NEC ND-4571 DVD Brander DMA mode

Pagina: 1
Acties:

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03:54

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb een vraag over de aansluitingen die bij zo'n DVD brander komen. Ik ben op het moment op zoek naar een DVD brander en daarbij viel mij de NEC ND-4571 op, dit omdat er het meest op dit product geklikt was in de pricewatch B) .

Ik lees uit de product specificatie dat deze drive Ultra Dma 33 Mb/s ondersteund (dus Ultra Dma Mode 2 ). Verder valt het mij op dat andere DVD branders Ultra Dma Mode 4 ondersteunen. Ik zou graag willen weten hoe dit in elkaar zit. Ik weet namelijk dat Master/Slave alles op de laagste mode zal werken, dus waarom is dit product dan zo geliefd als dit een nadeel zou zijn.

Eventuele andere suggesties voor een DVD brander zijn welkom aangezien ik de bomen door het bos niet meer zie.

[ Voor 10% gewijzigd door aex351 op 11-07-2006 23:09 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Dat is redelijk onboeiend. Een DVD die op 16X wordt afgespeeld cq. gebrand kan maximaal ongeveer 22 MB/sec aan dataverkeer van/naar de brander opleveren. Het is dus bepaald niet nodig om meer dan 33 MB/sec (de snelheid van Ultra ATA/33 oftewel UDMA2) over te kabel te trekken.

Ik heb 'm zelf overigens ook en het is een prima ding.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
aex351 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:09:
Ik heb een vraag over de aansluitingen die bij zo'n DVD brander komen. Ik ben op het moment op zoek naar een DVD brander en daarbij viel mij de NEC ND-4571 op, dit omdat er het meest op dit product geklikt was in de pricewatch B) .
Omdat NEC over het algemeen kwalitatief goede branders maakt. Bovendien is het zinloos je af te vragen waarom deze bovenaan staat. De kans dat op elke DVD-brander in de pricewatch evenveel wordt geklikt is statistisch gezien erg klein, dus zal er altijd één bovenaan staan ;)
Ik lees uit de product specificatie dat deze drive Ultra Dma 33 Mb/s ondersteund (dus Ultra Dma Mode 2 ). Verder valt het mij op dat andere DVD branders Ultra Dma Mode 4 ondersteunen. Ik zou graag willen weten hoe dit in elkaar zit.
Nare man hierboven geeft al aan dat UDMA Mode 4 pure overkill is. Deze interface biedt een maximale doorvoersnelheid van 66,6MB/s wat een DVD-speler inderdaad nooit zal halen. UDMA2 is voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door Rone op 12-07-2006 06:34 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:51
Plus dat bij een master/slave setup de snelheid van de andere device op de kabel niet meer naar beneden gehaald word zoals vroeger wel het geval was. Dus het boeit niet echt of het nou 2 of 4 is. ;)