[7800 GTX] Nv4_disp.dll error

Pagina: 1
Acties:
  • 1.062 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-07 15:45
Ik heb nu al een aantal keer dezelfde error gehad, bijvoorbeeld als ik lang 1 zelfde spel heb gedaan, en dan een andere game ga doen, daarbij vage dingen ga uithalen als: naar menu gaan een paar keer de serverlist refreshen, en weer terug in het spel ga. Dat ik dan eerst een soort van vast loper krijg, en daarna valt mn beeld uit, als ik lang wacht (ondertussen blijft het geluid in een loop) dan gaat het beeld weer aan en zie ik dus een BSOD met de error in NV4_disp.dll. aangezien dit in de videokaart drivers, zit neem ik aan dat het daarmee gerelateerd is. ik heb verschillende videokaart drivers getest, en ik blijf dezelfde error krijgen. de videokaart is niet overgeklokt.

weet iemand waar het aan kan liggen? of moet ik de kaart RMA'n want het is wel erg frustrerend.

of kan het ook aan ondervoltage liggen omdat mn 12 volt lijn steeds rond de 11,5 draait
het valt me wel op dat het steedsdezelfde error is, als ik een blauwscherm krijg dan is het met die error.

[ Voor 8% gewijzigd door Bulls op 12-07-2006 19:48 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Probeer eens of het beter gaat als je de Nvidia Driver Helper Service uitschakelt.

• Bulls
wat is nvidia driver helper, en waar kan ik dat vinden?

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Toevallig heb ik dit gisteren ook gehad, tijdens een game kreeg ik een BSOD na vastlopen, en die gaf ook de melding dat in dezelfde file een fout was ontstaan. Tevens melde hij dat iets in een oneindige lus (infinite loop) was blijven hangen.

Ik wist dat dit driver gerelateerd was, dus ik ben van de 91.33 beta (waar ik mee draaide) terug gegaan naar de WHQL 91.31 en heb daarna geen foutmeldingen meer gehad (op de SLI bug na maar das bekend).

Dus ik denk toch dat je probleem wel degelijk driver gerelateerd is. Heb je bij het installeren goed de ouwe meuk met een drivercleaner weggehaald?

Over die Volt lijn, er mag ik geloof op de 12 Volt iets van 3% afwijking zitten, dus dan zit je net binnen de marge. Heb je misschien een andere voeding liggen waar je mee kan testen? Maar volgens mij veroorzaakt dat juist niet de foutmelding in het stuurprogramma.

I pitty the fools who took my game-station.....

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

WSaeNoTSoCK schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:38:
wat is nvidia driver helper, en waar kan ik dat vinden?
start->uitvoeren->services.msc

• Bulls
Ulti23 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:26:
Toevallig heb ik dit gisteren ook gehad, tijdens een game kreeg ik een BSOD na vastlopen, en die gaf ook de melding dat in dezelfde file een fout was ontstaan. Tevens melde hij dat iets in een oneindige lus (infinite loop) was blijven hangen.

Ik wist dat dit driver gerelateerd was, dus ik ben van de 91.33 beta (waar ik mee draaide) terug gegaan naar de WHQL 91.31 en heb daarna geen foutmeldingen meer gehad (op de SLI bug na maar das bekend).

Dus ik denk toch dat je probleem wel degelijk driver gerelateerd is. Heb je bij het installeren goed de ouwe meuk met een drivercleaner weggehaald?

Over die Volt lijn, er mag ik geloof op de 12 Volt iets van 3% afwijking zitten, dus dan zit je net binnen de marge. Heb je misschien een andere voeding liggen waar je mee kan testen? Maar volgens mij veroorzaakt dat juist niet de foutmelding in het stuurprogramma.
ik heb het met 91.33 maar ook met eerdere drivers.
ook haal ik als ik drivers installeer, altijd eerst de oude drivers weg.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Check ook eens je eventvwr na voor gekke foutmeldingen die er maybe mee te maken te hebben.

start > run > eventvwr

Instagram / YouTube

• Bulls
aramdin schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:56:
Check ook eens je eventvwr na voor gekke foutmeldingen die er maybe mee te maken te hebben.

start > run > eventvwr
deze vind ik: (weer video drivers)

Vastgelopen toepassing: nvcplui.exe, versie: 1.2.1.11, vastgelopen module: nvcpl.dll, versie: 6.14.10.9131, vastgelopen op: 0x001ae734.

Vastgelopen toepassing: nvcplui.exe, versie: 1.2.1.11, vastgelopen module: nvcpl.dll, versie: 6.14.10.9131, vastgelopen op: 0x000e6bba.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is dus het nieuwe control panel van Nvidia.

