Toon posts:

Problemen NEC ND-3550A brander

Pagina: 1
Acties:
  • 793 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen tweakers,

Heb een nec rw nd-3550a brander die hoort dvd's te branden op 16x was eerst 12x maar na firmware upgrade 16x

het volgend probleem doet zich voor: ik wil een dvd branden op 16x dit heb ik ook zo ingesteld in nero 6,6 . Nero begint aan het brand procces en dit duurt vervolgens 27 minuten voor de hele dvd gebrand is maar volgens mij moet het binnen 6 minuten klaar zijn.

Weet nu niet wat ik fout doe of er een instelling verkeerd staat misschien hebben jullie wat suggesties voor mij ?

Media type = Memorex dvd+r 16x schijfjes

hier plaatje van brandproces plaatje brand proces
en hier de log brand process log

hopend voldoende informatie te hebben gegeven en afwachtend op u reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 10:21 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In de Nero log file zie ik hetvolgende staan:

DiskPeripheral : NVIDIA STRIPE 372.62G nvraid Port 0 ID 1 DMA: Off
DiskPeripheral : SAMSUNG SP2004C nvatabus Port 1 ID 0 DMA: Off
DiskPeripheral : SAMSUNG SP2004C nvatabus Port 1 ID 2 DMA: Off
CdRomPeripheral : _NEC DVD_RW ND-3550A nvata Port 2 ID 0 DMA: Off
CdRomPeripheral : SC1287T ECY786C 1.0 dtscsi Port 4 ID 0 DMA: Off
CdRomPeripheral : SC1287T ECY786C 1.0 dtscsi Port 4 ID 1 DMA: Off

Hieruit kunnen we afleiden dat DMA uit staat voor je drives. Zonder DMA vallen je drives terug naar de oude PIO-mode welke garant staat voor snelheden die niet meer van deze tijd zijn.

Ga dus naar Apparaatbeheer en bij de instellingen van de IDE controllers zorg je ervoor dat je "DMA indien beschikbaar" inschakelt voor elk kanaal van elke controller waar een drive aan hangt (in uw geval is dat er maar één). Dit moet enkel voor de ATA-controllers, niet voor SATA. Er zijn geen DMA instellingen voor SATA, dus het is normaal dat de Nero log hier 'Off' zegt. De SC1287T ECY786C is naar ik veronderstel een virtuele drive. Ik veronderstel dat het daar ook normaal bij is dat je geen DMA hebt, maar zeker ben ik daar niet van. Misschien dat iemand dat kan toelichten. Ik heb op dit moment geen virtuele drives, dus ik kan het niet even nakijken.

Daarna moet je herstarten. Controleer dan nogmaals in Apparaatbeheer of de instellingen wel zijn doorgevoerd. Zo nee, is er misschien elders een probleem. Zoja, branden maar. Nu zou je wel de volle snelheid moeten halen.

Overigens kun je een registry hack voor Nero gebruiken waarmee je de actuele brandsnelheid kan zien ipv de ingestelde brandsnelheid.
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Ahead\Nero - Burning Rom\Recorder]
"ShowSingleRecorderSpeed"=dword:00000001

Verwijderd

Topicstarter
Je bent geweldig had dit zelf niet opgemerkt! nog één vraagje dan:

Ik kan kiezen uit de volgende instellingen:

Transfer mode:

Ultra DMA 2 - Ultra 33
Ultra DMA 1
Ultra DMA 0
Multi-Word DMA 2
Mulit-Word DMA 1
Multi-Word DMA 0
PIO mode

Zou u mij misschien ook kunnen vertellen welke ik in moet stellen? begrijp dat van u dat PIO afvalt.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 15:57 ]

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit kan verschillen maar de meeste optische drives gebruiken Ultra DMA Mode 2. Heb je geen optie waarbij de computer bepaalt welke de goede is? Hoe dan ook, de NEC 3500, 3520, en 3540 gebruiken allen Ultra DMA Mode 2, dus er is weinig reden om aan te nemen dat dat bij de 3550 anders zou zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon door de bios laten kiezen welke de beste was :) daar stond een vinkje bij wat dus die Ultra DMA 2 is. Brand mijn dvd's nu op 16x.

Heel erg bedankt voor de informatie en uitleg _/-\o_