[CSS] Probleem met CCS over h2 (IE)

Pagina: 1
Acties:

• Jo3p789
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
Hoi,

Eindelijk wil ik eens een nette site opzetten, dwz een site die standaard uit attribuutloos html bestaat, om er vervolgens een CCS sausje over te gieten om 'm er grafisch precies zo te laten zien als het ontwerp.

Zo maak ik gebruik van een h1 voor de header, die ik vervolgens in CSS de juiste hoogte en breedte geef, en een achtergrondplaatje. In de h1 in HTML staat netjes dezelfde tekst als in het plaatje, maar die tekst verplaats ik buiten beeld. Zo is de site kwa inhoud hetzelfde zonder CSS, maar ziet er met CSS precies zo uit als ik wil.

Dat gaf wat problemen, maar die kon ik allemaal gelukkig oplossen met behulp van Google en dit forum.

Nu wil ik voor h2 hetzelfde trucje uithalen, maar dat gaat helemaal mis, en ik kom er niet achter waar dit zit. Op het moment dat ik h2 een willekeurige hoogte geef, komt IE met een vage hoogte op de proppen en een breedte die breder is dan de #container waar h2 in zit.

Ik kom zelfs niet in de buurt van het probleem, dus hoop ik dat hier mensen zijn die me kunnen vertellen wat ik fout doe, of welke tweak ik zou kunnen gebruiken om het vreemde gedrag van IE goed te maken (in FF werkt het wel!).

Je vindt de site op http://www.therealguns.com/v2. Ik heb het stylesheet in de html geplaatst voor het gemak.

Als je die pagina in IE en FF vergelijkt, is het probleem snel duidelijk.

Ik hoop dat iemand me op het goede spoor kan zetten. De rest is pixel exact, en ik wordt er gek van.

gr,

Jo3p

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Je sluit je h2 niet af :)

Verder kan je alle breedtes uit je block elementen halen aangezien die dat toch automatisch de breedte overnemen van de container waar ze in zitten :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Jo3p789
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-08-2024
OMG!

Dankjewel, daar kun je dus uren mee bezig zijn... dankjewel.

(Al die breedtes heb ik op een gegeven moment ook maar gegeven, om elk ander zij-effect uit te sluiten.)

Dank! grote dank.

Jo3p

edit: ik laat de pagina even in z'n foute vorm staan, om bij anderen eventueel de frustratie te helpen voorkomen.

[ Voor 23% gewijzigd door Jo3p789 op 12-07-2006 00:50 . Reden: edit: ik laat de pagina even in z'n foute vorm staan, om bij anderen eventueel de frustratie te helpen voorkomen. ]