WI-FI met 400mw

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Normaal gesproken mag je in EU maximaal 100mw gebruiken en in de VS maximaal 200mw. Maar dit is natuurlijk nooit genoeg >:)
Al eerder ben ik mini-PCI kaartjes van 400mw tegen gekomen op webshops maar die waren a l t i j d uitverkocht :| Blijverast was ik dan ook toen er op Marktplaats ineens 400mw AP’s opdoken () om de dekkingsproblemen bij mij thuis op te lossen. Zeker toen bleek dat een oude bekende in WI-FI land uit Spakenburg achter de verkoop zit. Je weet wel, het zelfde als bij de wifishop maar dan een beetje veel goedkoper. Maar genoeg reclame ;) Ik zo’n ding kopen, zonder respect voor de verkeersregels naar huis gereden, en ut kassie aangesloten en en en ….[tromgeroffel] door het hele huis dekking!!! _/-\o_ Ook op zolder en achter in de achtertuin die voorheen WI-FI dead spots waren.

Ik snap niet dat ze dit niet verkocht mag worden in een winkel. Een 27MC bakkie is 4w en een UMTS kaart 2w. En met WI-FI zijn we veroordeeld tot 100m(mili)w. Ik zou zeggen poep aan de OPTA of wie het ook beslist en lekker 400mw gebruiken.

edit:
dit is geen miskoop zo te lezen B)

Weet iemand of er ook 400mw PCMCIA kaarten te koop zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Xandrios op 11-07-2006 20:27 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:46

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Let wel dat de 400mW kaartjes soms gemodde normale kaartjes zijn waardoor er veel meer spanning op de eindtrap komt te staan wat weer zorgt voor een kortere levensduur.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Schijnt dat kaartjes met de Prism 2.5 chipset vaak worden gebruikt met hogere vermogens en eventueel externe antennes, maar dacht dat deze maar 11Mbit zijn.

• trankilo
Nope, niks van dit alles (gelukkig) het is de nieuwe chipset van Atheros, een A merk.
Type is ECB-3220 en wordt onder verschillende merken verkocht (Senao, Engenius & NL wat No Lable betekend, daar kan je dus je eigen merk op plakken als je er genoeg koopt)

Review van het kassie
PDF met specs
Een hardware vergelijking vind je hierrrr (onderste)

Hehehehe mijn dag kan niet meer stuk. Gewoon nog vol bereik op zolder :)

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gewoon uit nieuwsgierigheid, bestaan er ook nog WiFi AP's die meer dan 400 mW kunnen leveren voor "commercieel" gebruik?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

trankilo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:02:
Nope, niks van dit alles (gelukkig) het is de nieuwe chipset van Atheros, een A merk.
Type is ECB-3220 en wordt onder verschillende merken verkocht (Senao, Engenius & NL wat No Lable betekend, daar kan je dus je eigen merk op plakken als je er genoeg koopt)

Review van het kassie
PDF met specs

Tot het Agentschap Telecom eens op de koffie komt.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
trankilo schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:02:

Review van het kassie
PDF met specs

Ehm, dat was dus een reactie op je vraag over pcmcia kaartjes, geen opmerking over je ap. Maar heeft je leverancier dan ook geen bijpassende kaartjes ?

• trankilo
Jamaicaman schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:32:
Gewoon uit nieuwsgierigheid, bestaan er ook nog WiFi AP's die meer dan 400 mW kunnen leveren voor "commercieel" gebruik?
Yep, er zijn 1w kassies die je achter een 100mw ding kan plaatsen. Meer dan 100mw kan je er niet in sturen. Volgens die gasten van engeniusshop gaan die dingen ook heel snel kapot. Hierdoor verkopen ze dat spul ook al lang niet meer. Een jaar (ofzoow) geleden heb ik geprobeerd zo'n ding te kopen.
Anti-XP
Tot het Agentschap Telecom eens op de koffie komt.
Moet je ze wel binnen laten en vrijwillig je apparatuur laten meten (niet dat ik ervaring met ze heb hoor.... :+ ) Van buiten kunnen ze niet meten of er 100 of 400mw in gebruik is.
En zonder huiszoekingsbevel komt de smaakpolitie niet eens binnen (8>
Nielson
Ehm, dat was dus een reactie op je vraag over pcmcia kaartjes, geen opmerking over je ap. Maar heeft je leverancier dan ook geen bijpassende kaartjes ?
Aja, die had ik ff verkeerd begrepen. Die 200/250mw prism 2.5 PCMCIA heb ik natuurlijk al lang >:)
Dat ding is alleen 11b en ik zou best wel eens willen upgraden naar een 54g met wat meer pit. Want als aan de andere kant van de lijn ook alles full power is kan ik nog verder. Bij die shop weten zo ook nog niet of er al een PCMCIA kaart is met die sjipset.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:20
Hoe groot is jouw huis dat een 100 mW AP niet voldoende dekking biedt :D ?

• trankilo
MarcoC schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:59:
Hoe groot is jouw huis dat een 100 mW AP niet voldoende dekking biedt :D ?
Nou, ik woon niet in een paleisje hoor. Dat komt nog (ik ga deze maand de lotto winnen namelijk).
Het is een vinex woning waar alle ramen van HR glas zijn voorzien en alle vloeren / plafonds van staalbeton zijn. De muren zijn gibo (sgreif ik dat zo goed/t/dt/td ?). Met 100mw in de meterkast kon ik in de woonkamer nog aardig werken maar dan had je het wel gehad. Uiteraard heb ik later een 200mw versie gekocht (heb ik net verkocht) die mij aanzienlijk meer vrijheid gaf maarrrrrr…. geen 54g snie-sna-snappie.

En nu het ik alles Mhoeahahahaha [evel lachje] En dekking door de hele tent, en ik haal mijn TweakDSL snelheid volledig op m’n flaptop. En dan te bedenken dat ik een flut 54g kaartje van Linkshit gebruik van 40mw ofzoow.

Verwijderd

Daar heb je dus echt gewoon helemaal niets aan, ok, je kan door je hele huis je netwerk zien, maar je kan er absoluut niets mee, immers, je laptop bv moet ook 400mW verzenden om daadwerkelijk contact met je wifi netwerk te kunnen krijgen.

Weggegooid geld dus. Hoogstens bruikbaar wanneer je jouw netwerk aan dat van je overburen wilt koppelen, en op beide plaatsen een pc neerzet met zo'n 400mW kaart erin.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:26
Net een klein kind die een trapauto heeft gehad :P
Maar al kome ze langs, dan weet je toch gewoon niet waar ze over praten mocht het allemaal zover komen. Ik weet nieteens wat het inhoud, dan kan jij ook doen alsof :)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Dit spul is verboden in NL, helaas.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.