Hardware lijst:
Ik heb van iemand (2dehands) een moederbord overgenomen, de A8N-SLI SE.
Als ik de PCI-Express videokaart in de blauwe PCI-Express poort (deze moet je gebruiken voor single mode), dan geeft ie geen beeld. Ik hoor dan 1 lange piep en 3 korte piepjes (wat een video error betekent....). De computer start wel gewoon op (ik hoor de harde schijf starten.
Echter, als ik de videokaart in de zwarte PCI-E poort stop, dan doet ie het wel. Maar dit is dus volgens het boekje de SLI PCI-Express poort, en die gebruik je dus alleen bij 2 videokaarten.
Ik vrees dus dat de blauwe poort kapot is. Alleen ik begrijp dan niet waarom ik wel gewoon beeld kan hebben op de zwarte poort.
Wat ik gedaan heb:
Alhoewel ik bijna 100% weet dat er iets niet klopt met de PCI-Express poorten, heeft er iemand anders nog een idee?
Terugsturen en geld terugvragen?
- A8N-SLI SE + Zalman northbridge koeler
- 2x512MB Corsair DDR400
- AMD 64 3700+
- 6800GS (en 6200)
- Zalman 400Watt
Ik heb van iemand (2dehands) een moederbord overgenomen, de A8N-SLI SE.
Als ik de PCI-Express videokaart in de blauwe PCI-Express poort (deze moet je gebruiken voor single mode), dan geeft ie geen beeld. Ik hoor dan 1 lange piep en 3 korte piepjes (wat een video error betekent....). De computer start wel gewoon op (ik hoor de harde schijf starten.
Echter, als ik de videokaart in de zwarte PCI-E poort stop, dan doet ie het wel. Maar dit is dus volgens het boekje de SLI PCI-Express poort, en die gebruik je dus alleen bij 2 videokaarten.
Ik vrees dus dat de blauwe poort kapot is. Alleen ik begrijp dan niet waarom ik wel gewoon beeld kan hebben op de zwarte poort.
Wat ik gedaan heb:
- kabels check (ze zitten er allemaal in)
- een andere PCI-Express videokaart - die gaf precies hetzelfde: blauw niet, zwart wel.
- Geheugen erin en eruit / verschillende geheugen combinaties
- Zo weinig mogelijk onderdelen opstarten.
- Andere voeding (chieftec 350Watt)
- bios reset (bios is laatste versie - dus updaten heeft geen zin)
- bios instellingen
- PCI kaartje pakte ie wel
Alhoewel ik bijna 100% weet dat er iets niet klopt met de PCI-Express poorten, heeft er iemand anders nog een idee?
Terugsturen en geld terugvragen?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 01:00 ]