Ik heb het volgende probleem. Mijn pc van 1,5 jaar oud valt de laatste tijd regelmatig zomaar uit. Soms gebeurt het als hij lang (halve dag) aan staat maar meestal zodra ik ongeveer een kwartier een zware grafische applicatie draai. Bij Fifa 2006 bijvoorbeeld houdt hij er steevast na een kwartier mee op. De computer valt dan compleet uit, alleen het groene ledje bij de aan/uit knop blijft branden. Ik moet dan de aan/uit knop 5 seconden ingedrukt houden totdat hij helemaal uit is en dan kan ik hem weer opnieuw opstarten. Als het is gebeurd, is de kast ter hoogte van de voeding erg warm dus ik heb het vermoeden dat het daar aan ligt, maar het feit dat het vooral bij Fifa gebeurt, zou kunnen inhouden dat er iets mis is met mijn grafische kaart. De specificaties van mijn pc zijn de volgende:
- AMD Athlon XP 3000+
- 768 MB RAM
- 160 GB harddisk
- ATI Radeon 9550 256 MB, passief gekoeld
- ASRock moederbord met standaard koeling
Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik weet het zelf niet goed meer en ik wil niet zomaar lukraak nieuwe hardware aanschaffen.
- AMD Athlon XP 3000+
- 768 MB RAM
- 160 GB harddisk
- ATI Radeon 9550 256 MB, passief gekoeld
- ASRock moederbord met standaard koeling
Hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik weet het zelf niet goed meer en ik wil niet zomaar lukraak nieuwe hardware aanschaffen.