www..wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/ neergehaald?

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18
Hmmm....ik was net het nieuws aan het lezen...over die stemcomputers...

en nu vond ik dit een belachelijk initiatief...en heb ik hier voor 30 sec op die site op gezocht door op F5 te drukken....

nu ligt die site eruit....ik vermoed dat dit komt door mijn zoekactie...ik wilde eigenlijk dat dit de meeste gezocht term van de site werd...dus redelijk onbedoeld.....als kattekwaad/statement....

behoorlijk achterlijk dat hierdoor een 500 error ontstaat...is dit normaal of is dit gewoon een brakke website?

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:38
wel zielig dat je op op een dergelijke manier statements moet maken :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:15
Als die site al down gaat doordat iemand 30 seconde op F5 drukt, dan was er sowieso al iets grondigs mis. Ik denk niet dat dat de oorzaak is ;)

En waarom ga je sowieso 30 seconde op F5 drukken? Wou je de site platleggen, maar toch ook weer niet?

The devil is in the details.

• coldasice
zoals ik al zei...zeker niet bedoeld om de website uit de lucht te halen.....maar meer uit flauwe grap om het meest gezochte woord te worden...das alles...nu is de grap wel erg flauw geworden...heb het overigens nog nooit meegemaakt...

het zal ook wel komen door de vele bezoekers die tweakers door een nieuwsbericht genereerd....

Verwijderd

CRTL + F5 heeft meer nut. ;)

Al moet het wel een super slechte server zijn om hierdoor uit de lucht te gaan.

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Och bullshit, favicon.ico kan wel worden geserveerd (zie http://www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/favicon.ico ). De bestanden zijn gewoon verkeerd gechmod, of iets in die trant.

Schaadt het niet, dan baat het niet

• coldasice
blijf het toch vaag vinden dat de website offline is na die zoekactie....mss een hele toevalligheid....

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Als je het er niet mee eens was, had dan een mailtje gestuurt naar Rop ofzo in de plaats van zulke zielige acties..

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Seven of Nine schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:28:
Och bullshit, favicon.ico kan wel worden geserveerd (zie http://www.wijvertrouwenstemcomputersniet.nl/favicon.ico ). De bestanden zijn gewoon verkeerd gechmod, of iets in die trant.
Idd :P als de server down is dan geeft ie wel geen 500 melding maar gewoon de server kan niet worden gevonden :P

Goedkoop bellen via VoIP

• coldasice
Plofkotje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:30:
Als je het er niet mee eens was, had dan een mailtje gestuurt naar Rop ofzo in de plaats van zulke zielige acties..
sjonge...het was gewoon een heel onbenullig iets...zoals ik al zei..echt niet om de site neer te halen of wat er ook gebeurd is....ik zei zelf al flauwe grap....

Verwijderd

Plofkotje schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:30:
Hij kan er niets aan doen dat die site zijn zaakjes niet op orde heeft 8)7
Ik heb dit net 60 seconde gedaan bij mijn site maar die is er gewoon nog hoor.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 20:38 ]

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
lottumracing schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:34:
[...]

sjonge...het was gewoon een heel onbenullig iets...zoals ik al zei..echt niet om de site neer te halen of wat er ook gebeurd is....ik zei zelf al flauwe grap....
Nouja, ik vind het niet zo'n grap om dat soort dingen te doen..

• coldasice
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:36:
[...]
Hij kan er niets aan doen dat die site zijn zaakjes niet op orde heeft 8)7
Ik heb dit net 60 seconde gedaan bij mijn site maar die is er gewoon nog hoor.
tnxs _/-\o_

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

[...]

Maak je niet druk joh. Je denkt toch niet dat een website (zelfs al zou je het goedkoopte el cheapo hosting pakketje nemen) plat gaat doordat één bezoeker op F5 zit te rammen :D Bovendien een 500 error is niet voor niets een "internal server error". Er is gewoon iets (chmod, php-prut, etc) verkeerd geconfigureerd op die server.

