Toon posts:

composiet op een svideo in

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn mediacenter gebruikt 2 x avermedia tv kaarten
deze hebben alleen een svideo ingang ipv ook een gele composiet

nu wil ik 2x de digitale decoder van samsung aan gaan sluiten
wat blijkt na diverse topics.. hij zend alleen het signaal in RGB + composiet uit

kan ik dit met een verloop composiet naar svideo aansluiten??? (ik heb begrepen dat dit backward compatible is??)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Ja, die bestaan.

Iets specifieker, welke bedoel je met "de digitale decoder van samsung"? Deze? Die heeft: De TV-SCART aansluiting levert (instelbaar) tegelijk een composiet en een RGB-signaal, of alleen een composiet signaal. De VCR-SCART levert aleen een composiet signaal.
Kun je daar niets mee?

[ Voor 85% gewijzigd door CodeCaster op 12-07-2006 13:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hm. Omgekeerd kan wel (van svideo naar composiet) omdat je het signaal dan samenvoegt. Splitten van de signalen zal wat meer electronica vereisen ben ik bang.

OK, ik praat poep, die dingen bestaan dus idd en zijn niet eens zo duur, getuige http://www.audiooutfitter.com/store/ULV-CS-BULK.html

[ Voor 32% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2006 13:25 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:17:
Ja, die bestaan.

Iets specifieker, welke bedoel je met "de digitale decoder van samsung"? Deze? Die heeft: De TV-SCART aansluiting levert (instelbaar) tegelijk een composiet en een RGB-signaal, of alleen een composiet signaal. De VCR-SCART levert aleen een composiet signaal.
Kun je daar niets mee?
ja idd die decoder!

het probleem is dat ik alleen S-video ingangen heb

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:57
Is er bij die Avermedia TV kaart (welke trouwens?) geen verloopstukje voor composite meegeleverd?

Sommige TV-kaarten kunnnen gewoon composite gebruiken via de S-Video connector via een verloopje en juiste software instelling...

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:44:
Is er bij die Avermedia TV kaart (welke trouwens?) geen verloopstukje voor composite meegeleverd?

Sommige TV-kaarten kunnnen gewoon composite gebruiken via de S-Video connector via een verloopje en juiste software instelling...
ehm volgens mij de M150
helaas was dit een OEM editie dus misschien dat iemand dit weet die de retail editie heeft?

• The_Doman
Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:01:
[...]

ehm volgens mij de M150
helaas was dit een OEM editie dus misschien dat iemand dit weet die de retail editie heeft?
Mmm, alle MCE (OEM?) versies hebben toch ook composite in? :?

AverMedia PCI TV Cards

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou eerder RGB-naar-S-Video converter dan een Composite-naar-S-Video nemen uit kwaliteitsoverwegingen. Zoals deze, al is die vrij prijzig. Maar dat is vast ook wel ergens goedkoper te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
dreamvoid schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:21:
Ik zou eerder RGB-naar-S-Video converter dan een Composite-naar-S-Video nemen uit kwaliteitsoverwegingen. Zoals deze, al is die vrij prijzig. Maar dat is vast ook wel ergens goedkoper te vinden.
hm liever niet.. moet ik 2 van die kastjes neer gaan zetten haha.. vind me vriendin vast leuk
nog meer kastjes bij die TV.. maar heeft iemand dit al werkend gekregen via een svideo ingang??

ik zal even achter de MCE kruipen vanavond maar weet 99% zeker alleen svideo en 2 x tulp voor de audio. en dan nog 1 x fm en 1 x Cable ingang

• The_Doman
dreamvoid schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:21:
Aha, de bekende Maplin RGB naar S-Video converter.
Helaas heeft deze converter nogal wat problemen.. :(
Hauppauge UK: Problem/Question about Maplin RGB to S-Video Converter.

Verwijderd

Topicstarter
The_Doman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:21:
[...]

Mmm, alle MCE (OEM?) versies hebben toch ook composite in? :?

AverMedia PCI TV Cards
Nopz er zicht alleen maar 1 svideo ingang op?
bij systeem geeft de pc aan dat het een AverTV is. type kon ik zo snel niet terugvinden

iemand een idee of ervaring??
Pagina: 1