Toon posts:

[XP] Bootsector verneukt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Korte beschrijving:

-120GB Disk, 1x 10GB voor XP, 1x 110GB voor storage
-Opnieuw gepartitioneerd: 1x 10GB voor XP, 1x 10GB voor Vista, 1x 100GB voor storage
-Vista weggegooid door de partitie te verwijderen
-Nog steeds de Vista bootmanager
-"fdisk / mbr" gedaan met een bootdisk
-Nog steeds de Vista bootmanager, als ik nu voor XP kies krijg ik de fout dat mijn NTLDR fucked is.

Hoe kan ik dit het beste oplossen? Ik zie nergens safe removals voor de bootmanger van Vista. EDR herkend heel mijn XP installatie niet meer.

Sorry, ik heb even geen tijd, zin nog de moeite om een langdradig topic te openen hierover :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

fdisk /mbr is zooooooooooooo 1998 :P

Boot es met je XP CD, ga naar je recovery console en gebruik: fixmbr
En als dat niet genoeg is: fixboot

:)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP is uberhaupt al zoooooo 1998. Voordat ik dit kan doen moet ik:
-Een andere PC opscharrelen om de ATA drivers te installeren naar een floppydisk
-Een floppydrive kopen

Toch maar eens proberen :{

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-03 18:12

DataGhost

iPL dev

Google zoeken naar 'remove vista bootloader'
Wat heb je hier precies niet kunnen vinden?
edit: en ja.. wat DeMoN ook zegt.. voort eerder op versturen drukken 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door DataGhost op 11-07-2006 17:04 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:51
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:04:
Windows XP is uberhaupt al zoooooo 1998. Voordat ik dit kan doen moet ik:
-Een andere PC opscharrelen om de ATA drivers te installeren naar een floppydisk
-Een floppydrive kopen

Toch maar eens proberen :{
Je kan gewoon booten hoor van je Windows cd, XP ondersteund gewoon ATA drives ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn RAID-connector van mijn P4P800 deluxe word niet ondersteund door mijn Windows XP SP1 cd-rom. Helaas helaas, dus ik ben nog wel een tijdje zoet. Als ik ooit Microsoft nog eens een keertje moet bellen om mijn Windows te activeren zal ik wel even een klacht achterlaten ;)

Man, wat ben ik blij dat ik geswitched ben naar een UNIX-based operating system.

Verwijderd

Al even rond Gegoogled?

repair xp bootsector

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 19:07
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:08:
Mijn RAID-connector van mijn P4P800 deluxe word niet ondersteund door mijn Windows XP SP1 cd-rom. Helaas helaas, dus ik ben nog wel een tijdje zoet. Als ik ooit Microsoft nog eens een keertje moet bellen om mijn Windows te activeren zal ik wel even een klacht achterlaten ;)

Man, wat ben ik blij dat ik geswitched ben naar een UNIX-based operating system.
En als je nou is een nieuw cd'tje maakt. En SP2 erin slimstreamed -> probleem opgelost (hoogstwaarschijnlijk). Ik had ook aparte drivers nodig voor SP2, nu niet meer :)

Verwijderd

Topicstarter
Wel tof dat Windows zo goed helpt voor mijn social life. Ik heb iemand gevonden met Windows XP én een floppydrive, daar ga ik zometeen even gezellig langs :) Kan ik even tof een biertje drinken!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:15:
Wel tof dat Windows zo goed helpt voor mijn social life. Ik heb iemand gevonden met Windows XP én een floppydrive, daar ga ik zometeen even gezellig langs :) Kan ik even tof een biertje drinken!

Als je je pistool maar thuis laat :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1