Trouwens, je eigen site http://www.svlottum.nl/ blijft ook gewoon draaien als je 30 sec op f5 ramt :9 (heb ik je in ieder geval wat extra views gegeven :*)

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• coldasice
hahahaha...dan zal het wel niet....mss als de site straks weer online is, weer proberen(of ben ik dan misdadig?)....zou wel raar zijn als alle sites zo offline gehaald kunnen worden....

tnxs voor de bezoekjes...maar volgens mij kijkt de teller naar unieke bezoekers...dus veel helpt het niet....

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 15:48

Not Pingu

Dumbass ex machina

Nah, ik heb ook wel eens gehad dat ik op een site zat die ineens offline ging terwijl ik daar aan het surfen was, maar dat wil dan toch niet zeggen dat ik daarvoor verantwoordelijk was.

En anders heb je de kleinste DDoS aanval ooit uitgevoerd ;)

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

lottumracing schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:44:
hahahaha...dan zal het wel niet....mss als de site straks weer online is, weer proberen(of ben ik dan misdadig?)....zou wel raar zijn als alle sites zo offline gehaald kunnen worden....

tnxs voor de bezoekjes...maar volgens mij kijkt de teller naar unieke bezoekers...dus veel helpt het niet....
Check je pageviews :9

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

[...]

Dat je het een "belachlijk initiatief" vindt zegt op zich genoeg over het niveau van jouw grappen.

Oeps een flame. Ban voor mij :'(

• coldasice
hmmm...ik geloof dat mijn site redelijk bestand is tegen jullie geweld... :)

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Misschien zit er wel een bescherming op die IP's blockt bij x requests/minuut oid.

Who is John Galt?

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Dit is het meest belachelijke topic wat ik ooit ben tegengekomen.

Een f5 DoS attack :D Geniaal !! _/-\o_

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
mcdronkz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:50:
Dit is het meest belachelijke topic wat ik ooit ben tegengekomen.

Een f5 DoS attack :D Geniaal !! _/-\o_
Hint: bookmark um ff voor de verkiezingen...

• coldasice
terabyte schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:49:
[...]

Dat je het een "belachlijk initiatief" vindt zegt op zich genoeg over het niveau van jouw grappen.

Oeps een flame. Ban voor mij :'(
ik vind het een belachelijk initiatief dat iemand zich druk maakt over de software van een stemcomputer.....je doet dit toch ook niet bij de kassa van AH...of bij andere apparaten....tuurlijk zou het kunnen....maar bij een bank zou het ook kunnen...en zo zijn er meer plaatsen....verder wil ik er niks over zeggen want ik maak me er verder geen druk over.....ik ben al blij dat ze het stemmen eindelijk electronisch maken....

dit is alles wat ik er over wil zeggen....met mijn niveau van grappen is niks mis...ik zie dit niet als een grap....grappen deel je met andere...als de site goed gefunctioneerd had, had niemand dit ooit geweten....(mss die maker die een rare zoekopdracht bovenaan zag staan)

• Mindsurfer
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-06-2024

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
lottumracing schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:54:
[...]

ik vind het een belachelijk initiatief dat iemand zich druk maakt over de software van een stemcomputer.....je doet dit toch ook niet bij de kassa van AH...of bij andere apparaten....tuurlijk zou het kunnen....maar bij een bank zou het ook kunnen...en zo zijn er meer plaatsen....verder wil ik er niks over zeggen want ik maak me er verder geen druk over.....ik ben al blij dat ze het stemmen eindelijk electronisch maken....

dit is alles wat ik er over wil zeggen....met mijn niveau van grappen is niks mis...ik zie dit niet als een grap....grappen deel je met andere...als de site goed gefunctioneerd had, had niemand dit ooit geweten....(mss die maker die een rare zoekopdracht bovenaan zag staan)
Dit topic vind ik trouwens je beste grap.

• coldasice

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 19:23
De moraalridder (maar ook de begrijpelijke regels) zegt : Da mag nie!

Maar als 30 seconden F5-en een site neerhaalt, dan zou ik eBay in de tijd voordat ik snipen doorhad al zo vaak neergehaald hebben. Meer een HK topic? Een site kan bijna niet neergaan van, zeg, 200 hits in 30 seconde.

