Toon posts:

Frontpage wordt blanco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar minuten wordt bij mij de tweakers.net frontpage compleet blanco zodra hij volledig is gerenderd. Dit gebeurt alleen in Opera (9.0). Als ik hem in IE open werkt alles prima, inclusief de microsoft advertentie die er eerst nog niet was volgens mij (misschien ligt het hier aan?)

Ik dacht ik meld het even, aangezien dit best irritant is voor de Opera gebruikers.
Ik hoop dat ik hier in t goede forumgedeelte zit. Zo niet; mijn excuses.

EDIT:: bij meerdere keren herladen in IE verschijnen andere ads dan die van MS, dus daar zal t niet aan liggen neem ik aan.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 14:19 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:15:
Sinds een paar minuten wordt bij mij de tweakers.net frontpage compleet blanco zodra hij volledig is gerenderd. Dit gebeurt alleen in Opera (9.0). Als ik hem in IE open werkt alles prima, inclusief de microsoft advertentie die er eerst nog niet was volgens mij (misschien ligt het hier aan?)

Ik dacht ik meldt het even, aangezien dit best irritant is voor de Opera gebruikers.
Ik hoop dat ik hier in t goede forumgedeelte zit. Zo niet; mijn excuses.

EDIT:: bij meerdere keren herladen in IE verschijnen andere ads dan die van MS, dus daar zal t niet aan liggen neem ik aan.
Wat geeft de source van de pagina aan? Is die ook helemaal leeg, of kan je wel de kale html zien?

/edit: ik heb het met FF 1.5.0.4 niet. Misschien een cache probleempje?

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 12-07-2006 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mithras86 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:19:
[...]
Wat geeft de source van de pagina aan? Is die ook helemaal leeg, of kan je wel de kale html zien?

/edit: ik heb het met FF 1.5.0.4 niet. Misschien een cache probleempje?
In opera geeft View > Source (ctrl+F3) helemaal geen resultaat. Totaal geen reactie.
Bij andere sites werkt de functie wel prima.

EDIT:: het lijkt me geen cache probleem, aangezien de complete site wel wordt geladen (niet zo erg snel dus t lijkt niet uit de cache te komen), maar pas zodra het helemaal klaar is met renderen wordt alles blanco.

Volgens mij ligt het toch aan de advertorial. Dit is het enige onderdeel dat op geen enkel moment tijdens het laden te zien is, voordat alles blanco wordt.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 14:25 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:10

DataGhost

iPL dev

Ja, ik heb het probleem ook met Opera 9.01 (8505 weekly), heel irritant. Hij laadt inderdaad eerst de hele FP en verdwijnt dan zomaar... refreshen heeft ook geen zin. Als ik tijdens het laden al wel de content zie en op stop drukt laadt ie kennelijk iets niet en blijft alles wel staan.
- no title -
URL of main page:
nieuws: 'Forceware-drivers veroorzaken crashes en schijfcorruptie'
Encoding from server (used by Opera):
- not supplied - (- not supplied -)
MIME type from server:
text/html
Size of main page:
0 bytes
Number of inline elements:
0 (0)
Size of inline elements:
0 bytes
Local cache file:
- no cache file -
Security
Summary:
- not secure -
en een werkende pagina hoort iets te geven als
GoT - Frontpage Algemeen - Frontpage wordt blanco - Powered by React
URL of main page:
http://gathering.tweakers...pdate_message/26121735/0/
Encoding from server (used by Opera):
iso-8859-15 (iso-8859-15)
MIME type from server:
text/html
Size of main page:
5736 bytes
Number of inline elements:
84 (84)
Size of inline elements:
93348 bytes
Local cache file:
- no cache file -
Security
Summary:
- not secure -
Inline frames
IFrame: —
http://pagead2.googlesynd...ue&u_nplug=12&u_nmime=197
IFrame: —
http://pagead2.googlesynd...8525502&dt=1152707234292&
Ook de laatste weekly (Opera 9.01 8518) heeft er last van, het enige wat ik zie vlak voor het verdwijnen is dat ie meuk opvraagt van doubleclick, en op het moment van verdwijnen zie ik nog even kort iets van googlesyndication staan en dat was het.

[ Voor 97% gewijzigd door DataGhost op 12-07-2006 14:32 ]

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 22:52
Opera 8.54 heeft het probleem ook

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb Opera 7.54, daar heb ik het probleem ook. In IE werkt het normaal.

