[XP] DV Capturen via FireWire lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb eeb DV-digicam van JVC en wil opnames gaan bewerken. Ik heb op mijn laptop (Compaq EVO N1020v met P4-2Ghz) een iLink oftewel FireWire oftewel IEEE1394 aansluiting zitten, die uiteraard ook op de camera zit. Waarom op de laptop? Omdat mijn PC op zolder staat en het daar momenteel geen vijf minuten aan 1 stuk uit te houden valt

Videocamera en 4-4 pins kabel werken aar behoren. Ik weet dit omdat ik een standalone dvd-recorder heb met firewire connector en daar al mee geexperimenteerd heb. Als ik op dat apparaat kies voor de meest kwalitatief goede capture optie, is de opgenomen content van haarscherpe kwaliteit. Alleen... ik kan helaas de opgenomen dvd niet op de pc laden en bewerken. Heb daar al eens eerder over gepost en niemand wist daar een oplossing voor.

Welnu, ik sluit de camera aan op de laptop en laat hem afspelen. Heb geprobeerd met WinDV, Windows Movie Maker en Virtualdubmod, die alle DV-content zouden moet kunnen capturen of in ieder geval kunnen snappen dat er een camera is aangesloten. Maar neen: Error:No video device found

Heb al gezocht naar nieuwe hardware, maar vind niks. Volgens windows is ook de FireWire poort correct geconfigureerd en met de juiste drivers.

Wat nu?

Ik dacht er nog over om eens zo'n 30-dagen trial versie van een van de bekende pakketten te downloaden om te kijken of het dan wel lukt, maar het zou toch alleen al via Windows Movie maker gewoon moeten werken?

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Is de camera aanwezig in 'apparaatbeheer' nadat je het hebt aangesloten?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
ParkOverall schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:07:
Is de camera aanwezig in 'apparaatbeheer' nadat je het hebt aangesloten?
Nee.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:37
Probeer eens hier te zoeken www.videohelp.com

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Heb ik gedaan. Werd ik niet veel wijzer van. Ga vanavond toch maar eens een trialversie van een der bekende videobewerkingsprogramma's downloaden en kijken of dat iets oplevert.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:55
Dat helpt je niet: je dient er eerst voor te zorgen dat de camera vermeld wordt in 'apparaatbeheer'. Mogelijk heb je een nieuwere versie nodig van de driver voor de firewire hardware.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
ParkOverall schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:26:
Dat helpt je niet: je dient er eerst voor te zorgen dat de camera vermeld wordt in 'apparaatbeheer'. Mogelijk heb je een nieuwere versie nodig van de driver voor de firewire hardware.
Dit is misschien een optie, even kijken welke firewirechip erin zit en dan googlen. Voor de camera zal ik toch geen drivers hoeven zoeken?
Pagina: 1