Toon posts:

Hoe audio aansturen via PLC ?

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor een toepassing wil ik het volgende doen:

Ik heb een audio file (waarschijnlijk mp3), deze wil ik PLC gestuurd laten afspelen over een versterker.

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik dit het beste doen?

Ik zat zelf al te denken om een MP3 speler te strippen en door middel van een kleine soldeer verbinding de start en stop knop te verbinden met een relays, welke weer door de plc wordt aangestuurd.

Nu heb ik niet bijster veel verstand van dit soort zaken en ik vroeg mij af of er misschien een simpelere oplossing is.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
Je zou kunnen kijken of je een voorgemaakte MP3 speler kan vinden die je via (bijvoorbeeld) RS232 kan aansturen. PLC's draaien daar hun hand niet voor om en t'is een stuk netter dat wat gaan solderen aan een MP3-spelertje. Waarom wil je trouwens uberhaupt een MP3 speler aan een PLC gaan hangen?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt speciale MP3 decoder chips, die kun je gewoon aansturen met pulsjes, en dan doet die MP3 chip de rest.

Ik weet niet of je dan ook een interface moet bouwen met het geheugen, maar je kunt daar zeker wel verder mee komen. Overigens hoef je volgens mij geen relays te gaan gebruiken, je kunt hem redelijk eenvoudig waarschijnlijk direct aansturen, als de bron van je PLC en MP3 speler dezelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ShadowLord schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:39:
Je zou kunnen kijken of je een voorgemaakte MP3 speler kan vinden die je via (bijvoorbeeld) RS232 kan aansturen. PLC's draaien daar hun hand niet voor om en t'is een stuk netter dat wat gaan solderen aan een MP3-spelertje. Waarom wil je trouwens uberhaupt een MP3 speler aan een PLC gaan hangen?
We sturen een laptop aan, dat werkt perfect.

Ik ben dus geholpen, dank voor jullie reacties.