[Outlook 2003] Send knop ontbreekt*

Pagina: 1
Acties:
  • 349 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morrigun99
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-04-2023
Ik moet ff voorop stellen dat ik geen doorgewinterd Windows Outlook gebruiker ben, maar ik heb echt gezocht, 'gehelpt' en gegoogeld, maar geen oplossing gevonden. En mensen in mijn directe omgeving konden me helaas ook niet helpen.

Ik mis in mijn Outlook namelijk een 'verzend' (sent) optie!

Kleuren wijken af ivm convertie
klik

Ook in bestand/file zit die optie niet. Hoe dien ik nu te werk te gaan of waar kan ik er eventueel een sent knop aan mijn taakbalken toevoegen (heb ik geprobeerd, maar kon nergens de betreffende optie selecteren om zo'n knop toe te voegen).

Help!

[ Voor 5% gewijzigd door Lustucru op 12-07-2006 18:16 ]

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-07 11:06

Dido

heforshe

Onder tools->customize zit niets?

Verder can het handmatig via tools->send/receive

Het is trouwens send (zenden), sent is verzonden.

edit: inderdaad, onder tools->customize, tab commands, send of send/receive op je toolbar slepen, klaar.

Handmatig inderdaad de eerste (!) optie onder tools.

Of er ontbreekt iets heel geks bij jouw outlook, of je hebt niet echt ver gezocht ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Dido op 12-07-2006 10:45 ]

Wat betekent mijn avatar?

• Morrigun99
edit: inderdaad, onder tools->customize, tab commands, send of send/receive op je toolbar slepen, klaar.
klik

Waar zit 'tab commands' dan? Is dat in dat menu gewoon 'commands'? Als dat zo is, kun je kiezen in zo'n lijstje met commands; o.a. Tools, format, actions, standard enz.
Send/receive zit daar niet bij. En een dergelijke optie vond ik ook niet als onderdeel van een van de commands in het linkerrijtje.

Kijk ik heb customize ook al geprobeerd en dan alle toe te voegen opties doorgekeken of ik ergens 'send' (foutje idd) zag staan, maar ik krijg die zo niet gevonden. :/

[ Voor 11% gewijzigd door Lustucru op 12-07-2006 18:17 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Heb je toevallig een werkbalk uitgezet ?
Want daar lijkt het een beetje op

Abort, Retry, Quake ???

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 09:52

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

onder customize zit gewoon een mooi envelopje en de tekst send hoor, moet je alleen wel bij "file" of bij "all" zijn.
bij nader inzien zit die er niet meer in tegenwoordig

[ Voor 48% gewijzigd door hufkes op 12-07-2006 11:29 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Morrigun99
hufkes schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:27:
onder customize zit gewoon een mooi envelopje en de tekst send hoor, moet je alleen wel bij "file" of bij "all" bij nader inzien zit die er niet meer in tegenwoordig
Staat er dus niet bij nee.
Heb je toevallig een werkbalk uitgezet ?
Want daar lijkt het een beetje op
Heb ik allemaal al een keer proberen aan en uit te zetten. Nergens send/receive optie.

• hufkes

hufkes

Morrigun99 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:30:
[...]

Staat er dus niet bij nee.
Doe je het dan wel op de balk van een nieuw te schrijven mailtje? In het gewone venster komt 'ie niet natuurlijk. Dus eerst een nieuw mailtje maken, dan op de rechter muis op balk, customize, file, naar beneden scrollen en daar staat dan toch echt send tussen bij mij.

[ Voor 2% gewijzigd door hufkes op 12-07-2006 11:40 . Reden: die != doe ]

---

• Dido

Dido

heforshe

met tab commands bedoelde ik dus het tabblad "commands" ;)
Die heb je gevonden.

Ik begrijp dat send en send/receive bij jou niet te vinden zijn als je in de linker kolom "Tools" kiest?

En in je normale menubalk bovenaan vind je ook niets onder Tools?
(Ik kan het hier niet controleren, maar volgens mij heb ik daar thuis gewoon send en send/receive staan, ik ben het voor zover ik weet trouwens *nooit* onder "file" tegengekomen :? )

Een plaatje dan? Daar staat ie ook niet onder "File"
Afbeeldingslocatie: http://www4.estreet.com/knowledge/artImages/outlook2003_5adv_settings.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dido op 12-07-2006 11:40 ]

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 16:14
Uit de help tekst van Outlook:

Mijn knop Verzenden ontbreekt op de werkbalk E-mail
De knop Verzenden is pas beschikbaar als u een e-mailaccount in uw Outlook-profiel hebt ingesteld. Als u tijdens de installatie van Outlook geen e-mailaccount hebt ingesteld of de wizard voor een nieuwe account hebt geannuleerd, hebt u waarschijnlijk nog geen e-mailaccount.

