Remote Acces probleem

Pagina: 1
Acties:

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Beste tweakers :)

ik zit al een lange tijd met een beetje Noob probleem.
Ik heb al lange tijd gegoogeld (ik kwam o.a. HIER terecht), toch krijg ik mijn remote acces via LAN en Internet maar niet aan de praat.
Het heeft te maken met het forwarden van porten enzo, lukt allemaal niet in het router management scherm.

Op het moment heb ik 2 MSN adressen waarbij ik via MSN Remote Assistance mijn data servertje aanstuur. Ik weet dat het veel makkelijker kan (op de manier van de link) maar ik krijg het dus niet werkend.

Zijn er mensen met tips?
Het liefst wil ik gaan 3rd party software installeren.
De Router heeft allemaal ingewikkelde VPN instellingen waar ik niet veel van snap, en ook niet uitkom met de handleiding.

Mijn Router (gekocht omdat ie mooi geel is O+ ) is een Symantec Firewall/VPN 200.
de data server draait op Windows XP SP2 pro (ik had Server 2003, maar ik kon de opties toch niet gebruiken |:( editje: als iemand een handige manual heeft voor ditsoort dingen configureren op Server 2003 gooi ik m er weer op natuurlijk, ik heb m niet voor niets aangeschaft.). en computers waarmee ik de controle wil nemen ook XP SP2's.

Op mijn PDA (HP HX4700) staat er ook iets dat Terminal Services Client heet, wat kan ik daar allemaal mee? Ik neem aan soort van Remote acces.

Bijvoorbaat dank :D

[ Voor 7% gewijzigd door Heuving op 11-07-2006 19:56 ]

• Dizzy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-03 13:23

Dizzy

Where am I?

probeer www.portforward.com eens

ik denk dat je het beste remote desktop kan gebruiken (variant van terminal server voor XP, waar ook je PDA Terminal server client mee compatible is). voor remote desktop moet je poort 3389 forwarden, en daaarnaast moet je het enablen op je pc (rechts klik op deze computer -> eigenschappen -> verbindingen van buitenaf).

[ Voor 84% gewijzigd door Dizzy op 11-07-2006 23:06 ]

Steam Profile I5 14600K / 64 GB DDR5 / RTX 4090 / Rift S / HP Omen / Odyssey Neo G9 / Steam Deck OLED / Switch

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Dizzle schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:59:
probeer www.portforward.com eens

ik denk dat je het beste remote desktop kan gebruiken (variant van terminal server voor XP, waar ook je PDA Terminal server client mee compatible is). voor remote desktop moet je poort 3389 forwarden, en daaarnaast moet je het enablen op je pc (rechts klik op deze computer -> eigenschappen -> verbindingen van buitenaf).
Thanks voor de reply!

Ik heb dus de handleiding gevolgd van de microsoft site.
En die site die jij hebt gegeven ziet er ook erg handig uit, helaas staat nou juist mijn Router, de Symantec Firewall/VPN 200 er weer niet tussen :D

Er staat op de router with Nexland technology, dus ik ga gewoon even kijken of ik op die site de handleiding van Nexland enigszins kan volgen.