Hoge internetsnelheid, lage downloadsnelheid (@home)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.645 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• slayer007
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-05 19:17
Wie weet waar het aan kan liggen. Mijn internetverbinding komt goed door (zowel met als zonder router).
Aan de snelheid van mijn provider ligt het niet, want het signaal komt allemaal goed door.
Aan mijn payserver (Eweka / XSnews) ligt het ook niet, want die ondersteunen hoge snelheden. ( ook al getest met anderen, server geinformeerd, etc.).
Snelheidstest opverschillende pagina's en servers (speedtest, nuria, mor..nogwat, servertest 100mb) uitgevoerd, ook geen probleem.
Download via newsleecher (al al geprobeerd via Grabit en NewsbinPro), maakt ook niet uit.

Mijn snelheid loopt vlug op (800 Kb/s) en zakt dan zeer snel weer terug (450 Kb/s).
Zitten wij mensen op de kabel hier in de omgeving (voor de snelheidverhoging was het ook zo)

Kan het zo zijn, dat iets op de computer deze snelheid terugtrekt?

Wie heeft de oplossing?!?!?

Een wanhopige Slayer007 ;(

• Goat
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 15:19
Wat voor internetverbinding heb je? Dus wat voor snelheid zou je moeten hebben?

• slayer007
Goat schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:05:
Wat voor internetverbinding heb je? Dus wat voor snelheid zou je moeten hebben?
Ik heb @home intensief (8000), mijn snelheid moet zijn +/- 900 Kb/s. (houdt ik het laag aan.... :P

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-12 22:37

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ach ja ik heb zo'n Wanadoo 20mbit, zou in theorie ook iets van 1,5mb per seconde moeten zijn. Praktisch haal je vaak maar 2/3e of 1/2e van de officieel vermelde snelheid.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
slayer007 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:03:
[...]
Snelheidstest opverschillende pagina's en servers (speedtest, nuria, mor..nogwat, servertest 100mb) uitgevoerd, ook geen probleem.
Download via newsleecher (al al geprobeerd via Grabit en NewsbinPro), maakt ook niet uit.

Mijn snelheid loopt vlug op (800 Kb/s) en zakt dan zeer snel weer terug (450 Kb/s).
Zitten wij mensen op de kabel hier in de omgeving (voor de snelheidverhoging was het ook zo)
[...]
Heb je weleens constant die snelheid van 800KB/s gehaald?
Je hebt het over speedtest en nog wat anderen, maar die testen met bestanden van enkele MB's, dan heb je het over een belasting van enkele seconden, en niet van minuten of langer wat je met usenet krijgt.

Hoe zit het bijvoorbeeld met je snelheid als je via een torrent een DVD image download, haal je dan wel 800KB/s?

* TheGhostInc vind trouwens dat je wel een beetje een huilbaby bent. 8)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-12 21:50
sebastius schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:11:
Ach ja ik heb zo'n Wanadoo 20mbit, zou in theorie ook iets van 1,5mb per seconde moeten zijn. Praktisch haal je vaak maar 2/3e of 1/2e van de officieel vermelde snelheid.
Ik ook heb 20Mbit verbinding van Orange (wanadoo bestaat niet meer) toch trek ik de data bij Eweka weg met 2100kb. Ik haal dus wel degelijk meer dan 3/4 van de bandbreedte.

*edit.
Probeer anders es een 100MB file te downloaden: http://speedtest.cistron.nl/

[ Voor 10% gewijzigd door mhoogendam op 12-07-2006 11:16 ]

• slayer007
TheGhostInc schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:14:
[...]

Heb je weleens constant die snelheid van 800KB/s gehaald?
Je hebt het over speedtest en nog wat anderen, maar die testen met bestanden van enkele MB's, dan heb je het over een belasting van enkele seconden, en niet van minuten of langer wat je met usenet krijgt.

Hoe zit het bijvoorbeeld met je snelheid als je via een torrent een DVD image download, haal je dan wel 800KB/s?

* TheGhostInc vind trouwens dat je wel een beetje een huilbaby bent. 8)
Ik ben juist van de torrents afgestapt, omdat die helemaal niet snel gaan. Daar haal ik nog geen 100 kb/s mee.

• slayer007
mhoogendam schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:15:
[...]

Ik ook heb 20Mbit verbinding van Orange (wanadoo bestaat niet meer) toch trek ik de data bij Eweka weg met 2100kb. Ik haal dus wel degelijk meer dan 3/4 van de bandbreedte.

*edit.
Probeer anders es een 100MB file te downloaden: http://speedtest.cistron.nl/
Ben het met je eens wat de snelheid betreft. Ik heb de test gedaan en blijf op een constant snelheid van 997 Kb/s

• Dedgeh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 14:30
hoe snel ga je met nieuwsgroepen? ik heb 6 mbit. Daar haal ik mert 650 kb/s bestanden binnen.
Normaal is het redelijk delen door 10.
Maar IE of FF gaat met 550 kb/s

• slayer007
Nairety schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:20:
hoe snel ga je met nieuwsgroepen? ik heb 6 mbit. Daar haal ik mert 650 kb/s bestanden binnen.
Normaal is het redelijk delen door 10.
Maar IE of FF gaat met 550 kb/s
Met nieuwsgroepen haal ik met 8mbit snelheden van slechts 400-450. Hij klimt snel omhoog, maar zakt dan weer weg. Juist bij nieuwsgroepen en een payserver moet je een goede snelheid kunnen halen.