• Bulls
ja en die wil ik niet, ten eerste krijg je steeds sli melding terwijl mn mobo dat niet eens ondersteund, en ten 2e staat er nu geen info meer bij de verschillende advanced opties.

het enige wat wel leuk is, is de temp log, alleen moet het venster wel open blijven, en dan crashed die ook wel eens (lees vaak) ( *lees altijd)

dan vind ik CCC van ati veel beter geregeld. (heeft nvidia slecht gejat)

ik heb trouwens ook eergister de laatste drivers zonder dat nvidia control panel geinstalleerd maar daarbij heb ik lage framerates

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ulti23 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:26:
...tekst...

Als dat klopt van die 3% afwijking, dan zit je dus met 11.5 volt echt wel te laag. 1% van 12 Volt is 0.12 Volt * 3 = 0.36 volt
0.36 volt is 3% van 12 volt. 12 - 0.36 is 11.64.
Dat is dus .14 Volt te weinig om binnen de marge te vallen.
En volgens mij is dat idd. vrij laag 11.5 volt op de 12 volt lijn. Maar dat kan vast wel iemand bevestigen hier. Misschien kun je eens al je apparatuur/kaarten afkoppelen behalve het echt nodige. Dus alleen moederbord, harde schijf, processor, één geheugenreepje, videokaart en eventueel cd-rom speler voor het testen met een spel.
Voor de rest dus alles even afkoppelen ook je usb-apparaten.
Succes

• aramdin
Volgens mij mag je 5 tot 10% afwijking hebben.

@WSaeNoTSoCK
Kan je btw ook eens je volledige hardware setup posten?

Check ook eens Rivatuner om je temps te loggen/monitoren, werkt goed!

[ Voor 25% gewijzigd door aramdin op 12-07-2006 16:11 . Reden: typo ]

Instagram / YouTube

• Bulls
ik heb alles water gekoeld dus dat is geen probleem.

trouwens hier een uitgebreide tabel van mn voltages, lees en huiver:

+12V = 11,328 11,392 11,456 11,520
+5V = 4,945 4,972 4,999
+3,3V = 3,184 3,264 3,280 3,296 3,312 3,328

vooral de 12v is echt heel laag, ik lees dat meeste voedingen juist net boven de 12 zitten, daar komt ie van mij nooit.

mn volledige setup:
Asus A8N-E
FX-57
4x 512 corsair xms 3200XLpro
7800GTX
WD raptor 80
maxtor 250 16mb
X-Fi fatality
OCZ modstream 520

veel extra dingen heb ik er niet aan, 2 12V pompjes en 1 DVD speler/brander

ik heb trouwens ook dat de meeste dingen die ik download zijn corrupt met CRC error oid.
ik denk ook dat dat komt door lage 12V omdat die voornamelijk naar de HDD's gaat

[ Voor 7% gewijzigd door Bulls op 12-07-2006 19:27 ]

• aramdin
Kan ook komen door nForce drivers. Heb je toevallig de nVidia SW IDE drivers geinstalleerd?

Mijn 12v is op dit moment volgens speedfan: 11.73v. In dat geval lijkt jouw situatie aardig laag!

Ik heb:
Abit KN8 SLI
X2 3800+
2x 1GB OCZ EL Platinum PC3200
7800GTX
WDRaptor 1500ADFD
2x Hitachi 160GB 7K250
1x Hitachi 250GB
Audigy 2 ZS
Tagan 480-U22

Die modstream zou dat op zich wel moeten trekken...

Instagram / YouTube

• Bulls
ja vooral de 11,3 7(8)7 ik ben al bezig met een RMA voor de voeding omdat hij ook fluit/piept.

ik heb welalles van nforce geinstalleerd moet ik dat niet doen? ik wil toch eerdaags windows op nieuw erop knappen dan installeer ik alleen netwerk suite van nvidia en niet de IDE drivers. want ik begin behoorlijk zat te worden van al deze crapperij.

• Gurneyhck
Dat van die crc errors is een heel erg bekend probleem. Zoals al eerder aangegeven, niet de IDE drivers van nvdia gebruiken! Geen één nforce driver heeft goed functionerende ide drivers, zeker niet in combinatie met maxtor schijven.
Het is heel goed mogelijk dat dit ook je andere probleem veroorzaakt.

• Bulls
ik had juist dat windows erg traag opstart als ik nvidia IDE drivers niet gebruikte (een hele lange pauze)
toen ik IDEdrivers geinstalleerd had was het voorbij, alleen later kwam het wel terug, toen heb ik de SATA kabel vervangen en was het probleem ook weg. ik heb ook wel weer geprobeerd (na gelezen te hebben dat Nvidia IDE drivers sucken) de drivers te uninstallen en dan de windows drivers automatisch te installeren, maar dat hielp niet. Want als ik ze uninstalleerde en dan reboot, dan installeerde hij vrolijk weer de Nvidia drivers :| nouja dan toch maar windows eraf en dan wil ik ook geen fout meer zien! (maar dat zullen we nog zien)

• Gurneyhck
Het werkt echt, ik had precies hetzelfde probleem als jij. Alleen heb ik nu ook dat windows heel langzaam opstart. Maar dat heb ik maar op de koop toegenomen. Beter dan constante corruptie, ik kon op een gegeven moment niets meer downloaden. Alles was corrupt.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gurneyhck schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:33:
Het werkt echt, ik had precies hetzelfde probleem als jij. Alleen heb ik nu ook dat windows heel langzaam opstart. Maar dat heb ik maar op de koop toegenomen. Beter dan constante corruptie, ik kon op een gegeven moment niets meer downloaden. Alles was corrupt.
Corrupte downloads komt door de Nvidia firewall.

