Toon posts:

PC start niet op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik mijn PC aanzet zie ik het eerste opstart scherm met type processor, type moederboard (A-Open MX4B). Onder in beeld staat: "press DEL to enter set up". Vanaf dit punt gebeurt er echter niets meer. Ik kom niet in mijn BIOS door op DEL te drukken. Heb mijn CMOS al gereset.

Wat nu?

Groet,

Djonnie

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:27
Welkom op GoT :)
Je geeft wat weinig info, lees even het FaQ door en je bent heel wat wijzer.

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:24
nieuwe harddisc of een ander iets geinstalleerd of veranderd?
zo niet dan zou ik naar de winkel gaan:)

• DaWit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:18
Misschien dat hier iets bijstaat.

Asus P5K || Pentium E8200 || 4x 1024 MB PC2 6400 || 1x 350 GB Western Digital || NVIDIA Geforce 8800GT

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Misschien staat in de bios de optie "halt on all errors" aan. (is meestal default) Dan gaat ie idd niet verder tot waar jij gekomen bent....
Aangezien je niet in de bios kunt komen via je toestsenbord lijkt het wel of die niet herkent wordt. Heb je misschien een USB of draadloos toetsenbord ? Als dat zo is probeer dan eens een ouderwets ps2 toetsenbord aan te sluiten.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Welke info willen jullie hebben? Ik heb al in de FAQ zitten kijken maar ben niet zo technisch.

Het leek me geen probleem met de voeding omdat de PC wel aan gaat en ik het scherm waar vanuit je normaal gesproken naar je BIOS kan wordt getoond.

In dit scherm zie ik altijd bovenin dat het geheugen wordt getest waarna hij doorloopt naar de opstart schermen voor windows.

Nu blijf ik dus in het eerste scherm hangen. Ik zie nog geen geheugen test. Wel branden de lampjes van keyboard, hard disk en CDROM drive.

Ik heb nav de FAQ mijn BIOS geprobeerd te resetten (jumper aangepast en batterij losgehaald). Dit heeft echter geen effect.

Ik heb zelf het gevoel dat de hard disk is overleden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een draadloos toetsen board maar heb het ook al met een ouderwets toetsenboard geprobeerd: zelfde resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
PS heb niets geinstalleerd de laatste tijd. Naar de winkel gaan zou kunnen maar het beestje is een jaar of 5 oud. Dus een grote reparatie is wat zonde.

• Glewellyn
  • Laatst online: 20-05 11:37

Glewellyn

is er ook weer.

Als je eerst eens begint met alle onderdelen los te koppelen en het dan nog eens probeert.

Dus eerst alleen moederbord, geheugen, processor (+koeler natuurlijk), videokaart en toetsenbord.
Als dat werkt sluit je een voor een de overige apparaten aan totdat je weet welk apparaat de fout oplevert.

*zucht*

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:48:
Welke info willen jullie hebben? Ik heb al in de FAQ zitten kijken maar ben niet zo technisch.

Het leek me geen probleem met de voeding omdat de PC wel aan gaat en ik het scherm waar vanuit je normaal gesproken naar je BIOS kan wordt getoond.

In dit scherm zie ik altijd bovenin dat het geheugen wordt getest waarna hij doorloopt naar de opstart schermen voor windows.

Nu blijf ik dus in het eerste scherm hangen. Ik zie nog geen geheugen test. Wel branden de lampjes van keyboard, hard disk en CDROM drive.

Ik heb nav de FAQ mijn BIOS geprobeerd te resetten (jumper aangepast en batterij losgehaald). Dit heeft echter geen effect.

Ik heb zelf het gevoel dat de hard disk is overleden.
Lees dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, zoals eerder al aangegeven, eens door, en dan met name het deel van opstarten met zo min mogelijk hardware. Als jij het gevoel krijgt dat je harde schijf ervoor zorgt dat je pc in de POST blijft hangen, koppel deze dan af en kijk of het iets uitmaakt.

Oh, en je topic 3x kicken is een beetje onnodig en ook ongewenst... hier is het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knopje voor uitgevonden.

[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 12-07-2006 10:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen resultaat. Heb geprobeerd op te starten zonder CD-ROM, DVD, geluidskaart, 3.5 inch drive...

• Caveman
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

Ok, zit je speakertje aangesloten ? en geeft die misschien wat piepjes af....
Als je HD is overleden dan krijg je gewoon de melding dat er geen bootdevice is... en je geeft aan dat het geheugen testen niet gebeurt, dus lijkt me dat een geheugen probleem. Als er volgens het mobo geen geheugen inzit gaat ie piepen, uit mijn hoofd 3x maar dat staat in het boekje van je mobo.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:58:
Ok, zit je speakertje aangesloten ? en geeft die misschien wat piepjes af....
Als je HD is overleden dan krijg je gewoon de melding dat er geen bootdevice is... en je geeft aan dat het geheugen testen niet gebeurt, dus lijkt me dat een geheugen probleem. Als er volgens het mobo geen geheugen inzit gaat ie piepen, uit mijn hoofd 3x maar dat staat in het boekje van je mobo.
Als ik het geheugen helemaal verwijder gaat hij inderdaad piepen en krijg ik geen scherm. Met geheugen er in piept hij niet en krijg ik het eerste scherm. Inmiddels ook geprobeerd te starten zonder fans en HD maar alles geeft het zelfde resultaat.

Zou het toch een probleem met de voeding kunnen zijn? Lampjes gaan allemaal branden en de fans doen het ook.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Het lijkt me eerder dat je mobo is overleden.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Check even je condensatoren als die ook bol staan, zo ja dan zorgen die voor instabiliteit.

Ik weet dat dit niet zoveel is voorgekomen bij aopen maar uit ervaring kan ik spreken dat het wel bestaat.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Vervang de batt op de mobo eens....als je via je toetsenbord geen toegang krijgt tot de BIOS
is vaak lege batt

[ Voor 54% gewijzigd door silitek op 12-07-2006 11:47 ]

Tubes....It's what make music music!

Pagina: 1