[ASP.NET 2.0] Could not open a connection to SQL Server

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

• dikkuuhh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-08-2019
Ik wil vanuit een pagina mijn MySQL database openen, maar hij geeft deze foutmelding....

An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)

Ik moet waarschijnlijk instellingen veranderen, maar welke en waar kan ik die vinden?

Dit is mijn connectionstring:

m_strConnection = "server='ip-adres server'; database='database'; user='user'; Password='pass';Trusted_Connection=False;Connection Lifetime=30;"

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Volgens de foutmelding maak je verbinding met MSSQL2005, dus die MySQL-verbinding ga je sowieso nooit krijgen.

Heb je al geprobeerd om met EM/SSMS een verbinding met de server te maken? Kan je vanaf de webserver met bijv. ODBC een verbinding maken met MSSQL?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-02 12:34

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je maakt toch geen gebruik van een SqlConnection in je code?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:19
Gaat het nu over Sql Server of over MySQL ?

https://fgheysels.github.io/

• dikkuuhh
whoami schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:53:
Gaat het nu over Sql Server of over MySQL ?
Het is een MS SQL Server 2005, had het per ongeluk verkeerd getypt.......

en ja: ik gebruik een SqlConnection ............

Wat moet ik aanpassen?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je de foutmelding gelezen? Daarin staat dat bij een default installatie je geen remote connecties kunt maken. Heb je een default instelling?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• dikkuuhh
P_de_B schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:56:
Heb je de foutmelding gelezen? Daarin staat dat bij een default installatie je geen remote connecties kunt maken. Heb je een default instelling?
Hoe kan ik dat zien? De MS SQL server wordt door een ander bedrijf beheerd dus daarom weet ik er niet veel vanaf......

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

dikkuuhh schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:01:
[...]

Hoe kan ik dat zien? De MS SQL server wordt door een ander bedrijf beheerd dus daarom weet ik er niet veel vanaf......
Draai de vraag om: kan je een remote connectie maken ?
Oftewel is de server benaderbaar via de Server manager (of hoe die ook heet...) ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

lier schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:02:
[...]

Oftewel is de server benaderbaar via de Server manager (of hoe die ook heet...) ?
SQL Server Management Studio (Express evt.) :)

• dikkuuhh
lier schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:02:
[...]

Ik kan gewoon een remote connectie maken ja, en de server is ook te benaderen via Microsoft SQL Server Management Studio Express......

Iemand nog een andere oplossing?

• whoami
Heeft de login die je in je connection string opgeeft wel rechten (inlog rechten) op de DB ?

• dikkuuhh
whoami schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:12:
Heeft de login die je in je connection string opgeeft wel rechten (inlog rechten) op de DB ?
Heb ik ook gedaan... Volgens mij ligt het niet aan de connectionstring maar aan de server of zo.

Weet iemand daarvoor een oplossing?

Verwijderd

Ik begrijp niet helemaal dat je met je dev-pc wel een remote connection kunt opengooien, maar vanaf je applicatie server (die netwerk-topologisch gezien een stuk dichterbij de database server staat) dat niet kunt. Misschien kun je het beste gewoon even bellen met de support van je host?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 12:22 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

dikkuuhh schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:15:
[...]

Heb ik ook gedaan... Volgens mij ligt het niet aan de connectionstring maar aan de server of zo.

Weet iemand daarvoor een oplossing?
Ik kan me voorstellen dat je enigszins wanhopig wordt, maar hoe moeten en kunnen we je nou verder helpen met de informatie die je geeft ?

Je hebt toch wel meer info over de server waar je tegenaan probeert te praten ?
En waar komt bijvoorbeeld je webapp te draaien ?
En welke exceptie wordt gegooid ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• whoami
Ik denk niet dat nog iets met programmeren te maken heeft. Het zal zowiezo beter zijn dat je even contact opneemt met de mensen die die servers beheren.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.