Toon posts:

[2003] RIS server - image niet zichtbaar op alle PCs*

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik heb een RIS-server waar een 4 tal images op staan:

Windows 2000 cd-image. (voor kale W2k-installatie)
Windows XP cd-image. (voor kale XP-installatie)
Windows 2000 image up-to-date (uptodate W2k installatie inc. applicaties)
Windows XP image up-to-date (uptodate XP installatie inc. applicaties)

Hoe kan het zijn dat ik vanaf sommige systemen de up-to-date images niet zie in het keuze menu bij een RIS-installatie?

RIS is toch juist platform-onafhankelijk?

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:08:
RIS is toch juist platform-onafhankelijk?
Waarom vraag je dit?

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik omdat het lijkt of er geselecteerd wordt om wat voor een machine het gaat die aan het RISen is.
(met platform bedoel ik hier dus de hardware-configuratie)

Vandaar mijn vraag of RIS inderdaad platform onafhankelijk is.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Hoe heb je die 2 up-to-date images toegevoegd?

Gewoon een map in je ris-folder plakken gaat namelijk niet werken.

[ Voor 44% gewijzigd door Xiliath op 12-07-2006 23:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
wappie1980 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 23:41:
Hoe heb je die 2 up-to-date images toegevoegd?

Gewoon een map in je ris-folder plakken gaat namelijk niet werken.
Als je goed gelezen had dan had je gezien dat de images vanaf sommige systemen niet zichtbaar waren :)

maar om je vraag te beantwoorden, ze zijn gewoon netjes toegevoegd met RIPREP

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand nog een suggestie voor dit probleem? Ik kom geen steek verder... :'(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vreemd iets - weet je zeker dat je op dezelfde RIS server zit en niet toevallig een ander?
Als je de twee SIF files van een werkende en van een niet werkende vergelijkt, zie je daar gekke verschillen in?

Staat er op je RIS server toevallig iets in je eventlogs? :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit geloof je niet... |:(

De image die al op het systeem geinstalleerd staat is niet zichtbaar. Daar zit de verwarring.

Als ik dus de 2000 image heb draaien op een PC dan zie je de XP image staan bij een RIS-boot en als ik de XP image heb draaien op een PC dan zie je de 2000 image staan bij RIS-boot.nl

Is dat ook te verhelpen? Ik wil het gewoon altijd zien!

Dit betekent dat ik voortaan eerst de HD van de PC moet formateren voordat je dezelfde image weer kunt installeren die al op de PC staat. (bij software-probleempjes bijvoorbeeld)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dat is raar want ik kan met RIS gewoon een machine opnieuw deployen, zonder probleem zelfs :)

Heb je misschien niet als dezelfde user geauthenticeerd in RIS? Een user die geen rechten heeft over een image kan ze misschien niet zien?

[ Voor 18% gewijzigd door sanfranjake op 09-08-2006 19:50 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

sanfranjake schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 19:49:
Dat is raar want ik kan met RIS gewoon een machine opnieuw deployen, zonder probleem zelfs :)

Heb je misschien niet als dezelfde user geauthenticeerd in RIS? Een user die geen rechten heeft over een image kan ze misschien niet zien?
Inderdaad, wat me nog bijstaat uit MCSE 2000 is dat je ook (lees)rechten moet hebben op het answerfile.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 10:57:
Dit geloof je niet... |:(

De image die al op het systeem geinstalleerd staat is niet zichtbaar. Daar zit de verwarring.

Als ik dus de 2000 image heb draaien op een PC dan zie je de XP image staan bij een RIS-boot en als ik de XP image heb draaien op een PC dan zie je de 2000 image staan bij RIS-boot.nl

Is dat ook te verhelpen? Ik wil het gewoon altijd zien!

Dit betekent dat ik voortaan eerst de HD van de PC moet formateren voordat je dezelfde image weer kunt installeren die al op de PC staat. (bij software-probleempjes bijvoorbeeld)
Sorry.... dit klopte niet.... was puur toeval dat dit bij een aantal PC's zo was.

Het probleem is nu verholpen. Het wordt veroorzaakt door de Hyperthreading setting in de BIOS.
Als hypertrhreading uitgeschakeld staat in de BIOS, dan is de image niet zichtbaar.
Door het inschakelen van hyperthreading, dan de RIS image te installeren en hyperthreading weer uit te schakelen is het verholpen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Nog even voor de volledigheid (nu je het zegt gaat hier een lampje aan :P ) Valid RIS Image Is Not Displayed in Installation Choices

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1