Toon posts:

Geen IP adres op nieuwe netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag mijn oude 10 Mbps netwerk kaart proberen te vervangen voor een Sitecom LN-020 100Mbps kaart. Installatie ging prima, maar ik krijg geen IP adres van mijn Zyxel modem/router.

Het volgende is geprobeerd:

- netwerkkabel op andere netwerkkaart (werkt)
- netwerkkabel op ander computer met 100Mbps kaart (werkt)
- verschillende andere kabels op bovenstaande configuraties (werkt)

- netwerkkabel op nieuwe kaart, geen ip adres. Kaart krijgt een intern adres toegewezen.
- Kaart in een ander pci slot (werkt niet)
- Nieuwere drivers gedownload (werkt niet)
- Oude kaart eruit (werkt niet)
- Firewall instellingen uit (werkt niet)

Verder knippert het lampje achterop de kaart snel. Ik heb geen idee of dit bij deze kaart normaal is. Het lampje gaat niet anders knipperen, zoals je wel eens bij netwerkactiviteit ziet.
Het lampje op de router brand, net als de andere netwerkverbindingen, gewoon continu.
Windows XP is een week geleden schoon geinstalleerd. De computer is nog een oud Pentium II beestje die ik als server wil gebruiken.

Ik krijg het idee dat de netwerkkaart niet goed is, of is dit te kort door de bocht.
Bij hardware info staat de melding dat het apparaat goed functioneerd.

Wat zou ik nog over het hoofd kunnen zien voordat ik terug naar de winkel ga.

• Big-R
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:28:
*Knip
- netwerkkabel op ander computer met 100Mbps kaart (werkt)

*knip
Probeer die kaart eens in die andere PC

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
De ene is helaas een mac, en die andere een laptop...

Verwijderd

Toch maar even noemen voor zekerheid:
- DHCP niet te strak ingesteld, m.a.w. uitgifte (of reservering) van adressen dusdanig beperkt op (alleen) je bestaande NIC's (van oude en die op je Mac) op MAC-adres?
- oude kaart ook helemaal uit XP verwijderd?
- bij aansluiten van kabel, detecteert XP dat er een netwerkverbinding tot stand is gebracht?
- zie je bij je netwerkverbinding (voor die NIC) sowieso dat er data verzonden/ontvangen wordt?
- weet je dat niet zeker (of juist WEL), probeer dan met iets als Ethereal te achterhalen wat voor traffic er over je kabel gaat, en of je sowieso een response krijgt van je router, en daarbij dan ook;
- zelf forceren m.b.v. "ipconfig /release" en "ipconfig /renew" eventueel herhalen en router controleren op activiteit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
- DHCP heeft ruimvoldoende vrije ip-adressen
- Oude kaart is uit apparaatbeheer gehaald en fysiek verwijderd uit de kast
- Bij het aansluiten ziet XP inderdaad dat de kabel aangesloten wordt, maar krijgt geen IP adres
- nee
- forceren heeft helaas geen effect.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 21:36 ]

• Big-R
Wel een omweg maarja...

Kan je wel een static Ip invullen en doet hij het dan wel?

Greetz Big-R

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Draai voor de grap eens een winsockfix? Ik heb ook wel eens dit soort problemen met winsockfix opgelost ..

http://www.softpedia.com/...rk-Tweak/WinSockFix.shtml

edit:
houd er wel rekening mee dat ALLE tcp instellingen zoals static assigned addresses ed. worden gereset!

[ Voor 26% gewijzigd door Pakjebakmeel op 11-07-2006 21:44 ]

Verwijderd

Zag dat je reply al had aangepast, maar het is overigens niet noodzakelijk om te verwijderen, kunnen gewoon naast elkaar draaien, mits je goed configureert waar nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Static IP doet helemaal niks. Geen enkele reactie van de router.
Ook direct aansluiten met een croscable op mijn laptop doet niks...
Winsockfix heeft ook niet echt gewerkt.

Opties worden schaars... mischien toch maar de garantie van 98 (!) maanden aan gaan spreken :*)

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Gewoon een 3com kopen :+

Vaker last met dat soort kaartjes..

• Big-R
Tja waarschijnlijk is hij wel dood ja... :Y)

Greetz Big-R

Verwijderd

Topicstarter
Nou.... netwerkkaart is omgeruild met een ander merk, maar deze heeft precies hetzelfde... de zoektocht gaat verder...

• mikenl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Bekabeling ?

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Aangesloten op je router of en switch ?

Sommige cheap ass switches hebben problemen als je zomaar een andere NIC (en ander MAC adres dus) op een bepaalde poort hangt zonder dat je de switch reset...

Verwijderd

even pc en router uit, dan router aan en laten booten, dan pc aan! dat wil vaak wel helpen!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:00
Welke chip zit er op je LN-020, een ADMtek of een Realtek 8139, en indien de laatste welke (a/b/d etc) ? Misschien is het een probleem met de revisie van pci-sloten, hoewel het wel raar is dat 'ie wel goed instaleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 12-07-2006 20:31 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:36
Misschien ondersteunt je mobo/chipset geen PCI 2.2 ?
(kleine kans aangezien je nic wel goed geïnstalleerd is, maat toch...)
Heb je al eens al je protocollen en services bij je netwerkverbinding verwijderd?

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer een klein stapje verder.

