[SERVER 2003] Streams beveiligen

Pagina: 1
Acties:

• BierPul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

BierPul

2 koffie graag

Topicstarter
Ik ben bezig een soort van video portal op te zetten, deze bestaat uit een site (PHP, MySQL) waarop de leden kunnen inloggen en vervolgens naar video's kunnen gaan kijken.

Op dit moment nog gratis maar misschien in de toekomst betaald.

De video wordt geserveerd door 2 Windows 2003 servers die ingericht zijn als streaming server.

Wat ik nu graag zou willen is bepalen wat iemand wel en niet mag opvragen bij de streaming server.
Dit onderscheidt zich in:

- Ingelogd ja of nee
- Welke rechten heb je (eventueel een selecte groep previews laten kijken of tzt een betalings mechanisme).

Met alleen een referrer beveiliging kom ik er niet en DRM is wel weer een hele prijzige oplossing (misschien als het geld op gaat brengen een optie).

Nou zie ik vaak voorbeelden langskomen als

mms:bla.com/bla.wmv?param=1jaaj&hahaha=879879 etc

Ik kan alleen (na flink gezocht te hebben)niet achterhalen welke applicatie die parameters in ontvangst neemt en verwerkt. Ik neem namelijk aan dat ik via die applicatie ook gemakkelijk zou kunnen checken of een bepaalde file geleverd mag worden, of de aangeboden sessie nog bestaat etc.

Ik zit er namelijk aan te denken om 1 centrale sessie database te hanteren waarin beide applicaties checken of de sessie in de lijst staat oid (bij linloggen wordt de sessie toegekend en na eenhalf uur niet meer aktief dan wordt ie verwijderd)

De streaming server kijkt vervolgens in de database of de aan hem aangeboden sessie (parameter) nog in de lijst staat. Zo ja toon de video / zo nee doe niks.

Iemand ervaring hiermee of goeie tips voor documentatie oid :?

[ Voor 16% gewijzigd door BierPul op 12-07-2006 11:20 ]

Ja man