Toon posts:

2 pc's op 1 hd? dus usb+firewire tegelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen,
het zou echt suuperhandig zijn als ik mijn vaste pc en mn laptop op dezelfde externe hd kan aansluiten.

er zit een usb en een firewire uitgang op, dus ik dacht als ik nou usb in de ene doe en firewire in de ander... maar ik durf het niet zomaar te proberen..

heeft iemand misschien advies?

of misschien een tip hoe ik met 2 pc's in hetzelfde mapje dingen kan toevoegen of verwijderen\?
het gaat er vooral om dat ik niet elke x de kabel van de ene naar de andere pc hoe te doen..

thxx

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:28
Wat jij wil gaat volgens mij echt niet werken...
Maar wat je wel kan doen is de schijf gewoon op een van de twee aansluiten en dan de hele schijf sharen met volledige toegang voor de andere computer.

Gamertag: FinrazielNL

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

finraziel schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 01:39:
Wat jij wil gaat volgens mij echt niet werken...
Maar wat je wel kan doen is de schijf gewoon op een van de twee aansluiten en dan de hele schijf sharen met volledige toegang voor de andere computer.
^^ klopt helemaal
De drive controller in het doosje kiest altijd 1 van de aansluitingen.
Wil je de schijf met beide machines benaderen, dan is via netwerk de schijf sharen de goedkoopste oplossing en waarschijnlijk ook de simpelste.

Er bestaan ook USB Switches (dus niet HUB!) waarmee je USB apperatuur kan delen tussen machines.
Of dat ook werkt met een USB HDD zou ik niet weten, maar voor zover ik weet werkt dat wel met dingen als printers, scanners en camera's.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Grote vraag is of je wel of niet een netwerk thuis hebt draaien

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 01:46:
Grote vraag is of je wel of niet een netwerk thuis hebt draaien
Elke PC tegenwoordig heeft wel een netwerkkaart, en laptops tegenwoordig ook.
Plug gewoon een crosskabeltje in en geef goede IP adressen op: voila!
Lekker goedkoop, snel en makkelijk, toch? :)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Ik weet niet of je al een hub heb waarmee je beide pc's shared voor het internet want dan kan het wat makkelijker en veiliger. Neem dan een Lacie externe harde schijf met een netwerkkaart al ingebouwd, sluit je aan op de hub en sharen maar. Zo gebruik ik er meerdere en zou niet meer anders willen. Just a thought :)

http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10594

Een 500gig kun je nu al krijgen voor 229, weet niet hoeveel je nodig heb.

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er al langer aan te denken om een netwerk aan te leggen, maar een soort lan-harde schijf is echt een goed idee van lacie!

ik maak laptop-muziek en met 2 vrienden en het is handig om een gedeelde map te hebben zodat we makkelijk bestanden kunnen overgooien.

t leek me al te makkelijk als het met usb en firewire kon..

He bah er moet nog een mac bij ook, die pakt mijn hd sowieso niet :/ ..

ik maak wel een netwerk met gedeelde mappen.. dat kan weer wel.. jammen maarr!

thx

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met welk genre kan ik laptop-muziek vergelijken ? ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 02:28:
ik zit er al langer aan te denken om een netwerk aan te leggen, maar een soort lan-harde schijf is echt een goed idee van lacie!

ik maak laptop-muziek en met 2 vrienden en het is handig om een gedeelde map te hebben zodat we makkelijk bestanden kunnen overgooien.

t leek me al te makkelijk als het met usb en firewire kon..

He bah er moet nog een mac bij ook, die pakt mijn hd sowieso niet :/ ..

ik maak wel een netwerk met gedeelde mappen.. dat kan weer wel.. jammen maarr!

thx
Op die Lacie schijf kun je gewoon ook met een Mac sharen. Helemaal grappig is dat je de files met restrictie's ook online kan sharen, maw, je vrienden kunnen gewoon thuis de bestanden van de schijf halen en ook weer toevoegen. Scheelt je een hoop brandwerk als je iedere keer voor je maten gemaakt materiaal moet meegeven ;) Kan je gesharede netwerk niet tegen op en zoveel stroom vreet zo een ding niet. Gebruik deze schijven al een tijdje, doe ook veel met muziek, en zonder omkijken vliegen de bestanden over en weer en voor je het weet zijn de produkten klaar.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt goed! ik hoop dat alle toekomstige schijven LAN hebben .. maar nog liever gewoon software die mn hd met een netwerk verbind door een icoontje op een ander icoontje te slepen :P
ik heb net een maxtor gekocht en er moet nu eerst een geluidskaart komen.. .

laptop muziek is een soort mixje van alles. en t klinkt heel electronisch.. aphex twin / amon tobin.

<a>http://www.myspace.com/thorltd</a>
Pagina: 1