Reset van de router heeft er voor gezorgd dat ik nu een IP adres krijg. Echter ik heb nauwelijks netwerksnelheid (zeg maar gewoon geen netwerksnelheid). Ik heb daarom de snelheid van de netwerkkaart afgedwongen naar 10Mbps. Toen werkte die dus ineens. Maar ja, je koopt geen vervanging voor een 10Mbps om met je nieuwe 100Mbps toch ook weer 10 Mbps te draaien.

Waar kan dit aan liggen? Inderdaad toch bekabeling? Of heeft het mischien met de snelheid van mijn mobo te maken (asus P2L97).

Ik heb inmiddels een Belkin F5D5000n met een realtek RTL8139 chipset (waar vind ik die a/b/d).

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 01:09

TweakBoy

---

gekke ged8te: zit je pci-kaart er echt goed in? zo'n euvel kom ik vaak tegen bij diverse pc's/zelfbouw ( no offence naar TS ) (ik bouw zelf ook pc's/ repareer veel pc's )

aandrukken tot de klik dus.. of kijk of het fysiek niet een kleine beetje uithangt in de slot..

anders beschouw mijn reactie als niet gelezen..

[ Voor 23% gewijzigd door TweakBoy op 12-07-2006 21:34 . Reden: aandrukken tot de klik dus.. of kijk of het fysiek niet een kleine beetje uithangt in de slot.. ]

---

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, maar toch bedankt. Een echte klik hoor ik trouwens niet, maar dat ter zijde.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

nIghtorius

Poef!

als je kaart wel netjes om 10Mbps werkt en slecht op 100Mbps en dat bij twee verschillende kaartjes blijft er maar één optie op.. vervang je kabel of knijp er opnieuw stekkers (RJ45) op. daar zit 'm geheid in.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Het ziet er naar uit dat de router roet in het eten gooit als ik het zo lees. Probeer even een andere router van kennis en kijk wat er gebeurt ;) Hang desnoods ff netwerkkaart direct aan je modem, als hij dan wel werkt heb je je probleem ;)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:05

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Even voor de volledigheid, wat voor router is het? Ik kan het me bijna niet voorstellen, maar trekt je router wel 100Mbps? ;)
Wellicht is het poortje naar de klote? Andere Ethernet ingang gebruiken?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal gegoten (goldplated) kabels geregeld, vanavond even uitproberen. Een andere router lukt even niet, dus eerst dit maar even proberen.

Gekke is dat ik in mijn laptop een 10/100Mbps netwerkkaart heb zitten die het wel gewoon doet... Moet nou toch eens stiekum kijken of ie niet toevallig automatisch terug naar 10Mbps springt.

Ik heb een zyxel prestige 2602HW (modem wat je bij tiscali ontvangt). Andere poorten heb ik al geprobeert. Ik heb vorige maand de (toen) laatste nieuwe firmware erop gezet.

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
TweakBoy schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:34:
gekke ged8te: zit je pci-kaart er echt goed in? zo'n euvel kom ik vaak tegen bij diverse pc's/zelfbouw ( no offence naar TS ) (ik bouw zelf ook pc's/ repareer veel pc's )

aandrukken tot de klik dus.. of kijk of het fysiek niet een kleine beetje uithangt in de slot..

anders beschouw mijn reactie als niet gelezen..
Ik wist wel dat er bij AGP sloten een houdertje op zat die klik deed... Maar die heb ik nog nooit bij PCI sloten gezien hoor ;) Ik neem aan dat je de UTP kabel bedoelt met het klikje...

Heb je al Winsockfix gedraaid?

[ Voor 5% gewijzigd door Mishmash op 13-07-2006 14:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe frustrerend kan het zijn dat je er na dagen werk achterkomt dat het toch in je bekabeling zit...
Een nieuwe kabel en het werkt als een zonnetje! Dit terwijl ik op mijn huidige bekabeling nooit bezuinigd heb.

Neemt niet weg dat ik het vreemd blijft vinden dat mijn laptop (met ook een 100Mbps verbinding, ik heb het gecontroleerd!!!) totaal geen moeite heeft met dezelfde kabel... Betekend dit dat de ene netwerkkaart (de duurdere bijvoorbeeld) een stuk gevoeliger is dan die goedkope van een tientje? (Het zou bijna een retorische vraag kunnen zijn ;))

• nIghtorius
  • Nu online

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:42:
Hoe frustrerend kan het zijn dat je er na dagen werk achterkomt dat het toch in je bekabeling zit...
Een nieuwe kabel en het werkt als een zonnetje! Dit terwijl ik op mijn huidige bekabeling nooit bezuinigd heb.

Neemt niet weg dat ik het vreemd blijft vinden dat mijn laptop (met ook een 100Mbps verbinding, ik heb het gecontroleerd!!!) totaal geen moeite heeft met dezelfde kabel... Betekend dit dat de ene netwerkkaart (de duurdere bijvoorbeeld) een stuk gevoeliger is dan die goedkope van een tientje? (Het zou bijna een retorische vraag kunnen zijn ;))
Sommige netwerkadapters zijn gevoeliger voor signaalstoringen. het probleem wat je hier hebt lijkt verdacht veel op foutieve gemonteerd RJ45 plugjes (b.v. aders lopen niet ver genoeg door in het plugje, aders te lang of lichte kabelbreuk aders doordat ze overelkaar liggen precies bij de plaats waar de kabelklem van de RJ45 plugje zit en zijn dan "plat-gedrukt" bij het knijpen)

remedie: nieuwe plugjes erop knijpen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1