Ohjee welke LCD?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• Juggernaut1987
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 21:16
Eej tweakers!

Ik ben van plan mijn oude 15 inch syncmaster 151s te vervangen. Ik wil of een 19" normaal of 20" breedbeeld scherm. Ik moet alles op het scherm kunnen doen. (gamen, films en schoolwerk)
Ik hoorde dat je op een breedbeeld scherm gewoon in normaal formaat kunt gamen (dat de monitor dan gewoon netzoals bij een tv zwarte balken neerzet) maar je bureaublad in windows wel een stuk ruimer wordt. Ik ga volgend jaar gamedesign studeren dus het is belangrijk dat ik veel bureaubladruimte heb maar ook kan gamen. Vandaar dat ik zit te dubben over breedbeeld of gewoon beeld. De monitor moet ongeveer 4 tot 5 jaar meegaan, daarom zou HDCP mooi meegenomen zijn. Ook zou het handig kunnen zijn dat er een videoingang op zit zodat ik mijn toekomstige playstation 3 eraan kan hangen en in HD kan gamen. Dit zijn natuurlijk veel eisen voor iemand met een krappe portomonnee.
Na het doorspitten van vele "Ultieme TFT" topics de selectie:

Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D)
Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)
De prijs van deze 2 ontloopt elkaar nu niet zo in de pricewatch dus welke is de goede keuze?

Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver)
Deze is 30€ duurder dan de vorige 2 genoemde schermen maar dus wel breedbeeld.

Kan iemand mij vertellen wat de beste keuze is als ik rekening hou met mijn gestelde eisen? Ik zie zelf door de bomen het spreekwoordelijke bos niet meer 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
Breedbeeld lijkt me niet aan te raden als je ook wilt gamen, want niet alle spellen ondersteunen breedbeeldresoluties (of in ieder geval niet altijd zoals het hoort). Verder als de prijzen van de 930BF en de 940BF elkaar niet veel ontlopen, dan zou je voor de nieuwste, met de betere specificaties kunnen gaan, de 940BF dus ;)

The devil is in the details.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:52

-ET-

Phone Home

Kijk ook even naar de resoluties. 19" is vaak 1280*1024 terwijl 20" meteen een hogere reso hebben

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou gaan voor breedbeeld, ideaal om mee te werken (zeker als je er 2 naast elkaar hebt). Ik heb zelf een Dell 2005FPW en dat bevalt me dus echt prima, zeker voor standaard desktop werk, omdat je toch behoorlijk wat ruimte hebt in de breedte (vind ik altijd wel prettig), voor films is het ideaal omdat die vaak toch breedbeeld zijn en steeds meer games kunnen er ook mee overweg, en kunnen ze dat niet dan heb je alleen 2 balkjes aan de zijkant maar wel netjes 4:3 formaat.

en 19" 4:3 zou ik nooit nemen, dit omdat ze vaak een lage reso hebben (vaak net zoveel als een 17").

[ Voor 10% gewijzigd door TERW_DAN op 12-07-2006 12:04 ]

• Juggernaut1987
Idd het 20" breedbeeld scherm ondersteund een veel hogere resolutie dan de 19" normaal.
Namelijk 1680x1050 tegen 1280x1024.
Veel games gaan natuurlijk breedbeeld ondersteunen maar games die dit niet ondersteunen runnen dan gewoon zonder opgerekt te worden in het scherm?

OFF TOPIC: Jij was die gast van die briljante Tomb Raider mod Terw_Dan! Echt heel erg mooi!

[ Voor 17% gewijzigd door Juggernaut1987 op 12-07-2006 12:16 ]

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:27
niet om te verkopen oid maar kijk ff in de pricewatch bij de 940bf

• Juggernaut1987
Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D) 274€ als ie weer beschikbaar is.
Samsung SyncMaster 930BF (19", 4ms g>g, D-sub/DVI-D) 278€
Samsung SyncMaster 205BW (20", 6ms g>g, D-Sub/DVI-D, Zilver) 311€

De prijzen schelen amper wat. De 930BF heeft heel lang in de high end bestbuy gestaan van tweakers en van hardware.info.
De 205BW staat nu in de high end bestbuy van hardware.info.

De prijs is dus geen punt, en ze hebben in de bestbuy gestaan van 2 sites. Welke nu te kiezen? Is een breedbeeld met HDCP support goed voor in de toekomst? Heeft iemand ervaring met niet breedbeeld games op een niet breedbeeld scherm?

[ Voor 25% gewijzigd door Juggernaut1987 op 12-07-2006 14:10 ]

• Dezjay
940bf staat der in voor € 259,-

• Juggernaut1987
Jup met 15€ verzendkosten = 274€
Waarom telt niemand die verzendkosten mee :S
Rekt dit breedbeeldscherm je game nu op om in het scherm te passen? Of doet deze het netzoals de dell, zoals het hoort?

[ Voor 36% gewijzigd door Juggernaut1987 op 12-07-2006 17:17 ]

• Dezjay
en ze zijn wel beschikbaar voor die prijs nog 9 stuks :)

Hij vergroot wel de resolutie (heb zelf ook de 940) alleen vind wel dat het duidelijk te zien is !
Mooieste is gewoon in game 1280*1024.. maar ja moet je vidkaart het ook kunnen trekken natuurlijk anders wordt het niet wat

• Juggernaut1987
Ik had het erover of de Samsung SyncMaster 205BW het beeld oprekt. Mijn scherm rekt lagere resoluties ook gewoon op zodat het past. Volgens mij doet elk scherm dat. Die 940BF lijkt me wel heel fijn maar heeft geen HDCP support, heeft een lagere resolutie en is niet breedbeeld...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

[rml][ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 8[/rml]
[rml][ 17" TFT] De Ultieme TFT - Deel 4[/rml]
[rml][ 19"TFT]De Ultieme TFT - Deel 19[/rml]

Aangezien je gamedesign gaat doen lijkt mij eerlijk gezegd een normaal 4*3 scherm de beste oplossing, aangezien er in games ook een hoop statusbalken zitten die er op 16*9 wel mooi uit kunnen zien, maar in 4*3 te veel in elkaar gedrukt kunnen zijn.

Verder zou ik je niet kunnen helpen, ik ben ook op zoek naar een ander scherm, en voorlopig heeft _mijn_ voorkeur een Samsung 215TW, een widescreen met veel inputmogelijkheden en een pivotfunctie (ik denk dat ik het scherm meer in pivot laat staan dan 'normaal', maar ik internet meer dan ik game ;) )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Kom op, met een topictitel als deze vraag je werkelijk om een slotje, de topicstart vermindert dat niet bepaald :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.