Toon posts:

Uitlijnen website

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een website gemaakt (offline) met behulp van frames in Frontpage. Nu was ik op een andere website (http://eselectie.nl) en het viel mij op dat die gecentreerd was in het midden. Ik krijg dit met mijn website niet voor elkaar. Het lijkt ook wel alsof de meeste websites gemaakt zijn met tabellen (zo worden ze in elk geval weergegeven als ik ze met Frontpage open).

Kan iemand mij vertellen of mijn conclusie correct is (dat je een pagina met frames niet kunt centreren) of hoe ik dit kan instellen?

Gr
René

Verwijderd

Topicstarter
Excuus... het topic zou moeten zijn "[HTML] Uitlijnen website" maar dat had ik niet gezien.. kan het ook niet veranderen geloof ik.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee die website is niet gecentreerd, maar is heeft gewooneen stuk van 200 px lege ruimte aan de linkerkant...

wel een beetje onhandig als je op een kleiner beeldscherm zit en het ziet er ook vreemd uit op bredere beeldschermen...

het is wel gewoon mogelijk om een design te centreren...
Dat kun je doen dmv de techniek waarmee je alle 'visuele' layout aangeeft aan een stuk HTML.-code namelijk mbhv CSS.

je idee dat een frame iets uitmaakt is fout .. een frame is gewoon een 'venster' naar een andere pagina... een framset is een verzameling van vensters naar aparte pagina die dan in één venster verschijnen ... het maakt verder niet uit voor een html-pagina of deze via een frame getoond wordt of direkt in het hoofdvenster zelf

Table's voor layout kun je beter niet gebruiken (enkel als het werkelijk gaat in informatie die in een tabel hoort, dus gekoppelde informatie in rijen en kolommen)
CSS kun je toewijzen aan ieder element, maar voor een apart blok informatie is het het eenvoudigste gewoon een simpele DIV te gebruiken, meestal: domweg omdat je daarmee een hoop onnodige code bespaart.

als je een beetje duits kan, dit is een goede uitleg wat er mogelijk is door content en layout te scheiden met behup van CSS:
inclusief de door jou gewilde centrering van een element:
http://www.stichpunkt.de/css/bereiche.html

[ Voor 10% gewijzigd door RM-rf op 11-07-2006 17:09 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

http://eselectie.nl staat bij mij niet gecentreerd :?

Maar je kan natuurlijk wel centreren als je frames gebruikt, ook als je tabellen gebruikt en ook op de semantische manier via CSS.

Maar het is sowieso beter om helemaal geen frames te gebruiken en tabellen tja, da's ook weer een andere discussie die te vaak gevoerd wordt :P.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Dat kan je wel:
HTML:
1
2
3
4
5
<frameset cols="*,700,*">
  <frame name="spacer-links" src="...">
  <frame name="midden" src="...">
  <frame name="spacer-rechts" src="...">
</frameset>

Maar, framesets zijn om een heleboel redenen niet ideaal en tabellen ook niet. Semantiek werkt beter, maar aangezien je met frontpage werkt is dat een beetje een loze boodschap.

Probeer dit eens:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<style type="text/css">
body {
  text-align: center;
}
#container {
  margin: 0 auto;
  text-align: left;
  width: 700px; 
}
</style>
</head>
<body>
  <div id="container">
  Hier de hele inhoud van je site
  </div>
</body>
</html>

[ Voor 42% gewijzigd door Rowanov op 11-07-2006 17:10 . Reden: Dan maar gelijk met doctype en width :X ]

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
ja hoor kan prima:
<p align="center">text</p>

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Niet correct ;)

Je kunt frames centreren door bijvoorbeeld je cols verdeling zo te zetten:
HTML:
1
<frameset cols="*,300,*">

Maar beter is het om frames weg te laten en gewoon je pagina te centreren.

/edit:
Ik moet eerder op verstuur drukken.
En verder is dit redelijk basic en al uitgekauwd ;)

[ Voor 19% gewijzigd door André op 11-07-2006 17:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.