• aramdin
Tip: installeer niet de IDE drivers + networksuite! Deze 2 geven alleen maar problemen...

Instagram / YouTube

• Bulls
Oh ik vond die fire wall wel beter als die van microsoft, maar als die ook problemen geven,
* Bulls zoekt naar een prullenbak smilie

[ Voor 14% gewijzigd door Bulls op 13-07-2006 11:43 ]

• aramdin
Die van MS is idd ruk. Check eens www.agnitum.com voor Outpost :)

Instagram / YouTube

• Bulls
nou ik heb compleet windows er opnieuw op gezet, en dit keer zonder nVidia network suite en IDE/SATA controllers/drivers.

en na alt-tab van een game kreeg ik weer de zelfde fout "Nv4_disp.dll" ik gebruik driver 91.31 zou het kunnen dat deze driver niet goed is? of zou dan daadwerkelijk mn videokaart stuk kunnen zijn.

(als ik moet RMA'n moet ik wel snel zijn, want ik heb hem bijna een jaar)

[ Voor 3% gewijzigd door Bulls op 16-07-2006 21:50 ]

Verwijderd

Als je moederbord een Nforce 570 chipset heeft, dan kan het wel kloppen dat je problemen hebt met Forceware 91.31. Die schijnt problemen te geven met 570 chipsets.
Download anders even de 91.33 Beta driver van Nvidia. Die geeft (zover bekend) geen problemen met deze chipset.

• Bulls
nou dan geef ik die driver nog ff een kans en anders ga ik toch voor een RMA

• Bulls
en ook 91.33 beta geeft dezelfde error.. oneindige lus en error in nv4_disp.dll.
is er nog iets anders wat er aan de hand kan zijn? ik begin er wel aardig zat van te worden,
het komt heel vaak voor als ik Atl-tab uit een game en weer terug wil (kan 10x goed gaan maar dan onverwachts pats BSOD)

• Bulls
Nou ik heb RMA aangevraagd, en het is geaccepteerd. Ik stuur de kaart terug en zie wel hoe het verder gaat

[ Voor 94% gewijzigd door Bulls op 19-07-2006 15:26 ]

• aramdin
Keep us posted!

Instagram / YouTube

• Bulls
hij is verstuurd, en ik heb een mailtje gehad dat ze de kaart doorsturen naar de fabrikant.
(hopelijk gaat het geen eeuw duren) er staat bij vermeld dat als ze geen fout kunnen ontdekken of als het buiten garantie valt, dat de onderzoekskosten op mij verhaald worden :/

nu maar hopen dat ze wat kunnen vinden, want ondertussen zit ik wel zonder PC
nouja heb nu wel meer tijd om met de Xbox360 aan de slag te gaan.

ik meld wel meer, als er meer te melden valt.

• Bulls
na lang wachten heb ik eindelijk weer bericht gehad van mn terug gestuurde videokaart. zonder enig extra informatie heb ik de dagwaarde van mn kaart gecrediteerd gekregen. en dat was 350 euro.

aan één kant vind ik het raar dan XFX geen vervangend product stuurt, maar nu kan ik wel met bijbetaling een beter kopen.

Verwijderd

ik heb een game monster op mn kamer staan.
daar had ik het zelfde probleem mee.

ik HAD dit probleem dus ook.
bij mij lag het aan m'n moederbord.
ik HAD een ATI moederbord, en dat is een GFORCE moederbord geworden.
Daar heb ik geen problemen meer mee gehad.

ik had alles wat te updaten viel, geupdate maar dat heeft allemaal niet gewerkt.
alles er af gegooid enzo, drivers, breek me mn bek niet open...
been there, done that, had it before... didnt work!

Nu gelukkig geen problemen meer :-)

succes!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:06
Ik heb dit ook met men 6800 XT gehad. Voor mij was het op te lossen door het videogeugen in het moederbord bios op max te zetten.

Verwijderd

zelfde probleem met FEAR XP af en toe.. 7800GTX in SLI maar alleen als ik in uit menu's ga..

ik verdenk een crappy driver!

gelukkig alleen in FEAR tot nu toe

• Coeluh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-10-2025
Even een vraagje, ik zie bij die logboeken dat ik sinds 30 januari 2007 2392 gebeurtenissen heb heb!!! en iets van 200 fouten?
is dat niet een beetje veel?

Tijd voor een nieuwe pc denk ik

[ Voor 25% gewijzigd door Coeluh op 20-02-2007 23:31 ]

Pagina: 1