Probleem met nieuw aangemaakte vlan's

Pagina: 1
Acties:

• Baileys
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025
Ik heb een probleem met m'n nieuw aangemaakte vlan's.

We hebben hier een cisco switch 3750. Daarop heb ik een aantal vlan's geconfigureerd. Ik kan vanaf vlan x alle servers in vlan y pingen en tracen, behalve de twee proxyservers.

Moet ik hier het e.e.a. extra voor configureren?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-04 11:28
heb je op die proxy servers wel de goede gateway ingevuld of route voor het andere subnet toegevoegd?

[ Voor 28% gewijzigd door FatalError op 11-07-2006 16:34 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• Baileys
Ik heb op 1 proxyserver (bordermanager) de route toegevoegd. Hij stond er inderdaad niet tussen. Kan de config op dit moment niet activeren. Dit doe ik straks buiten kantooruren. Van de andere proxyserver (squid) heb ik op dit moment niet het wachtwoord.

Wordt vervolgd...

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Over het algemeen moet je proberen om routing een functie van het netwerk te laten zijn, niet van de aangesloten apparatuur. De hoort alleen een default gateway te hebben op zijn eigen netwerk.

Extra routes op pc's en servers levert je veel meer beheers ellende op. Voor je het weet heb je op allerlei plaatsen routes gedefinieerd en zie je door de bomen het bos niet meer.

• Baileys
Ik heb inmiddels het wachtwoord van de linux server en zoals verwacht kon ik de client in het nieuwe vlan niet pingen. Route aangemaakt en de ping komt terug. Nu probeer ik dus weer vanaf de client te pingen. Geen antwoord terug. Ik heb de squid.conf al aangepast maar dat heeft verder geen invloed op m'n ping neem ik aan.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als jij vanaf de server de client wel kan pingen dan is je routing tabel dus op orde.
Dat je server niet reageert op een ping kan een firewall instelling zijn.

Alhoewel ik je eerste eigen inzet nog even erg summier vind zet ik hem wel naar het correcte sobforum en dat is Netwerken

• Baileys
Je hebt gelijk! Het werkt nu. Op de linux server setfirewall file aangepast en opnieuw opgestart ./setfirewall

Bedankt!
Pagina: 1