Hoi,
Na wat zoeken heb ik besloten er toch maar een topic over te openen. Ik ben software engineer en ik wil eigenlijk al een lange tijd zelf de beschikking hebben over een remote server waar ik zowel vanaf thuis als vanaf mn werk op kan klooien. Omdat ik er geen zin in heb dat ding 24/7 thuis aan te laten staan, en ik een snelle verbinding wil hebben, denk ik dat het het beste is zo'n rack server te kopen en hem onder te brengen in zo'n data centrum. Een andere mogelijkheid is een complete server te huren (bijv. www.flexservers.nl)
Ik zit alleen nog met een aantal vragen.
- Wat zou een goede hardware samenstelling zijn?
- Welk OS is het handigst om te draaien, Windows/Linux?
- Kan ik het beste zelf een server kopen en ergens onderbrengen, of een complete (evt. virtueel) server huren?
Hieronder een lijst met toepassingen die ik wil gaan draaien op de server:
privegebruik software:
linux/windows (graag een goede remote access)
email server (exchange/openExchange?)
ftp server (minstens 20 GB vrije hdd ruimte)
webserver (foto's, website, cv)
evt. gameserver (cs, bf2, etc. Nooit meer dan 1 game)
development software:
svn
junit test/build server
applicatie server: jboss
databases: mysql, mssql, derby
wiki
Ik geef deze lijst omdat de gewenste configuratie sterk afhangt van wat je wil doen op de machine. Voorlopig kun je ervanuit gaan dat het me veel tijd gaat kosten om alles draaiend te krijgen, en dat de meeste functionaliteit maar heel weinig gebruikt gaat worden. Dus geen zware applicaties in de applicatieserver, geen enorme databases, alleen klein test spul en prototypes.
Na wat zoeken heb ik besloten er toch maar een topic over te openen. Ik ben software engineer en ik wil eigenlijk al een lange tijd zelf de beschikking hebben over een remote server waar ik zowel vanaf thuis als vanaf mn werk op kan klooien. Omdat ik er geen zin in heb dat ding 24/7 thuis aan te laten staan, en ik een snelle verbinding wil hebben, denk ik dat het het beste is zo'n rack server te kopen en hem onder te brengen in zo'n data centrum. Een andere mogelijkheid is een complete server te huren (bijv. www.flexservers.nl)
Ik zit alleen nog met een aantal vragen.
- Wat zou een goede hardware samenstelling zijn?
- Welk OS is het handigst om te draaien, Windows/Linux?
- Kan ik het beste zelf een server kopen en ergens onderbrengen, of een complete (evt. virtueel) server huren?
Hieronder een lijst met toepassingen die ik wil gaan draaien op de server:
privegebruik software:
linux/windows (graag een goede remote access)
email server (exchange/openExchange?)
ftp server (minstens 20 GB vrije hdd ruimte)
webserver (foto's, website, cv)
evt. gameserver (cs, bf2, etc. Nooit meer dan 1 game)
development software:
svn
junit test/build server
applicatie server: jboss
databases: mysql, mssql, derby
wiki
Ik geef deze lijst omdat de gewenste configuratie sterk afhangt van wat je wil doen op de machine. Voorlopig kun je ervanuit gaan dat het me veel tijd gaat kosten om alles draaiend te krijgen, en dat de meeste functionaliteit maar heel weinig gebruikt gaat worden. Dus geen zware applicaties in de applicatieserver, geen enorme databases, alleen klein test spul en prototypes.
[ Voor 19% gewijzigd door Grub op 12-07-2006 13:25 ]