Radiator test setup.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:19
Ik wil een radiator een laagje verf geven op het koel oppervlak maar wou eerst even met een andere radiator testen hoeveel verschil het laagje verf maakt.
Het gaat overigens om de kant van de radiator waar geen fan tegen aan komt te staan.

Ik zou een frigus wc blok aan een warmte bron hangen maar wat kan ik hetbeste gebruiken als warmte bron?
Heb nog een warmte plaatje van een chiller alleen die geeft op 12v 7.2watt en dat lijkt me weinig en er 24volt op te zetten lijkt me niet slim.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
ik snap je probleem niet. Je wilt je radiator verven en je denkt dat dit veel warmte gaat opleveren? Asetek BlackIce pro radiatoren zijn ook allemala zwart geverfd en die koelen ook prima. Verder kan een 1x120MM radiator makkelijk een halfuurtje een PD 805 op 3,4GHz koel houden zonder ventilator (getest 8) ). Jou radiator met fan kan je dus rustig gewoon op je processor schroeven. Heb je lekker een warmtebron van +- 60Watt.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:18
Spuitbus eroverheen en klaar :)
Werkt gewoon oke.

• eltinio
Lol ok.

Dan wet ik genoeg, had zelf het idee dat het die kant op zou gaan van niks testen maar gewoon doen omdat ik het uiteindelijk toch wel gedaan wil hebben.

iig bedankt voor de reakties.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Verf scheelt echt wel in de warmtewisseling... Het isoleert. Maar een kale radiator gaat roesten, zeker in een vochtige omgeving...

U vraagt, wij antwoorden.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ligt er natuurlijk aan waar de rad van gemaakt is ;) aluminium of koper wat meestal gebruikt wordt voor radiatoren zal niet snel gaan roesten, zal wel gaan oxideren maar dat is in feite eigenlijk zelfs een beschermende laag (sluit de rest van het materiaal af van zuurstof waardoor dat niet verder kan oxideren)...

Het beste is dus om je rad gewoon blank te laten, elk laagje wat er extra overheen gaat zal -in hoe kleine mate dan ook- gaan isoleren waardoor de warmte afvoer van je rad minder wordt.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Apen-nootjes schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:59:
Ligt er natuurlijk aan waar de rad van gemaakt is ;) aluminium of koper wat meestal gebruikt wordt voor radiatoren zal niet snel gaan roesten, zal wel gaan oxideren maar dat is in feite eigenlijk zelfs een beschermende laag (sluit de rest van het materiaal af van zuurstof waardoor dat niet verder kan oxideren)...

Het beste is dus om je rad gewoon blank te laten, elk laagje wat er extra overheen gaat zal -in hoe kleine mate dan ook- gaan isoleren waardoor de warmte afvoer van je rad minder wordt.
Waarom worden zelfs ultra high end rad's (BIX bijvoorbeeld,imho,anders zo'n beetje elk ander rad wel) dan toch geleverd met verf? als de looks niet echt uitmaken..? of zou er wel een verschil zijn,maar is het te verwaarlozen...?

http://specs.tweak.to/16495

• luke_otto
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:20

luke_otto

pang pang luckyluke

Dat heeft te maken mat warmtewisseling door straling. De kleur en het materiaal waarvan de verf gemaakt is beinvloeden de maate waarin het oppervlak warmte uitstraalt. ik kan me herineren dat zwarte schoolborden verf het erg goed deed

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Zij zullen niet gebruik maken van Huis Tuin en Keukenverf a la Histor oid. Check ook eens Heatercores, die zijn onbeschilderd, maar ook die worden ook beschilderd geleverd :)

Unpainted Heatercore: http://www.dtekcustoms.co...Action=VIEWPROD&ProdID=91

Painted Heatercore: http://www.dtekcustoms.co...ction=VIEWPROD&ProdID=103

[ Voor 35% gewijzigd door aramdin op 13-07-2006 14:43 ]

Instagram / YouTube

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
lukeotto schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:35:
Dat heeft te maken mat warmtewisseling door straling. De kleur en het materiaal waarvan de verf gemaakt is beinvloeden de maate waarin het oppervlak warmte uitstraalt. ik kan me herineren dat zwarte schoolborden verf het erg goed deed
Uitstraling maakt niet veel uit tussen soorten verf, wit en zwart is ongeveer gelijk. Ook is het verschil tussen een blanke of een geschilderde radiator nihil te noemen, enkele luttele procentjes.
Zo heb ik het althans op school gezien, ik gok het erop dat dit een van de weinige dingen is waar ze eens niet hebben gelogen...

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Apen-nootjes schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:59:

toch niet, een heel dun laagje zal door het extra oppervlak meer warmtestroom opleveren, maar veel is het niet en het is maar bij heel dunne laagjes.

• eltinio
Heb de zichtbare kant van de radiator gespoten, en de kant waar de fans tegen kopen heb ik kaal gelaten.

Het gaat overigens om een dualheatcore.
Pagina: 1