Toon posts:

[XP] Vastlopen bij (koud) opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen op dit moment heb ik te kampen met het volgende probleem:

De pc loopt standaard vast bij de eerste keer opstarten van Windows XP SP2. Het laad balkje blijft dan gewoon staan en er gebeurd niks meer, wanneer er dan handmatig gereset wordt start XP wel op. Dit duidt volgens wat ik gelezen heb hier op GoT op een koude start probleem

Hij loopt echter af en toe ook vast wanneer hij wel warm gedraaid is, de laatste maal was dat wanneer de DVD speler werd gebruikt. Toen zag ik kort een blauw scherm en er werd automatisch gereboot.

De PC:
Voeding Maxpower PL-350 (ik neem aan 350 Watt)
ASRock 82845 G/GL/GE
Intel Celeron D 2.26 Ghz
265mb DDR geheugen (merk onbekend)
Maxtor 40 Gb
Sound en Video onboard
Samsung DVD-rw

Welke stappen reeds genomen:
- AVG Free virus scan.
- Lavasoft Adaware
- Spybot S&D
- Memtest OK

Uitgelezen voltages bij BIOS:
Vcore --------------- 1.424 - 1.440 V
+3.30 V ------------ 3.344 - 3.360 V
+5.00 V ------------ 5.168 V
+12.00 V ---------- 12.471 - 12.539 V

Uitgelezen voltages bij Sisoftware Sandra:
CPU V ------------ 1.46 V
Aux V ------------- 1.54 V
+3.3 V ------------- 3.36 V
+5 V ---------------- 5.11 V
+12 V -------------- 12.40 V
-12 V---------------- 2.04 V (???)
-5 V------------------ 2.75 V (???)
Standby------------ 4.97 V
Batterij ------------- 1.58 V

Vragen:
- Zou het nuttig zijn om Windows XP SP2 opnieuw te installeren of zal het probleem hiermee niet verholpen zijn?
- Welke diagnostische programma's kan ik verder nog gebruiken om problemen op te sporen?
- Wat raden jullie verder aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 21:07 ]

• Trekkerkearl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08-2025

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

heb je teovallig een pci ide/sata controller die kunnen dit namelijk veroorzaken
verwijder deze (als windows hier tenminste niet via opstart) en probeer het nog eens te booten na een uurtje.

zo niet doe dan het volgende:
- verwijder de cd/dvd spelers en eventuele extra hardeschijven
- reboot

boot de computer nu wel goed zet dan de extra hardeschijven en cd/dvd's een voor een terug keer het probleem terug dan weet je precies welk onderdeel het probleem veroorzaakt !

boot de computer na het verwijderen van de schijven niet....verwijder dan de pci kaarten 1 voor 1 en doe het zelfde zorg ervoor dat het pci slot onder het agp slot niet gebruikt wordt want deze heeft de zelfde irq als de agp poort .....

O-) werkt altijd (ik werk op een technishe dienst en kan het dus weten)

p.s. heeft de computer een tijdje goed gewerkt, of is ie nieuw aangeschaft ? en heb je iets software/hardware verandert voor het probleem begon ?

[ Voor 9% gewijzigd door Trekkerkearl op 12-07-2006 13:01 ]

Ik heb d’r nich veur keuzn Tukker te wean, ik heb gewoon onmeunig mazzel had!

Verwijderd

Topicstarter
Trekkerkearl schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:00:
heb je teovallig een pci ide/sata controller die kunnen dit namelijk veroorzaken
verwijder deze (als windows hier tenminste niet via opstart) en probeer het nog eens te booten na een uurtje.

zo niet doe dan het volgende:
- verwijder de cd/dvd spelers en eventuele extra hardeschijven
- reboot

boot de computer nu wel goed zet dan de extra hardeschijven en cd/dvd's een voor een terug keer het probleem terug dan weet je precies welk onderdeel het probleem veroorzaakt !

boot de computer na het verwijderen van de schijven niet....verwijder dan de pci kaarten 1 voor 1 en doe het zelfde zorg ervoor dat het pci slot onder het agp slot niet gebruikt wordt want deze heeft de zelfde irq als de agp poort .....

O-) werkt altijd (ik werk op een technishe dienst en kan het dus weten)

p.s. heeft de computer een tijdje goed gewerkt, of is ie nieuw aangeschaft ? en heb je iets software/hardware verandert voor het probleem begon ?
Thnx voor deze reactie.

Pci kaarten: Geen
AGP kaart: Geen
Extra- HDD: Geen

Branden van een DVD+R werkte niet toen liep de pc vast en werd automatisch opnieuw opgestart. Ik heb de DVD speler toen losgekoppeld en het spul een uurtje laten afkoelen, toen ik opnieuw opstartte toen liep alles weer vast :(.

Wanneer ik de aanknop indruk duurt het enkele seconden (langer dan gemiddelde pc) voordat de pc aanslaat en de voeding tikt in het begin erg (ik denk dat dit de fan is).

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:53:

Wanneer ik de aanknop indruk duurt het enkele seconden (langer dan gemiddelde pc) voordat de pc aanslaat en de voeding tikt in het begin erg (ik denk dat dit de fan is).
_/-\o_ je geeft zelf het antwoord al @chicaneBT _/-\o_

koop een nieuwe voeding (zijn niet zo duur meer) en probeer het opnieuw :Y)

:7 dat je niet kunt branden ligt mischien aan je geheugen, verwijder het en haal all het stof weg, mocht je met meerdere dims werken, test je bak dan effe met maar 1 dimm d'r in doet ie het niet, probeer het dan nog een met een andere dim (dim kan stuk zijn, in welk geval je de oorzaak van het probleem al hebt gevonden !!) :P

Verwijderd

Topicstarter
Trekkerkearl schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:32:
[...]

_/-\o_ je geeft zelf het antwoord al @ChicaneBT _/-\o_

koop een nieuwe voeding (zijn niet zo duur meer) en probeer het opnieuw :Y)

:7 dat je niet kunt branden ligt mischien aan je geheugen, verwijder het en haal all het stof weg, mocht je met meerdere dims werken, test je bak dan effe met maar 1 dimm d'r in doet ie het niet, probeer het dan nog een met een andere dim (dim kan stuk zijn, in welk geval je de oorzaak van het probleem al hebt gevonden !!) :P
Kan ik nu ook bij jou op de technische dienst werken :+.

• Trekkerkearl

Trekkerkearl

Twentse Boer en ICT'er

}) alleen als de voeding ook het probleem is , hehehe dat weten we nog niet zeker (al is het erg aannemelijk)

Pagina: 1