Scanner vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben voor mijn bachelorscriptie een scanner nodig. Ik heb geprobeerd om er 1 te huren, maar dit is helaas niet gelukt. Ik wil daarom 1 kopen.

Het gaat om het inscannen van literatuurlijsten (gekopieerd en uit boeken zelf). Nu heb ik is rondgekeken naar de goedkoopste oplossing en HP heeft een all-in-one scannen, printer en kopieerapparaat voor 69 euro. Deze heeft een scan resolutie van 600x2400 DPI. Is dat voor het werk waar ik het voor wil gebruiken voldoende?? (maakt het wat uit dat het een all-in-one is??) En zo ja, ben ik nog andere software nodig als ik er word bestanden van wil maken??

Alvast bedankt voor de moeite!

Sup

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

zo'n heel hoge resolutie heb je niet nodig, meerendeel van het geprinte werk komt afaik toch niet boven de 300dpi uit. Gewoon zorgen voor een goed OCR pakket (ik gebruikte vroeger altijd textbridge) zodat je het makkelijk om kan zetten.

Verwijderd

Kranten drukwerk heeft gemiddeld raster 54, simpel reklame drukwerk 60 tot 80 en hoogstaand drukwerk heeft raster 80 tot 120. Dit zijn rasterlijnen per centimeter dus voor drukwerk scannen heb je geen super scanner nodig.

voor Foto's is natuurlijk weer een heel ander geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2006 12:16 ]

• iglesiasdelsol
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-12-2025
Voor dit werk is de door jou genoemde scanner prima.
Het enige nadeel van een all-in-one apparaat is dat als een van de componenten stuk gaat, vervolgens dus alles vervangen moet worden, maar ach... vooor deze prijs...

Overigens geeft HP er meestal een OCR software pakket bij dat best redelijk voldoet.

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:48
Voor scanner maakt het niet zoveel uit welke merk je tegenwoordig neemt voor prive gebruik. Let met name op het maximaal aantal optische resolutie en de bijgeleverde software.

Optische resolutie voor goede OCR is minimaal 300 dpi.

Wat betreft software, elke fabrikant levert wel een scan tool. Maar als je wilt gaan OCR-en voor bijvoorbeeld "searchable PDF" of vertalen, etc. dan heeft HP en Brother beide een goede software.

HP levert namelijk READ IRIS en Brother Paperport.

• Harrie21
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2024
Ok, Bedankt voor de reacties!

Sup

Pagina: 1