Vandaag mijn oude 10 Mbps netwerk kaart proberen te vervangen voor een Sitecom LN-020 100Mbps kaart. Installatie ging prima, maar ik krijg geen IP adres van mijn Zyxel modem/router.
Het volgende is geprobeerd:
- netwerkkabel op andere netwerkkaart (werkt)
- netwerkkabel op ander computer met 100Mbps kaart (werkt)
- verschillende andere kabels op bovenstaande configuraties (werkt)
- netwerkkabel op nieuwe kaart, geen ip adres. Kaart krijgt een intern adres toegewezen.
- Kaart in een ander pci slot (werkt niet)
- Nieuwere drivers gedownload (werkt niet)
- Oude kaart eruit (werkt niet)
- Firewall instellingen uit (werkt niet)
Verder knippert het lampje achterop de kaart snel. Ik heb geen idee of dit bij deze kaart normaal is. Het lampje gaat niet anders knipperen, zoals je wel eens bij netwerkactiviteit ziet.
Het lampje op de router brand, net als de andere netwerkverbindingen, gewoon continu.
Windows XP is een week geleden schoon geinstalleerd. De computer is nog een oud Pentium II beestje die ik als server wil gebruiken.
Ik krijg het idee dat de netwerkkaart niet goed is, of is dit te kort door de bocht.
Bij hardware info staat de melding dat het apparaat goed functioneerd.
Wat zou ik nog over het hoofd kunnen zien voordat ik terug naar de winkel ga.
Het volgende is geprobeerd:
- netwerkkabel op andere netwerkkaart (werkt)
- netwerkkabel op ander computer met 100Mbps kaart (werkt)
- verschillende andere kabels op bovenstaande configuraties (werkt)
- netwerkkabel op nieuwe kaart, geen ip adres. Kaart krijgt een intern adres toegewezen.
- Kaart in een ander pci slot (werkt niet)
- Nieuwere drivers gedownload (werkt niet)
- Oude kaart eruit (werkt niet)
- Firewall instellingen uit (werkt niet)
Verder knippert het lampje achterop de kaart snel. Ik heb geen idee of dit bij deze kaart normaal is. Het lampje gaat niet anders knipperen, zoals je wel eens bij netwerkactiviteit ziet.
Het lampje op de router brand, net als de andere netwerkverbindingen, gewoon continu.
Windows XP is een week geleden schoon geinstalleerd. De computer is nog een oud Pentium II beestje die ik als server wil gebruiken.
Ik krijg het idee dat de netwerkkaart niet goed is, of is dit te kort door de bocht.
Bij hardware info staat de melding dat het apparaat goed functioneerd.
Wat zou ik nog over het hoofd kunnen zien voordat ik terug naar de winkel ga.