Toon posts:

Gigabyte k8vt800 boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net nieuw geheugen gehaald in de winkel, een pc3200 512 mb. Nadat ik mijn oude pc3200 256 mb reepje in de 1e slot gestopt had, en de nieuwe in de 2e slot probeerde ik de pc te booten. maar hij bootte niet meer. hij gaf telkens een lange piep en dat herhaalde hij steeds. ik heb gevonden dat het betekent dat het een probleem met het geheugen betreft dan. volgens een site moest je het geheugen er opnieuw in moest zetten. nadat ik dit gedaan had bootte hij nog steeds niet. dus ik deed dit keer alleen mijn oude geheugen erin. weer deed hij niets. ook met een ander geheugen uit een andere computer doet hij niets. hij geeft ook geen beeld door tijdens het opstarten naar de monitor.

de specs van het systeem:
AMD athlon 64 2800+
mobo: gigabyte k8vt800
oude geheugen: veritech 256 mb ddr400
nieuw geheugen: PQI 512 mb ddr400
graka: club3d radeon 9600 pro 256 mb

verder kan ik ook niets bedenken wat er mis gegaan moet zijn met de installatie, ik droeg een antistatisch polsbandje, de pc was geaard tijdens het opstarten. het enige dat ik me kan herinneren wat verkeerd kan zijn gegaan is dat de winkel het geheugen nogal amateuristisch ingepakt heeft, ik kreeg het geheugen opgevouwen in een a4 vel papier mee.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:36:
ik kreeg het geheugen opgevouwen in een a4 vel papier mee.
Lol @ je PC shop.

Als je PC niet meer start met je oude PC dan is er iets beschadigd, dit hoeft niet direct met een kapotte module te maken te hebben.

Maak je PC eens helemaal stroomloos, voer een CMOS reset in en probeer het opnieuw met alleen je oude geheugen.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net de batterij er ongeveer 5 minuten uitgehad, ik weet niet of dit lang genoeg is. maar hij gaf nog steeds dezelfde fout aan, in alle geheugenbanken met de oude reep. zou het mobo overleden zijn, of moet de cmos batterij er langer uit blijven?

batterij is er nu 25 minuten uitgeweest en hij geeft nog steeds DRAM error piep. betekent dit nu dat het mobo dood is, of het geheugen. of misschien wel beide :/

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 15:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:04:
ik heb net de batterij er ongeveer 5 minuten uitgehad, ik weet niet of dit lang genoeg is. maar hij gaf nog steeds dezelfde fout aan, in alle geheugenbanken met de oude reep. zou het mobo overleden zijn, of moet de cmos batterij er langer uit blijven?

batterij is er nu 25 minuten uitgeweest en hij geeft nog steeds DRAM error piep. betekent dit nu dat het mobo dood is, of het geheugen. of misschien wel beide :/
Als dat geheugen dimmetje ingepakt is in papier zal ik het gelijk terugsturen. Zegt genoeg over hoe de module behandeld wordt.

Ik acht de kans aanwezig dat er een soort kortsluiting is gekomen.

25 minuten is eigenlijk al te overdreven om een CMOS te resetten. Ik raad het niet aan om die geheugen module in een andere pc te proberen. Als je de 256mb in een ander slot doet reageert de pc nog steeds hetzelfde? Probeer zo min mogelijk in de pc aan te sluiten. Alleen wat nodig is om op te starten.

Hoop dat dit je iets verder helpt.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Denk dat er sluiting op je geheugenbanken is ontstaan door de "nieuwe" geheugenmodule. Daarom start je PC ook niet meer met je oude 256MB.

Een geheugenmodule in een a4 meekrijgen geeft te denken

Tubes....It's what make music music!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je behalve verwijderen CMOS batterij ook de PC echt stroomloos gemaakt? Dus stekker eruit of schakelaar om.

Het komt volgens mij bijna niet voor dat een slechte module echt iets beschadigd.

Wel kan de PC in een soort storings toestand blijven hangen.

Andere mogelijkheid is dat je de module onvoorzichtig geplaatst hebt en met slecht contact de PC aanzet, dan kan je wel sluiting maken en iets beschadigen.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
ja de stekker was uit de voeding, want de pc lag op mijn bureau, en bij het verwijderen van de stekkers zet ik de schakelaar van de voeding altijd uit.

ik heb het vanochtend nog eens geprobeerd met geheugen uit een andere computer, maar dit mocht ook niet baten. ik neem vanmiddag contact op met Gigabyte, of de winkel en hopelijk valt dit onder de garantie.

Verwijderd

Heb je tijdens het plaatsen van de geheugen module je mobo iets aangeraakt ofzo. Dat er statische energie over getransporteerd wordt. Dit vinden mobo's nooit echt prettig.

Ik gebruik altijd voor de zekerheid zo'n armbandje zodat ik geaard ben.
Pagina: 1