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Het loopt ergens mis met een js scriptje. Zodra je js uitschakelt is er namelijk geen probleem.

edit:
En ik heb nu geen zin/tijd om dat allemaal te gaan doorspitten.

[ Voor 29% gewijzigd door DEVoTi0N op 12-07-2006 14:40 ]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 01:41
Zelfde probleem hier. Heb het met Opera 8.54, 9 en 9.01 beta (8518).

Het treedt op als de advertenties van advertentieservers worden gecontacteerd. Bij 8.54 blijft de site hangen op pagead2.googlesyndication.com. Bij de andere versies word vrij snel een lege pagina gegeven.

In FF en I.E. 7 beta gaat alles goed,

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:10

DataGhost

iPL dev

Het zou inderdaad wel eens aan die javascript kunnen liggen ja... Ik heb net namelijk *doubleclick* en *google* in mn content blocker gezet, het probleem treedt nog steeds op.

hmmmmmmmmm ik heb net j.js in mn content blocker gedaan en nu is er geen probleem meer
[14:45:14] (Roelant): ik heb het doorgegeven DataGhost, bedankt voor de feedback :)
:)
DEVoTi0N schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:42:
Gewoon tijdelijk extra>snelvoorkeuren>javascript inschakelen deselecteren, totdat de fout gefixt is.
ja, of *j.js* in je content blocker zetten. Dan blokkeer je alleen het verantwoordelijke bestand en werkt javascript nog wel op andere sites :) Welke functionaliteit er precies allemaal wegvalt weet ik niet, de FP ziet er in elk geval nog vrij normaal uit

[ Voor 53% gewijzigd door DataGhost op 12-07-2006 14:47 ]

• DEVoTi0N
Gewoon tijdelijk extra>snelvoorkeuren>javascript inschakelen deselecteren, totdat de fout gefixt is.

• mithras
  • Niet online
Het gaat om het bestandje http://tweakers.net/x/j.js en hierin worden volgens mij een aantal algemene dingen geplaatst. Je kan wel zonder denk ik; ik weet ook niet in welke regel het fout gaat. Misschien dat Opera op gegeven moment niet meer de string 'Opera' meegeeft als user.Agent :?

• DEVoTi0N
Mithras86 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:52:
Het gaat om het bestandje http://tweakers.net/x/j.js en hierin worden volgens mij een aantal algemene dingen geplaatst. Je kan wel zonder denk ik; ik weet ook niet in welke regel het fout gaat. Misschien dat Opera op gegeven moment niet meer de string 'Opera' meegeeft als user.Agent :?
Ja, alleen is het nogal een redelijk lang bestandje om zomaar ff snel door te lezen. Wel is het redelijk belangrijk, omdat het tevens voor alle dropdown menu's zorgt. Navigeren zonder is dus een stuk moeilijker.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:39

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Overigens als ik "vorige" kies op het moment dat de pagina blanco is, kan ik gewoon de content lezen ;)

Hier stond een dode link.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ACM is as we speak ernaar aan het kijken, even geduld dus (of download een fatsoenlijke browser in de tussentijd O-) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
moto-moi schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:56:
ACM is as we speak ernaar aan het kijken, even geduld dus (of download een fatsoenlijke browser in de tussentijd O-) )
zorg liever voor betere it'ers...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Quacka schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:01:
Ah, hoe lief...

Ondertussen heb ik het probleem achterhaald. We doen helemaal aan het eind van het laden van de pagina nog een document.write in javascript om de google-advertentie-code neer te planten. IE en FireFox voegen die geschreven code (of tekst of niks, wat je maar wilt) toe aan de html van de verder geladen pagina.
Opera daarentegen overschrijft de html van de pagina en plaatst alleen de tekst die je met document.write nog wegschreef.

[edit]
Ah, opera ziet dat moment niet meer als 'parsing' waarschijnlijk, waar IE en FireFox dat wel doen...