Verwijderd

het zelfde probleem heb ik ook, sinds de laatste snelheids verhoging. ( van 5000 naar 8000 )
eerste paar dagen na de snelheidsverhoging ging het met 996 kb/s stabiel van af eweka, maar de laaste paar dagen verschilt et heel erg.
momenteel slingert et tussen de 400 en 700kb/s in zowel met als zonder router er tussen.
of eweka heeft de laatste paar dagen z'n zaakjes niet op orde of netwerk van @home trekt niet.
Ik woon in Assen, mischien verschilt et per woonplaats.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
http://www.eweka.nl/readers/

Als het bij ons echt druk is doen we ~ 32Gbit/s. (zie onderaan pagina).

Capaciteit zat dus.

Verwijderd

Ik heb op dit moment exact hetzelfde probleem. Voor de verhoging altijd constant aan mijn max. met downloaden vanaf Eweka. Nu na de verhoging in het begin ook aan mijn max. van nu (rond de 980 Kb/s) maar met als dip 350 kb/s en slingert nu rond de 660 Kb/s. Volgens mij is de capaciteit bij @home nog niet voldoende of zo.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
slayer007 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:03:

Kan het zo zijn, dat iets op de computer deze snelheid terugtrekt?

Wie heeft de oplossing?!?!?
Ligt niet aan je computer waarschijnlijk, maar kan wel. Als je computer het niet kan bijbenen om de articles samen te voegen tot bestanden gaat het uiteindelijk langzamer.

Het zou trafficshaping kunnen zijn bij @home of capaciteit tekort op hun AMS-IX verbinding.

[ Voor 79% gewijzigd door bjck op 15-07-2006 18:35 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• slayer007
bjck schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:58:
[...]

Ligt niet aan je computer waarschijnlijk, maar kan wel. Als je computer het niet kan bijbenen om de articles samen te voegen tot bestanden gaat het uiteindelijk langzamer.

Het zou trafficshaping kunnen zijn bij @home of capaciteit tekort op hun AMS-IX verbinding.
Ik zou niet weten wat het is, de snelheid is wel iets omhoog gegaan. Zit nu op 530 Kb/s gemiddeld. Dat was voorheen 450 Kb/s. Dus dat het bijna een keer zo snel is geworden is bij mij nog niet het geval. Mijn comp. is een pentium 4 met 512 ddr. Dus volgens mij zou dit wel goed moeten zijn.
Wat is trafficshaping of tekort op AMS-IX/??

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
slayer007 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:03:
[...]

Ik zou niet weten wat het is, de snelheid is wel iets omhoog gegaan. Zit nu op 530 Kb/s gemiddeld. Dat was voorheen 450 Kb/s. Dus dat het bijna een keer zo snel is geworden is bij mij nog niet het geval. Mijn comp. is een pentium 4 met 512 ddr. Dus volgens mij zou dit wel goed moeten zijn.
Zelfs een dual Pentium Xeon met 4Gb geheugen die slecht is geconfigureerd of veel achtergrond taken heeft lopen of het OS loopt gewoon niet lekker kan problemen hebben natuurlijk.
Wat is trafficshaping of tekort op AMS-IX/??
Trafficshaping is als je in een netwerk of netwerk segment voorkeur geeft aan bepaalde verkeers type (zoals mail(pop/imap), http(www/browsen), nntp(usenet), peer-to-peer(torrent etc)) boven een ander. Het zou kunnen zijn dat @Home bijvoorbeeld meer voorrang geeft aan mail en www verkeer zodat dit vlot gaat en dus minder aan usenet en peer-to-peer verkeer.

Trafficshaping merk je bijna niet zomaar, daar kom je pas achter als consument als andere gebruikers hetzelfde ervaren dat iets opeens mindervlot gaat dan het ging. En het valt op als bijvoorbeeld http (browsen) wel snel gaat en ander verkeer (zoals usenet) opeens niet meer zo vlot of niet net zo vlot.

Belangrijkste is dat vele gebruikers dezelfde ervaring moeten hebben natuurlijk. En dan zou je het ook moeten hebben als je bij een andere usenetprovider zoals tweaknews.nl zit. Anders zou het ook bij Eweka kunnen liggen.

Het kan ook zijn dat @home capaciteit te kort komt op hun aansluiting op de AMS-IX bijvoorbeeld. Dat is een internet knooppunt waar netwerken op aangesloten kunnen zijn om zo verkeer uit te wisselen. In het geval van Eweka moet @home wel op de AMS-IX aangesloten zijn, anders had je er helemaal geen gebruik van kunnen maken (of een paar andere IX'en). Wellicht weten ze dit dan al (vast wel) en wacht met op een uitbreiding van capaciteit.

Eigenlijk zul je als consument nooit zeker weten wat het is, vaak puur speculatie. Wat belangrijk is om te kijken of meer @home gebruikers bijvoorbeeld hier dezelfde ervaringen hebben en gezamelijk (individueel allemaal constant) er melding van maken bij je ISP. Als het echt iedereen betreft met een @home aansluiting en in combinatie met Eweka willen zij misschien wel een coordinerende rol spelen om het aan te kaarten. Anders zal iedereen zich bij beide partijen moeten melden met een beklag.

Dit is allemaal nog puur speculatie van mogelijke situaties wat hier ten grondslag ligt. Het kan ook gewoon je PC zijn nogsteeds 8)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• slayer007
Dit is allemaal nog puur speculatie van mogelijke situaties wat hier ten grondslag ligt. Het kan ook gewoon je PC zijn nogsteeds 8)
Thnx! is zal of ik er iets aan kan veranderen. Mijn mailbox haalt iedere 2 minuten mail binnen, dus misscien dat dat een oorzaak is. En de 2 weken zijn natuurlijk nog niet voorbij..... (morgen..haha!)
Pagina: 1