[ Voor 34% gewijzigd door paknaald op 11-07-2006 20:58 ]

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 11:27
lottumracing schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:54:
[...]

Nee maar met je niveau van denken wel. als jij niet begrijp waarom stemcomputers op
geen elke wijs gemipuleerd mogen worden (ook niet door de mensen die erachter zitten )
ben je echt dom.
De rede dat dit bij de kassa's van de albert hein niet gebeurt is omdat dat een gesloten systeem is waartoe je fysieke toegang moet hebben om het te manipuleren.

en bij banken is dat ook bijna onmogelijk omdat je met een gesloten systeem werk beheer kan niet bij geldzaken geldzaken niet bij beheer.

misschien als je de site had gelezen had je het beter begrepen.
gelukkig zijn er computergenien en chirurgen op deze planeet om met jou domheid te compenseren.

[ Voor 29% gewijzigd door Firestormer op 11-07-2006 21:07 ]

• coldasice
Firestormer schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:06:
[...]

Nee maar met je niveau van denken wel. als jij niet begrijp waarom stemcomputers op
geen elke wijs gemipuleerd mogen worden (ook niet door de mensen die erachter zitten )
ben je echt dom.
tuurlik begrijp ik dit wel....maar ik ga er vanuit dat de overheid en bedrijven dit goed regelen...waarom moet alles open source zijn?je zult ook in de stemcomputer moeten komen om er iets te veranderen...daarna moet je de code nog veranderen....dat is juist makkelijker als je al een heel jaar naar de opensource hebt kunnen kijken....en de zwakke plekken kent....

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 11:27
lottumracing schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:12:
[...]

tuurlik begrijp ik dit wel....maar ik ga er vanuit dat de overheid en bedrijven dit goed regelen...waarom moet alles open source zijn?je zult ook in de stemcomputer moeten komen om er iets te veranderen...daarna moet je de code nog veranderen....dat is juist makkelijker als je al een heel jaar naar de opensource hebt kunnen kijken....en de zwakke plekken kent....
en dat is mog een probleem overheden en bedrijven zijn gevoelig voor corruptie.
(ambtenaren en bedrijven hebben belang bij 2 dinge macht en geld politiek = macht)
er is nu geen onafhankelijk bureau wat bepaald of die stemcomputers voldoen aan de eisen.
allen een handjevol engineers die het laten werken en een handje ambtenaren die roepen dat het werkt.
het is een beetje ogen dicht mondje open (en dan roep jij maar ik wil wel weten wat ik eet)
door het open source maken kan ook worden nagegaan of het systeem wel eerlijk werkt.

wij willen geen mondelijke beloftes van politici dat heteerlijk werkt.
wij als technies willen bewijs zien en dat doe je door het open source maken. daar is toch niks mee ?

[ Voor 4% gewijzigd door Firestormer op 11-07-2006 21:21 ]

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Iedereen kan checken of bij de AH dezelfde prijs op het bonnetje staat als op het prijskaartje bij het product.
Iedereen kan checken of AH evenveel van jouw rekening afschrijft als zij beweren.
Iedereen kan controleren of banken niet stiekem geld van je rekening af haalt.
Iedereen kan controleren of banken niet stiekem meer geld afschrijft dan je pint.
Niemand kan controleren of een stem op jouw partij ook wel daadwerkelijk naar jouw partij gaat.

Zie je het verschil? :P

• coldasice
Firestormer schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:20:
[...]

en dat is mog een probleem overheden en bedrijven zijn gevoelig voor corruptie.
(ambtenaren en bedrijven hebben belang bij 2 dinge macht en geld politiek = macht)
er is nu geen onafhankelijk bureau wat bepaald of die stemcomputers voldoen aan de eisen.
allen een handjevol engineers die het laten werken en een handje ambtenaren die roepen dat het werkt.
het is een beetje ogen dicht mondje open (en dan roep jij maar ik wil wel weten wat ik eet)
door het open source maken kan ook worden nagegaan of het systeem wel eerlijk werkt.

wij willen geen mondelijke beloftes van politici dat heteerlijk werkt.
wij als technies willen bewijs zien en dat doe je door het open source maken. daar is toch niks mee ?
is wat voor te zeggen...maar doe mij maar een onafhankelijk bureau...een beperkte groep technici die de code kan beoordelen...en verder die stemcomputers zodanig maken dat je alleen de knopjes kunt gebruiken en geen software kunt upgraden ofzo....maar goed...iemand die een website zoals die maakt laat je ook geen code beoordelen :) ik denk dat beide goede manieren zijn....en dat de huidige manier inderdaad wat tekort schiet....