[ Voor 9% gewijzigd door ACM op 12-07-2006 15:09 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Quacka schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:01:
Ik kan hier natuurlijk heel bot op reageren, maar zoek voor de gein eens op opera in React Bugs en Featurerequests en zie hoeveel rare fouten daar in zitten tussen verschillende versies, wees uberhaupt blij dat er iemand naar kijkt en het probleem probeert te achterhalen in plaats van dat we , zoals zoveel sites, roepen dat je maar met de grote massa mee moet gaan en IE/Firefox moet gebruiken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
moto-moi schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:56:
of werk gewoon wat harder O-)
Heb er hier ook last van met opera 9.0

• Quacka
moto-moi schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:06:
[...]

Ik kan hier natuurlijk heel bot op reageren, maar zoek voor de gein eens op opera in React Bugs en Featurerequests en zie hoeveel rare fouten daar in zitten tussen verschillende versies, wees uberhaupt blij dat er iemand naar kijkt en het probleem probeert te achterhalen in plaats van dat we , zoals zoveel sites, roepen dat je maar met de grote massa mee moet gaan en IE/Firefox moet gebruiken.
Tja, als tweakers gezien wil worden als een belangrijke it-site, dan is het logisch dat de site op alle normale browsers werkt.
En de site werkte gewoon altijd. Dus heeft degene die de laatste wijziging heeft gedaan een fout gemaakt. De schuld geven aan Opera is dan iets te simpel. Gewoon beter testen...

• koelkast
  • Niet online
ACM schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:04:
[...]

Ah, hoe lief...

Ondertussen heb ik het probleem achterhaald. We doen helemaal aan het eind van het laden van de pagina nog een document.write in javascript om de google-advertentie-code neer te planten. IE en FireFox voegen die geschreven code (of tekst of niks, wat je maar wilt) toe aan de html van de verder geladen pagina.
Opera daarentegen overschrijft de html van de pagina en plaatst alleen de tekst die je met document.write nog wegschreef.

[edit]
Ah, opera ziet dat moment niet meer als 'parsing' waarschijnlijk, waar IE en FireFox dat wel doen...
Hoe kan het dan dat sinds een uurtje dit probleem er is?

• Yoeri
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Quacka schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:12:Tja, als tweakers gezien wil worden als een belangrijke it-site, dan is het logisch dat de site op alle normale browsers werkt.
En de site werkte gewoon altijd. Dus heeft degene die de laatste wijziging heeft gedaan een fout gemaakt. De schuld geven aan Opera is dan iets te simpel. Gewoon beter testen...
Tja, en de webmasters/systeembeheerders van Microsoft zijn ook maar een stelletje hobbyisten natuurlijk want expert.microsoft.fr werd onlangs gehacked en dat overkomt een echte it'er niet. Ik ben benieuwd welke grote sites jij allemaal al ontwikkeld hebt en in de lucht kunt houden zonder ook maar een minuutje uitval, waarbij bovendien nog nooit een foutje in de layout geslopen is... Klaarblijkelijk heel wat, aangezien je zo goed meent te weten hoe het allemaal moet

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

koelkast schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:12:
Hoe kan het dan dat sinds een uurtje dit probleem er is?
Omdat de adsense-banners nog weer later binnenkomen dan de andere banners, gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens laten we gewoon allemaal rustig blijven :)
Ik heb er vertrouwen in dat de mensen van tweakers.net hun best doen om dit zo snel mogelijk op te lossen en meer kunnen we niet van ze eisen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 15:38 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nouja, dan hebben de opera-gebruikers voorlopig even mazzel. Als je opera gebruikt laat ik nu de adsense banner-ophaal-code maar gewoon niks doen.

• Quacka
ACM schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:41:
Nouja, dan hebben de opera-gebruikers voorlopig even mazzel. Als je opera gebruikt laat ik nu de adsense banner-ophaal-code maar gewoon niks doen.
_/-\o_
Ik spreek nu, denk ik, namens de opera-gebruikers als ik zeg dat je dan vanaf nu rustig aan mag doen. :P
Maar in elk geval bedankt voor de herstelactie.

Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is waarom de site gisteren/vanmorgen wel gewoon werkte met reclame en vanmiddag niet. Ligt dat dan aan adsense?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Quacka schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:00:
Wat ik alleen nog steeds niet begrijp is waarom de site gisteren/vanmorgen wel gewoon werkte met reclame en vanmiddag niet. Ligt dat dan aan adsense?
Nee, niet direct. Wel door de manier waarop die nog op het laatste moment opgevraagd worden.

