Toon posts:

[SMTP] Hoe en wat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen.
Ik heb een server met daarop Windows Server 2003. Ik heb een e-mail server toegevoegd bij serverbeheer. Ook een emailadres, enzovoort. Mijn vraag is nu, wat zijn de gegevens om de smtp server te bereiken? Ik heb een domeinnaam aan de server gekoppelt, moet ik dan gewoon simpelweg smtp.domeinnaam.nl pakken? Of hoe zit dat precies?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Indien je de server ook mail wilt laten ontvangen vanaf internet zul je een domeinnaam moeten registreren en mx records moeten aanmaken.

Wat heb je zelf al ondernomen om achter het antwoord te komen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Bor de Wollef schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:46:
Indien je de server ook mail wilt laten ontvangen vanaf internet zul je een domeinnaam moeten registreren en mx records moeten aanmaken.

Wat heb je zelf al ondernomen om achter het antwoord te komen?
Gezocht. Ik heb al een domeinnaam gekoppelt aan de server.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Welk email pakket gebruik je eigenlijk?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:17
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:47:
[...]

Gezocht. Ik heb al een domeinnaam gekoppelt aan de server.
Hoe bedoel je dit? heb je een extern MX record? Of heb je gewoon tegen je mail pakket (welke?) verteld welk domein hij moet gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
POP3 Service > Computernaam > een nieuwe domeinnaam toevoegen

Daar heb ik mijn domeinnaam toegevoegd. Daarna heb ik daarin een postvak aangemaakt, genaamd info@domeinnaam.nl.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap er nog steeds niets van?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Waarom begin je niet met je te verdiepen in de materie. No offence maar je komt over alsof je totaal niet weet wat je aan het doen bent. Daar zou ik eerst wat aan gaan doen. Koop een goed boek of bestudeer online tutorials en andere informatie.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Wat ben je precies van plan, wil je je eigen smtp server gaan gebruiken om zelf email te sturen/ontvangen? Zo ja, dan zul je je domein naam naar je smtp server laten wijzen dit doe je dmv het wijzigen van de mx-records, dat moet je bij het bedrijf vragen waar je je domein geregistreerd heb. Die kunnen dit wijzigen.
Het verdelen van de email zal exchange zelf doen mits je tijdens de installatie wel je eigen domein opgegeven hebt

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:40
Ik denk dat de OP bedoeld is zonder exchange en bij Win2003 kan je ook een pop en smtp services installeren. En daar gata het over en niet over MX records enz.

Ik weet dat het erin zit hoe het werkt weet ik niet.
Pagina: 1