Soundblaster X-Fi geen geluid uit de center

Pagina: 1
Acties:

• HKS-Skyline
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 21:23
Ik heb een Soundblaster X-Fi platinum, en bij een 5.1 signaal geeft hij geen geluid meer door de centerspeaker (analoog aangesloten)
Zowel met normale dvd's als met xvid bestanden werkt het niet, het heeft wel gewerkt, maar ik zou niet weten wat ik heb veranderd wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben.
zodra ik powerdvd op 2 of 4 kanaals geluid zet, of dit met de console van creative doe heb ik wel normaal geluid en word het ook netjes naar de center geupmixed door de software van de geluidskaart.
maar zodra ik dus een 5.1 signaal wil afspelen met welke player dan ook werkt dit niet goed.
hopelijk weet iemand dit duistere probleem op te lossen, want ik heb denk ik iedere mogelijke setting geprobeerd.

correctie: alles word geupmixed naar mn front left en right, de rest van de speakers geven geen geluid, geluiden van windows komen wel weer door de center, maar muziek afgespeeld met winamp weer niet.

[ Voor 22% gewijzigd door HKS-Skyline op 11-07-2006 18:39 ]

• HKS-Skyline
update:

ook via optische uitgang blijft het probleem, en ook een herinstallatie van de kaart maakt geen verschil, ik snap er helemaal niets meer van.
ik weet wel dat mijn volgende geluidskaart geen creative meer zal zijn, want ik heb nog nooit zo veel problemen met een enkel computeronderdeel gehad als met deze geluidskaart :(

wat een rommel

[ Voor 3% gewijzigd door HKS-Skyline op 11-07-2006 20:47 ]

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-02 16:01
Heb je onder Windows zelf wel ingesteld dat je een 5.1 opstelling hebt, komt ook regelmatig voor dat één of ander programma deze instelling naar 2.0 oid zet. Verder is dit niet zozeer een probleem van Creative, maar meer van Windows en afspeelprogramma's (is mijn ervaring iig).

• HKS-Skyline
ik heb alles, maar dan ook echt alles meerdere keren na gelopen, ik heb net de nieuwe drivers gedownload, dat hielp ook niets.

stereo geluid krijg ik wel netjes over alle speakers zoals het hoord, maar als ik de speakertest doe krijg ik alle kanalen over mn front left en right, ook de subwoofer, die zit op mn front right.

Verwijderd

Dit heb ik zo af en toe dus ook... waar het precies aan ligt, geen idee. Uninstall software en eventueel daarna de kaart in een ander slot wil het dan wel oplossen. Erg irritant. Ook wil het geluid van link/rechts achter wil ook weleens wegvallen. Ik zou ook wel graag iets anders willen, helaas is er geen goed alternatief.
Wat bij mij sowieso wel in de weg zat was mijn logitech fusion webcam, deze heeft een mic welke pruts met de geluidsinstellingen.

• HKS-Skyline
ja dat dacht ik dus net ook, ik heb vorrige week mn logitech pro 5000 webcam aangesloten, en daar zou het aan kunnen liggen.
die is er nu uit, en ik ben de software opnieuw aan het installeren van de xfi, ik hoop dat dit wat oplost, maargoed, dan nog heb ik een webcam die ik wel wil gebruiken. ik denk dat het aan het aantal adressen ligt dat maximaal toegekend kan worden door windows, dus ik ga in de bios mn onboard geluid uitzetten zodat er minder hardware geinstalleerd staat. iig bedankt, ik hoop dat dit de truuc is.

• HKS-Skyline
opgelost

nadat ik de webcam er uit had gehaald en de drivers opnieuw had geinstalleerd was het probleem verdwenen, ik zal creative op de hoogte brengen van dit probleem, ik weet niet of het de microfoon van de webcam was die roet in het eten strooide of dat het simpelweg een tekort aan adressen voor de hardware was.

dank

Verwijderd

Ding van mij heeft een AEC mic wat de boosdoender is, mijn oude pro 3000 werkte wel ok. Weet niet of die 5000 ook AEC heeft... Iig verandert deze de hardware acceleratie van de soundkaart en gaat klooien met de speakers. Erg triest.

• HKS-Skyline
ja zelfde probleem, al werkte het eerst wel goed naast elkaar, en ineens niet meer, snap er geen snars van.
Pagina: 1