Secure Digital - Parameter Foutmelding

Pagina: 1
Acties:

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:26
Het Probleem
Ik heb vanmiddag een SecureDigital kaartje gekocht van TakeMS, grootte: 1024MB.
Na het kaartje in mijn MP3 speler te doen (SanDisk E130, 512MB), leest hij hem gewoon en kan ik ermee aan de slag, ik had al mijn bestanden al klaar, firmware update gedaan voor mijn SanDisk zodat hij weer helemaal 'up-to-date' is.
Hierna heb ik een deel van de bestanden op mijn E130 gedaan, waarna ik de resterende bestanden via de E130 op het SD kaartje heb gezet. So far, so good. Alles getest, en het werkte! Ik blij, vanmiddag eventjes 2 uur gewerkt, ik kijk op mijn MP3 speler en ik keek nog even verder of alles nu goed werkte. Zie ik dat er bij een heel album het Genre niet klopt, en bij een ander liedje ook niet (terwijl dit wel goed staat in het bestand). Ik heb het andere liedje eventjes vervangen, vanaf dit punt lijkt het fout te gaan. Ik kom op geen enkele manier mijn SD kaartje meer op! Als mijn SD kaartje in de MP3 speler zit, wil hij automatisch afspelen en zoekt hij op het mapje Eminem. Als hij hiermee klaar is opent hij het mapje van de SD kaart, echter deze is helemaal leeg!

Wat heb ik geprobeerd?
- Als het SD kaartje erin zit, kan ik niet zien wat er op de E130 staat, als het SD kaartje eruit is gehaald en ik de USB plug eventjes opnieuw erin doe, kan ik de bestanden vanaf de E130 wel lezen.
- Het SD kaartje formatteren, als ik dit probeer gebeurt er echter helemaal niets (via Windows, als ik op Formatteren klik gebeurt er niets, terwijl ik bij de E130 wel een melding krijg van formatteren! Werkt niet.
- Een andere kabel dan maar, dit werkt ook niet, ik heb een bijgeleverde kabel en 1 van mijn camera gebruikt. Werkt niet.
- Firmware een keer opnieuw updaten, misschien dat er iets fout is gegaan tijdens het overzetten. Werkt niet.
- MP3 speler aansluiten op een andere computer, doet exact hetzelfde als bij mijn eigen computer. Werkt niet.
- Spelen met de 'lock' functie op het SD kaartje. Als ik dit doe kom ik WEL op de MP3 speler, en ook op het SD kaartje, maar verder dan dat kom ik niet,
- De bestanden verwijderen, als ik dit doe !!(terwijl de lock veranderd is)!! krijg ik echter een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/4476/sdfout4rl.jpg
Dit lijkt mij het probleem!

Wat heb ik nog niet geprobeerd?
- Een ander SD kaartje in de MP3 speler doen. Reden: momenteel geen 1 tot mijn beschikking.
- Het SD kaartje in een ander SD apparaat doen. Reden: momenteel geen apparaat tot mijn beschikking (mogelijk vanavond laat wel).

Raad?
Mijn vraag is dus, hebben jullie ooit te maken gehad met dit probleem en het op kunnen lossen, of lijkt dit gewoon op een brak SD kaartje op 1 of andere manier?

Alvast bedankt!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."