Ik zit met de volgende vraag. Voor een managementrapportage systeem ben ik aan het proberen om in Excel een projectcode te generen. Deze projectcode wil ik laten bestaan uit de initialen van de naam van de medewerker, initialen van het werkgebied en een oplopend getal.
Bijvoorbeeld Jan Jansen (JJ) die in Zeeland (ZE) een opdracht (01) uitvoert.
Dan wil ik dat de projectcode wordt: JJZE01.
Het volgende project dat hij uitvoert, ook al is de provincie anders moet oplopend zijn en dus 02.
Ik heb de waarden met de naam van de medewerker en de provincie in aparte cellen staan en zoek dus een formule of script om van alleen de initialen en afkorting van provincie een oplopend projectgetal te maken.
Ik heb al wat geprobeerd met =tekst.samenvoegen(##;##;##;etc...) maar kom daar niet mee uit.
Bijvoorbeeld Jan Jansen (JJ) die in Zeeland (ZE) een opdracht (01) uitvoert.
Dan wil ik dat de projectcode wordt: JJZE01.
Het volgende project dat hij uitvoert, ook al is de provincie anders moet oplopend zijn en dus 02.
Ik heb de waarden met de naam van de medewerker en de provincie in aparte cellen staan en zoek dus een formule of script om van alleen de initialen en afkorting van provincie een oplopend projectgetal te maken.
Ik heb al wat geprobeerd met =tekst.samenvoegen(##;##;##;etc...) maar kom daar niet mee uit.