet online
Of die cooler meegeleverd word is ook onbekend bij Salland. Het enigste probleem is dat er geen voedingskabel meegeleverd wordt, maar die heb ik zelf wel.

Edit-

Op Azerty staat dat er wel standaart 1tje meegeleverd wordt, das mooi!

[ Voor 22% gewijzigd door HomegrownBGP op 14-07-2006 18:50 ]

• Dnc1n
dokkie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:46:
Ik zou als je toch nog 5 weken moet wachten kijken hoe het dan zit. Alles gaat veranderen door de komst van de Core 2 Duo. Prijzen gaan omlaag etc. Belangrijk voor vmware is dan wel dual core (zodat je nog wat verwerkingskracht over hebt) en veel geheugen. Liefst 2GB ofzo, anders ben je na 1,5 vm wel klaar...
Dan is alsnog zijn budget niet haalbaar, hij heeft nu een moederbord van 50 euro en een cpu van 90 euro. Het enige wat hem dan van keus zou kunnen laten veranderen is dat hij een x2 kan nemen omdat die goedkoper wordt, maar ook niet echt veel goedkoper als 160 euro de komende tijd.
Bovendien is de drempel tot een E6300 dan ook weer klein dat je daar dan weer naar uit kan wijken.
zo blijf je bezig natuurlijk.

• HomegrownBGP
  • Niet online
Ik blijf toch zweren bij AMD, ondanks dat Intel met de Core 2 duo komt. Ik wacht de prijsdalingen wel af, aangezien ik de computer pas over 5 weken kopen kan. Ik moet nog 2 weken werken, en daarna ga ik 3 weken lekker cruisen door Engeland. Daarna bestel ik `m en pruttel ik hem in elkaar.

• Dnc1n
HomegrownBGP schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:05:
Ik blijf toch zweren bij AMD, ondanks dat Intel met de Core 2 duo komt. Ik wacht de prijsdalingen wel af, aangezien ik de computer pas over 5 weken kopen kan. Ik moet nog 2 weken werken, en daarna ga ik 3 weken lekker cruisen door Engeland. Daarna bestel ik `m en pruttel ik hem in elkaar.
Zweren bij een merk is een relatief begrip, beide platformen hebben voor en nadelen en het is aan de klant waar hij de meeste waarde aan hecht. Gelukkig zijn de meningen hier nog over verdeeld anders zou iedereen Merk A kopen en zou B niet verkopen.

• Luuk1983
Dnc1n schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:11:
[...]

Zweren bij een merk is een relatief begrip, beide platformen hebben voor en nadelen en het is aan de klant waar hij de meeste waarde aan hecht. Gelukkig zijn de meningen hier nog over verdeeld anders zou iedereen Merk A kopen en zou B niet verkopen.
Precies wat je zegt ja :) Sowieso maak je nooit een slechte koop, of je nou AMD of Intel kiest, beide processors zijn gewoon goed en je kan er alles mee wat je wilt. Allebei hebben ze ook zo hun sterkere en zwakke punten. Maar het is in alle gevallen gunstig even te wachten tot OF de Core 2 Duo, OF de prijsverlaging van AMD die eraan zit te komen.

• Insanergy
  • Laatst online: 29-11-2025
Waarom niet een kast mét voeding? Dan kan je voor 40€ al klaar zijn. (ook met LCD)

But I thought YOU did the backups...

• HomegrownBGP
  • Niet online
Omdat dat meestal kasten zijn die ik of niet mooi vind, of er zit een bagger voeding in. Daarom kies ik liever voor een losse voeding, dan weet ik zeker dat ik goed/beter spul heb dan wat er anders standaart in zit.
Pagina: 1