Toon posts:

[C++][Win32] Select vak

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met de Win32 API en nu wil ik een venster maken waarin een selectie vak staat. Zoiets als de <select> tag in een HTML-form. Daar kan de gebruiker uit verschillende opties kiezen die vervolgens verwerkt worden door mijn programma. Ik heb even rondgezocht maar niets gevonden... zou iemand weten hoe ik dit voor elkaar krijg met de Win32 API?

Peter.

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-02 09:13
Correct me if I'm wrong, maar dat noemt dan een 'combo' geloof ik...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-02 17:14
http://www.functionx.com/visualc/controls/combobox.htm Zoiets?

Niemand gaat je stap voor stap uitleggen hoe en wat. Dus je zult met bestaande code moeten komen :)

[ Voor 56% gewijzigd door mrFoce op 11-07-2006 17:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank u. Dat was precies wat ik nodig had, wist niet de goede zoekterm, had dus niet het goede te pakken.

• ReverendBizarre
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-03-2021
Je zegt er niet bij in wat voor API je aan het programmeren bent, maar als je puur met win32 API bezig bent dan zal je hier mee aan de slag moeten:

http://msdn.microsoft.com...comboboxes/comboboxes.asp

De meeste GUI frameworks hebben hiervoor echter standaard classes die het een stuk simpeler maken om dit soort dingen voor elkaar te krijgen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een combobox is toch echt een control die in elke basishandleiding (zij het in boekvorm, zij het online) behandeld wordt. Bovendien heet die control in aardig wat verschillende ontwikkelomgevingen precies hetzelfde, dus de goeie zoekterm had je best kunnen vinden met wat Googlen.

Anyway, opgelost + basic opzoekwerk = slotje. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.