Toon posts:

c++ secure socket verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een applicatie die bestaat uit een java-server en een cliënt die geschreven is in borland c++ 6.
De server-applicatie draaid op een webserver en de cliënt applicatie op een windows machine.
De cliënt applicatie maakt met behulp van de "ClientSocket" een onderdeel in borland een socketverbinding met de server.

Nu wil ik het systeem veiliger maken en een beveiligde verbinding opzetten. De huidige data is platte xml.
Wie heeft er een voorstel voor beveiliging.
Er is een ssl-certificaat voor deze website, dus daar zou ik gebruik van kunnen maken.
Zelf zat ik te denken aan een "Java Secure Socket" en dan een verbinding opzetten. Echetr weet ik niet of dit eenvoudig is te realiseren in borland. Heeft iemand hier ervaring mee of een voorbeeld.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat wil je nu precies? Een SSL verbinging opzetten? Ga dat gewoon eens proberen dan :) Er zijn ook voor Borland C++ Builder (en C++ in het algemeen) SSL libraries te vinden. Probeer dat gewoon eens te implenteren en kijk eens hoeveer je komt.

Een kant en klaar voorbeeld zien we hier liever niet, dat lijkt dan ook weer zo op een scriptrequest en dat is niet helemaal de bedoeling ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Creepy schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:28:
Wat wil je nu precies? Een SSL verbinging opzetten? Ga dat gewoon eens proberen dan :) Er zijn ook voor Borland C++ Builder (en C++ in het algemeen) SSL libraries te vinden. Probeer dat gewoon eens te implenteren en kijk eens hoeveer je komt.

Een kant en klaar voorbeeld zien we hier liever niet, dat lijkt dan ook weer zo op een scriptrequest en dat is niet helemaal de bedoeling ;)
Ik had graag idee van andere over verschillende mogelijkheden qua beveiliging van een socketverbinding, gebruik van van ssl is daarvan 1 voorbeeld. Misschien zijn er mensen met ervaring van andere technieken

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

SSL heeft zich over de jaren wel bewezen als goede encryptie standaard. Dus ik raad je aan om SSL te gebruiken.

Verder ken ik geen andere standaard. Je zou er ook zelf varianten op kunnen bedenken of wat extra dingen boven SSL, maar SSL is zelf al goed genoeg, dus zou niet nodig moeten zijn.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
TLS is een veiligere variant van SSL, die zou je ook nog kunnen overwegen.
Zelf varianten bedenken levert meestal achterdeuren op, zeker als je geen cryptografie hebt gestudeerd.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

MSalters schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:25:
TLS is een veiligere variant van SSL, die zou je ook nog kunnen overwegen.
Zelf varianten bedenken levert meestal achterdeuren op, zeker als je geen cryptografie hebt gestudeerd.
TLS en SSL v3.0 lijken wel erg veel op elkaar hoor. Ik weet niet welke veiliger is, maar ik geloof dat het niet veel uitmaak, zo gauw je maar SSL v3.0 pakt en niet lager.

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik dacht zelfs dat TLS 1.0 SSL 2.0 was en TLS 2.0 SSL3.0

kortom 1 van de versies van TLS is een andere versie van SSL ;)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Pagina: 1