[Outlook 2003] Kan word niet gebruiken als email-editor

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thegve
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-05 23:53
Wij hebben een probleem met Office 2003. Als er geprobeert word een mail te sturen met behulp van word, dan volgt er een foutmelding: "Microsoft word is ingesteld als e-maileditor. Word is echter niet beschikbaar, niet geinstalleerd of is een andere versie dan outlook. U heeft niet de juiste machtigingen voor deze map". Dit probleem doet zich niet voor als de gebruiker als lokale administrator is ingelogd, en lost zichzelf op na ongeveer 10 minuten. Dus als de gebruiker inlogt, zijn outlook opstart en vervolgens iets anders gaat doen 10 minuten dan werkt het wel goed. Na een reboot werkt het weer niet, ditzelfde patroon heeft zich een aantal malen opnieuw laten zien.

Door middel van tools van sysinternals (filemon en regmon) en andere tools hebben we geprobeert een oorzaak te vinden, maar dit is niet gelukt. Totaal ongeveer 16 uur ingestoken (snelle naberekening), zo ongeveer bij a.com begonnen en door tot het einde van het internet. Nergens een oplossing kunnen vinden.

Configuratie details:
Skole Linux, een Custom Debian Linux server doet dienst als domain controller. (Samba 3/OpenLDAP)
9 Windows XP met SP2 werkstations (VLK licenties)
Office 2003 met laatste updates (VLK licenties)

Geprobeert (uit geheugen, misschien nog enkele dingen meer):
- Volledige Office key in register verwijderen
- Word/Outlook key samen of los van elkaar verwijderd
- NTFS rechten van complete C schijf open gezet
- Sysinternals regmon en filemon gebruikt om iets nuttigs te zien
- Met ARM een "before" and "after" snapshot gemaakt en vergeleken.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik ben een collega van hem dus ik zit zo'n beetje met hetzelfde probleem.

Wat ik me afvraag, hoe valt Outlook goed te debuggen? Want zowel in de event log als in de fout melding vind ik niks interessants wat die melding zou kunnen veroorzaken.

• thegve
A wise man once told me "stuk".

Dit is trouwens helemaal geen schop.

Dit heb ik ondertussen van MS support gekregen:
Een vraag, staat het profiel van de users in hetzelfde domain als de admin?
Is onlangs de normal.dot naar een andere server locatie verhuisd?
Beide vragen kan/heb ik met "nee" kunnen beantwoorden. Het ging om het lokale admin account, en het probleem doet zich alleen voor met domein gebruikers.

Verder vroeg hij om een report via MPS, dit heb ik hem opgestuurd, nog niets van weer gehoord verder en zelf ook nog niet ingekeken om de simpele reden dat ik me nu pas bedenk dat ik dat kan doen. Verwacht er niet veel in te vinden.

[ Voor 82% gewijzigd door thegve op 13-07-2006 14:36 ]

• thegve
Schop