U moet dan eerst een e-mailaccount instellen om de knop Verzenden weer te geven.

Hopelijk dat je hier iets mee kunt.

• hufkes

hufkes

Dido schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:36:
... ik ben het voor zover ik weet trouwens *nooit* onder "file" tegengekomen :? )
Nou dan heb ik misschien wel een hele vreemde engelstalige versie van office 2003 hier want hier zit hij, tenminste in het scherm van een nieuw mailtje, toch echt onder file. En dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, want het nieuwe mailtje, dat is tenslotte een nieuw bestandje en dat wil je vervolgens niet opslaan, maar - jawel daar issie - versturen :)
Dido schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:36:
Een plaatje dan? Daar staat ie ook niet onder "File"
[afbeelding]
Daar is dus direct te zien dat wat jij laat zien de instellingen voor verzenden/ontvangen is en die roep je op uit het "hoofdmenu" van outlook. De send knop zit bij outlook echter niet in het hoofdmenu, dus daar waar je ook calenderitems ed. ziet, maar in het venster van een nieuwe mail.
En in het hoofdvenster zit hij bij mij inderdaad dus ook niet onder file aangezien je het daar over een "bestand" hebt (gaat effectief over je je outlook.pst) die je helemaal niet wilt versturen.

Pas wanneer je een nieuwe mail maakt zal hij dat zojuist gemaakte bestand wel voor je kunnen verzenden, en daar vind je hem dus - ik begin in herhaling te vallen :) - onder "file"

[ Voor 47% gewijzigd door hufkes op 12-07-2006 11:44 ]

---

• Morrigun99
hufkes schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:36:
[...]
Die je het dan wel op de balk van een nieuw te schrijven mailtje? In het gewone venster komt 'ie niet natuurlijk. Dus eerst een nieuw mailtje maken, dan op de rechter muis op balk, customize, file, naar beneden scrollen en daar staat dan toch echt send tussen bij mij.
Nee zit er niet op. Niet in het inbox menu (send/receive optie) en ook niet in het nieuwe mail venster. (zie ook bovenstaande plaatjes).

klik
Ik begrijp dat send en send/receive bij jou niet te vinden zijn als je in de linker kolom "Tools" kiest?

En in je normale menubalk bovenaan vind je ook niets onder Tools?
Nee op beide vragen. Je begreep me goed dus. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lustucru op 12-07-2006 18:17 ]

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-06 16:14
hufkes schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:39:
[...]
Nou dan heb ik misschien wel een hele vreemde engelstalige versie van office 2003 hier want hier zit hij, tenminste in het scherm van een nieuw mailtje, toch echt onder file. En dat is natuurlijk ook niet zo vreemd, want het nieuwe mailtje, dat is tenslotte een nieuw bestandje en dat wil je vervolgens niet opslaan, maar - jawel daar issie - versturen :)
Zit niet in Outlook zelf onder Bestand/File, maar bij het opstellen van een email heb je de optie verzenden/sent wel onder Bestand/File staan.

• Dido

Dido

heforshe

Ah, ik zit inderdaad scheef te kijken... ik stel Outlook altijd zo in dattie de zooi automatisch verstuurt, ik verstuur nooit vanuit het "new mail" scherm.
Ik ging uit van het hoofdscherm |:(

Maar goed, zit daar dan wel een send/receive mogelijkheid? Anders denk ik inderdaad dat de TS een mailaccount aan moet maken, als dat er niet is is het niet zo gek dattie niets kan versturen.

• Morrigun99
spacemouse schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:38:
Uit de help tekst van Outlook:

Mijn knop Verzenden ontbreekt op de werkbalk E-mail
De knop Verzenden is pas beschikbaar als u een e-mailaccount in uw Outlook-profiel hebt ingesteld. Als u tijdens de installatie van Outlook geen e-mailaccount hebt ingesteld of de wizard voor een nieuwe account hebt geannuleerd, hebt u waarschijnlijk nog geen e-mailaccount.

U moet dan eerst een e-mailaccount instellen om de knop Verzenden weer te geven.

Hopelijk dat je hier iets mee kunt.
Dit zal het zijn inderdaad. Ik heb de help functie wel gebruikt, maar dit had ik niet gevonden. Ik zal daar eens naar gaan kijken. Daar zal iets mis zitten (heb wel zo'n account).

[ Voor 4% gewijzigd door Morrigun99 op 12-07-2006 11:44 ]

• Morrigun99
Ik heb even opnieuw een account aangemaakt en nu werkt hij naar behoren.
Bedankt in ieder geval. :)
Pagina: 1