• coldasice
hij is trouwens weer online :)

iemand al een F5 DDos gedaan? >:)

[ Voor 39% gewijzigd door coldasice op 11-07-2006 21:29 ]

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-01 10:39
Die staat er dus niet meer, heb je me net nieuwsgierig gemaakt :P

Overigens heb ik met m'n hele klas een keer tegelijk zitten F5en op de website van een leraar, om in een korte tijd het aantal hits op z'n viewtellertje op te krikken van 200 naar 200.000, en daar ging ook niks mee fout :P

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• coldasice
hij is offline.....

deze keer was ik het niet hoor....hahahahaha

[ Voor 23% gewijzigd door coldasice op 11-07-2006 21:33 ]

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:00
XyritZz schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:30:
[...]

Die staat er dus niet meer, heb je me net nieuwsgierig gemaakt :P

Overigens heb ik met m'n hele klas een keer tegelijk zitten F5en op de website van een leraar, om in een korte tijd het aantal hits op z'n viewtellertje op te krikken van 200 naar 200.000, en daar ging ook niks mee fout :P
laten we zeggen 20 man

dan heb je allemaal voor 10.000 hits gezorgd, voor de rest wel een leven?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• XyritZz
Yofresh_750 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:33:
[...]

laten we zeggen 20 man

dan heb je allemaal voor 10.000 hits gezorgd, voor de rest wel een leven?
Zeker wel, maar we hadden met z'n allen ff niks te doen tijdens de les van die leraar haha :P

Misschien overdrijf ik het een beetje, maar we hebben er met die 20 man in ieder geval de grootste lol om gehad :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-02 15:45
Het is maar net wat je leuk vindt..
Als ik een tellertje van 20 naar 200.000 zie gaan, wordt ik er echt niet blijer van...

Interessant topic trouwens 8)7 omg..

[ Voor 22% gewijzigd door Kaspers op 11-07-2006 21:47 ]

• XyritZz
Kaspers schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:46:
Het is maar net wat je leuk vindt..
Als ik een tellertje van 20 naar 200.000 zie gaan, wordt ik er echt niet blijer van...

Interessant topic trouwens 8)7 omg..
Het gaat ook niet om mijn verknipte vorm van humor, maar meer om het feit dat een beetje website 20 F5'zieke mensen nog moet kunnen overleven ;)

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

lottumracing schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:27:
[...]

is wat voor te zeggen...maar doe mij maar een onafhankelijk bureau...een beperkte groep technici die de code kan beoordelen...en verder die stemcomputers zodanig maken dat je alleen de knopjes kunt gebruiken en geen software kunt upgraden ofzo....maar goed...iemand die een website zoals die maakt laat je ook geen code beoordelen :) ik denk dat beide goede manieren zijn....en dat de huidige manier inderdaad wat tekort schiet....
Ik snap jouw bezwaar niet tegen het openbaar maken van de werking van de stemcomputers (== openbaar maken software), behalve dan dat jij het nut er niet van inziet omdat je je niet goed hebt verdiept in de materie.

Je klinkt als iemand die bijv. de boetes van de EU voor MS maar 'onzin' vinden. Dat zijn meestal ook de types die zich niet in de materie verdiept hebben.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Nouja, het lijkt me duidelijk, dit topic gaat nergens op, een site die je plat kunt krijgen door een beetje te reloaden lijkt me sowieso niet eentje die je vaak tegenkomt, en al helemaal niet van een ex xs4all-figuur, die weet echt wel beter :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.