We willen tenslotte niet dat de gebruikers de frontpage pas krijgen na dat de banners ingeladen zijn. Maar voor de adsense advertenties moeten we nog een stapje verder gaan, omdat de boel daar in pas geladen kan worden als we zeker weten dat er niet ook nog advertorials (van de hoofdadverteerder) zelf zijn. En op dat moment denkt Opera dat de pagina al klaar is en dan werkt document.write net even anders dan in IE en FireFox...

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

ACM schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:41:
Volgens JS-developers bij Opera is het probleem een andere Opera-sniffer in het javascript:

code:
1
<script type="text/javascript">if(is.opera)window.onload=bannersync;else bannersync();</script>

Deze is misschien overbodig?

[ Voor 7% gewijzigd door AVL op 12-07-2006 16:19 ]

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AVL schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:16:
Volgens JS-developers bij Opera is het probleem een andere Opera-sniffer in het javascript:

code:
1
<script type="text/javascript">if(is.opera)window.onload=bannersync;else bannersync();</script>

Deze is misschien overbodig?
Die kan best overbodig zijn voor de nieuwste versies, maar ik heb net getest of het weglaten daarvan (en dus alleen de else-clause overlaten) iets uitmaakt en dat is niet het geval.

Blijkbaar beschouwt Opera de boel alsnog als afgerond voor dat die code uitgevoerd is. Magoed, mijn kennis is er net iets te beperkt voor om het helemaal goed uit te zoeken, dus ik laat het zo tot een collega met meer kennis van specifieke browsernukken er even naar kan kijken.

En als de boel afgerond is, dan doet een document.write geen append meer, maar overschrijft ie de complete document content.

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 12-07-2006 16:32 ]

Verwijderd

Toen ik dit probleem vanmiddag opmerkte in Opera , was mn eerste reactie om te testen in IE omdat de meeste sites zich plooien naar deze browser. Maar toen ik ook daar een probleem (javascript error) kreeg , dacht ik direct dat de server misschien gehackt was en ben ik er dus maar van gebleven en niet meer getest in FF. ;)

Nu is het probleem inderdaad opgelost in Opera, maar in IE krijg ik nog steeds een javascript foutmelding. niet dat dat mij stoort natuurlijk ;) maar ik wou het maar opmerken, moest het nog niet geweten zijn ;)

PS: ik was een beetje verwonderd dat ik een aparte login moest aanmaken om op het forum te kunnen posten, wat me tegenhield het probleem te melden :)

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:17:
Nu is het probleem inderdaad opgelost in Opera, maar in IE krijg ik nog steeds een javascript foutmelding. niet dat dat mij stoort natuurlijk ;) maar ik wou het maar opmerken, moest het nog niet geweten zijn ;)
Met welke IE versie is dat? Want ik heb het hier en op mijn werk iig niet gezien.

• Dexter
  • Laatst online: 17-12-2025

Dexter

d((o_o))b

Ik heb dat probleem vandaag ook gehad met de FP en Opera. Leek opgelost te zijn, maar nu doet de FP hier even helemaal niks meer in Opera. Wel in IE...

edit:
Het werkt hier nu allemaal weer prima in Opera

[ Voor 18% gewijzigd door Dexter op 12-07-2006 23:13 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• mithras
  • Niet online
<!--
offtopic:
Maar als ACM nu toch hiernaar kijkt: Lay-out V&A en PW niet gelijk O-)
-->
Modbreak:Dat is geen feature die er voor zorgt dat de frontpage onbruikbaar is; dus niet 'dringend' en derhalve is het niet nodig (en erg onbeleefd) je topic in andere topics te spammen. Niet doen dus.

[ Voor 56% gewijzigd door Roelant op 12-07-2006 21:36 ]

Verwijderd

ACM schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:42:
[...]

Met welke IE versie is dat? Want ik heb het hier en op mijn werk iig niet gezien.
IE versie:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/6213/ieversie5sa.th.png

IE error:
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/4104/ieerror5ji.th.png

ik moet wel zeggen dat ik het enkel op het werk getest heb

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ah, ik zie waar het van komt. Er zijn geen google-ads op de nieuws-pagina's, dus dan kunnen ze ook niet in het goede divje geplaatst worden :P

En gefixed.

[ Voor 6% gewijzigd door ACM op 13-07-2006 17:17 ]

Verwijderd

lol :)
idd, tis gefixed
Pagina: 1