[Flash8] Bloem laten bloeien

Pagina: 1
Acties:

• eerdepeer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 07:56
Ik heb in Illustrator deze bloem gemaakt en wilde heb eigenlijk met een soort van Motion tween laten bloeien. Nu blijkt dat niet lekker te werken aangezien hij die motion tween niet pakt. Zelfs als ik de losse lijnen probeer te tweenen doet hij het niet.

Misschien heeft het ermee te maken dat de manier waarop de bloem is gemaakt een nieuwe optie is in CS2? Ik heb Moho al geprobeerd, maar dat lukt helemaal niet. (bloem krijg ik niet goed geïmporteerd)

Weet iemand hoe of met welk programma ik de steel uit de grond kan laten groeien en daarna de blaadjes eraan. (het mag gewoon dmv een resize zijn)

Afbeeldingslocatie: http://stud.cmd.hro.nl/0779571/bloem.jpg

Verwijderd

kun je niet met geanimeerde masks werken? zowieso voor de steel, en dan de blaadjes misschien tweenen?

• eerdepeer
Op zich is dat wel een optie. Alleen denk ik dat het bij de blaadjes er zwaar amateuristisch uit gaat zien.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe wil je de blaadjes dan gaan animeren? Echt laten groeien vanuit het bovenste puntje?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• eerdepeer
dat lijkt me wel het mooist ja, kijk hier heb ik het al best leuk gekregen dmv een bladvormig mask. Het is alleen nog niet echt wat ik bedoel. Het mooist is het als het blaadje vanaf het begin al een blaadje is, nu is het nog een half open ding.
http://stud.cmd.hro.nl/0779571/blaadje.swf

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om voor elk onderdeel een apparte graphic object te maken?
Als je break apart gebruikt, dan moet je motion tween kunnen gebruiken (of beter, de tween class ;)) met je graphic object.

• eerdepeer
Jaaaaah, ik las vandaag (voordat ik je post las) dat je break apart kan gebruiken. Dat werkt idd zoals ik het wil! Kan je mss je tween class uitleggen? Dat begrijp ik nog niet helemaal?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Tween Class uitleg :) Daar staat een antwoord op je vraag :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

eerdepeer schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 03:27:
Jaaaaah, ik las vandaag (voordat ik je post las) dat je break apart kan gebruiken. Dat werkt idd zoals ik het wil! Kan je mss je tween class uitleggen? Dat begrijp ik nog niet helemaal?
Dat is mooi :)
Er staat ook een video tutorial op http://www.gotoandlearn.com/
Ik heb deze zelf nooit bekeken, maar wel een paar van zijn andere video's en die zijn zeker aan te raden.

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-02 14:35

Murphy

(2B||!2B)?

Ik zou in dit geval gewoon een motion- of shapetween gebruiken omdat je niet met een kanon op een strontvlieg moet schieten. Bovendien kun je het in de timeline beter controleren.
Pagina: 1