[Ervaringen]Studie pc, laptop of desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 433 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Komend schooljaar hoop ik de studie Informatica te gaan volgen aan de RuG. Op dit moment moet ik nog een pc delen met m'n broertje, maar ik krijg een eigen pc van mn ouders. Ik moet straks ongeveer 2uur per dag in de trein/bus zitten (1 uur heen, 1uur terug). Het leek me dus wel handig om voor een laptop te kiezen en niet voor een desktop. Maar hoevaak zal je in de trein je laptop gebruiken? Gaan jullie echt aan het werk op je laptop of ga je met de mooie dame tegenover je zitten socializen?

Wat voor specs zal ik ongeveer nodig hebben voor een pc die de studie Informatica zal moeten ondergaan?

Het komt er een beetje op neer, wat voor pc gebruiken jullie bij je studie?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het ligt eraan wat jij wil. Wil jij vaak je laptop gebruiken als je 2 uur in de trein/bus ;) Je zal zelf moeten afwegen wat voor jou de beste keus is :) Datzelfde geldt ook voor de specs, je kan het niet gek genoeg maken. Ga iig wel voor minimaal 1024MB DDR-SDRAM want je zal veel moeten programmeren etc. etc.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik denk dat je in de trein/bus je laptop niet zoveel zult gebruiken, maar op school des te meer.

• KappuhH
  • Niet online
Edmund schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:11:
Ik denk dat je in de trein/bus je laptop niet zoveel zult gebruiken, maar op school des te meer.
Maar op school heb je toch ook beschikking over andere computers? Of voldoen die niet?

@ Outerspace: Dit topic had ik meer gemaakt om te weten te komen wat jullie gebruiken, en waarom. Vandaar ook de tag in de titel.

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Ik doe ook informatica, weliswaar in Antwerpen en zit toch 1.5 uur per dag op bus/tram.
Tijdens de rit luister ik gewoon naar muziekje of babbel ik met bekende.
Op school kunnen wij tijdens praktijk lessen gebruik maken van de pc's daar. Maar tijdens andere lessen en ook de praktijk lessen is het handig om je laptop te gebruiken.

Waar je zeker op moet letten bij je aankoop is je geheugen,batterijduur,cpu.
*Batterijduur toch wel rond de 4 uur
*Geheugen zoals outerspace al gezegd heeft minimaal 1024
*CPU neem zeker een laptopcpu (dothan,yonah,turion,...)

Wat grafische kaart betreft moet je zelf zien, speel je games neem je geen onboard anders een ati of nvidia erin.

Vertel anders eens wat je andere doeleinden van deze laptop zijn.

• KappuhH
  • Niet online
shello schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 11:24:
Vertel anders eens wat je andere doeleinden van deze laptop zijn.
Met name wat surfen en programmeren in PHP. Verder zo af en toe wat Photoshop maar dat is niet erg veel. Ik zou dan willen wachten op de Merom processor.

Hoeveel gebruik je je laptop bij andere lessen? Omdat een desktop natuurlijk wat goedkoper is en wat lekkerder werk imo.

• hevling
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:06
Als we laptop mogen gebruiken bij andere lessen is het om notities te nemen.
Ik vind laptop wel handig werken, zo tijdens pauzes verder werken aan een schoolprojectje. Als je thuis komt kan je weer direct verder zonder eerst je documenten te update op je desktop.

Desktop kan idd goedkoper zijn, maar dan wil je dit en dat weer en dan loopt het prijskaartje toch ook op. Als je mobiel wilt zijn school/thuis/trein/.. zou ik niet aarzelen om een laptop te kopen.
Zeg je liever ik kan even goed werken met een usb stickje in school en deze thuis op desktop zetten. Dan moet je voor jezelf mss eens de voor -en nadelen van laptop vs desktop noteren en bekijken.

Verwijderd

Ik zelf reis ook iedere dag voor school heen en weer, met terugreis ben ik elke dag zo 2.5 a 3 uur kwijt. Zelf gebruik ik de laptop niet in de bus omdat je in die korte tijd beter rust kan nemen. Op onze Hogeschool mogen wij wel gewoon ons laptop gebruiken tijdens de practica's en college's, zolang het maar de docenten niet stoort. (geen aanvraag van toestemming nodig, downloaden/uploaden gaat geweldig op school >:) )

Verder is eigenlijk de vraag, of je zin hebt om iedere dag extra gewicht mee te slepen naast je school spullen. Wil je voor een licht gewicht gaan dan raad ik je de 12 inch laptop van MSI aan, of je gaat voor een 15.4 inch laptop van Asus.

Zelf raad ik je aan om even in de Asus A8 serie topic te kijken, volgens mij past deze laptop aardig bij je toekomstige studie.

• Sandern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-01 19:07
Ik ga volgend jaar zelf ook informatica studeren (aan de UvA), maar ik vind een laptop niet nodig en ik ga liever voor een desktop, die ik binnenkort ga kopen (met intel core 2 duo zeer waarschijnlijk). Maar ik zit dan ook maar 20 min in de trein per keer en op de universiteit zelf hebben ze ook wel computers. Ik wil bovendien ook nog games kunnen spelen op me pc en later me grafische kaart vervangen voor een dx10 kaart, wat weer niet kan met een laptop (volgens mij). Maar als jij alleen je laptop gebruik om te surfen, programmeren en photoshop ben je volgens mij net zo goed af met een laptop als een desktop.
Pagina: 1