Eigenlijk hoort dit in DOC thuis, maar het is toch ook weer electronica dus ik vraag het maar hier. De bedoeling is dus om een heatload te maken om mijn single stage en cascade op heatload te testen. Ik heb als krachtbron al een flinke spoel een Amplimo 2x 12V Type: 61012 Maar er staat ook op de spoel dat hij 9,38 A is.om aan die 200 watt te komen heb ik rond de 17 A nodig, maar nu weet ik niet of dat 2x 12V dus ook 2x 9,38A is of 9,38A voor beide. Op de website van Amplimo is het type nr niet terug te vinden. Wel ongeveer dezelfde en daar staat bij dat het 2x 12V en 2x 9,38A is. Kan iemand dat misschien bevestigen?.
Nu de Draadweerstanden. Een medetweaker heeft me wat geholpen met dat.
50.0 W = 12.0 V * 4.16 A
R = 12.0 V / 4.16 A = 2.88 Ohm
Nu ging ik eigenlijk vanuit dat het met gelijkspanning aangestuurd zou worden. Maar uit de spoel komt dus wisselspanning. Klopt het sommetje dan nog. zoals je ziet neem ik ook 4x 50W om aan de 200 te kopen. Dus 4x 4,16A. Dan zou het net gaan met de spoel. De weerstanden zelf zag ik al op Conrad staan, 3 euro nog wat.. maar uiteindlijk gaat dat 29 euro kosten omdat er verzend kosten en opslag over betaald moet worden.. belachelijk
. Weten jullie misschien een andere winkel waar ik zulke soort weerstanden kan halen Het moeten dus Draadweerstanden zijn (iig zo staat het bij conrad).
Bedankt voor de hulp!
Nu de Draadweerstanden. Een medetweaker heeft me wat geholpen met dat.
50.0 W = 12.0 V * 4.16 A
R = 12.0 V / 4.16 A = 2.88 Ohm
Nu ging ik eigenlijk vanuit dat het met gelijkspanning aangestuurd zou worden. Maar uit de spoel komt dus wisselspanning. Klopt het sommetje dan nog. zoals je ziet neem ik ook 4x 50W om aan de 200 te kopen. Dus 4x 4,16A. Dan zou het net gaan met de spoel. De weerstanden zelf zag ik al op Conrad staan, 3 euro nog wat.. maar uiteindlijk gaat dat 29 euro kosten omdat er verzend kosten en opslag over betaald moet worden.. belachelijk

Bedankt voor de hulp!
Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!