Toon posts:

Samsung 904BW dan wel 205BW gebruiken als dvd weergave bron?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om 1 van beiden tft's als weergave bron voor dvd's te gaan gebruiken? Beiden hebben dacht ik alleen een dvi aansluiting en geen scart. Hoe kan ik nu het beste mijn dvd speler hierop aansluiten? Die heeft dacht ik geen dvi aansluiting. Zou het kunnen met een scart to dvi kabel, als die al bestaan :P

Mijn bedoeling is om het dus echt apart van de pc te gebruiken? Kan dit of is dat maar een ijdele hoop?

BVD

Als het niet met deze monitor kan, welke zijn dan wel geschikter? Want, vooralsnog heb ik geen monitoren kunnen vinden die ook component hebben afgezien van normale tv's :)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 17:02

dlmh

Lo-Fi

LCD-TV's hebben over het algemeen in S-Video/Composite ingang. Enige nadeel is dat deze niet de hoge resoluties hebben die "normale" TFT-schermen hebben.
Mijn Dell 2005FPW (20", 1680x1050) heeft overigens wel een composite ingang.

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hier ook over tft's. De één is 19 inch de ander 20 inch. Het is mijn intentie om juist vanwege de goedkopere aanschafprijs van deze monitoren t.o.v. een lcd tv toch hd reso's af te kunnen spelen. Voor zowel gaming (xbox 360) als met films kijken.

Verwijderd

Je wil dus normale LCD PC schermen gebruiken om een DVD speler aan te sluiten? Dat rechtstreeks aansluiten zal waarschijnlijk niet lukken. Er is een heel klein kansje dat het lukt als de DVD een component uit heeft. Maar zelfs dan vrees ik ervoor.

Bij de lokale electronicaboer kan je den ik wel een aparaat kopen dat een scart of s-vhs signaal kan omzetten naar een computerresolutie. Vergeet niet dat een VHS signaal maar een paar 100 beeldlijnen heeft. Een beetje LCD heeft er al snel 768.

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-02 12:55

Offtrack

Ondertitel

Er zijn ook dvd spelers met DVI uitgang. De ouwe Denon DVD1910 had dat volgens mij, die zou dan direct op de dvi ingang van de samsung moeten kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik weet genoeg ;)
Pagina: 1