[ cool edit] importeren geeft slechte kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-07 16:57
Hi,

Even terug naar de oude doos..

Ik ben even aan het stoeien met cooledit en maak het volgende mee waar ik niet uitkom.

Ik maak een nieuwe track in cooledit 2.0 (16bit standaard) en maak daar een multitrack file van. Op het moment dat ik een bv pcm wav of goede kwaliteit mp3 aan toevoeg (aan die multitrack) vraagt hij meteen of ie het moet conventeren omdat de samplerate niet overeen komt.

Ik doe dan ja..maar als ik het terugluister klinkt het al een 64kbs mp3'tje !! Waarom wil hij het naar een lage kwaliteit terug conventeren. Wat ik ook doe of verander..de kwaliteit blijft slecht van de uiteindelijk te creeren file uit allerlei andere file's..terwijl de kwaliteit van de losse file's perfect zijn

• RoTro
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
de samplerate geeft weer hoevaak frequentie amplitude bla bla wordt 'genoteerd'

blijkbaar is die samplerate van je multitrackfile waar je al mee bezig bent dusdanig laag dat daar een heleboel kwaliteit verloren gaat
voor muziek is 44.1khz goed, maar je moet niet veel minder hebben
16 bit moet ook zat zijn

mocht dit niet het geval zijn, weet ik het helaas ook niet

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 21:33

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Is dit misschien geen beperking van de shareware versie? Dat hij daarom misschien het geluid zo vernaggeld?

Althans da's de enige reden dei ik kan verzinnen. Ik werk zelf al jaren met Cooledit ( nu Adobe Audition ) en heb er weinig of nooit problemen mee gehad.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.