Toon posts:

[samsung] digimax i6 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,
een half uur geleden is me nieuwe samsung digimax i6 binnengekomen
Afbeeldingslocatie: http://news.ferra.ru/images/115/115599.jpg
maar ik heb een nogal opmerkelijk probleem;
nadat de foto gemaakt is, en ik wil hem via de camera even bekijken geeft hij : "BESTANDSFOUT!".
ik via usb op de pc kijken, en ja hoor, een jpg file van 0 kb ;( ook een format van me 1 gig takems sd card wil niet baten, een reset evenmin. maar zonder de sd kaart wil de foto wel opgeslagen worden :| , dus me sd card weigert, maar me camera ziet de sd card wel, teminste rechtsboven geeft hij het aantal resterende foto`s mogelijk aan

zou het kunnen dat takems + samsung niet samengaan, of zou de sd kaart gewoon stuk zijn?

alvast bedankt,
thijs

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:14
Proberen met een ander SD-kaartje en je SD-kaartje icm een ander apparaat (cardreader oid) biedt denk ik meer oplossing dan gespeculeer :)

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:28:
Proberen met een ander SD-kaartje en je SD-kaartje icm een ander apparaat (cardreader oid) biedt denk ik meer oplossing dan gespeculeer :)
jammer genoeg geen andere sd kaart hier liggen, wel een xd :/ heb hem even in de printer gedaan (waar je 5 verschillende kaartjes in kan doen) hij herkent hem wel weer, maar als ik wil printen ziet hij de hele foto`s niet .

• Henk
En zet nu eens met je pc een foto op je SD card en probeer die met je printer uit te lezen? Als hij dat bijv. ook niet doet kan je ervan uit gaan dat je een kapot kaartje hebt.

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:48:
En zet nu eens met je pc een foto op je SD card en probeer die met je printer uit te lezen? Als hij dat bijv. ook niet doet kan je ervan uit gaan dat je een kapot kaartje hebt.
bedankt, heb het uitgeprobeert en ik denk idd dat hij kapot is,
ik heb er voor de grap een robbie williams foto ( http://www.thijskramer.nl/P1010025.JPG )
naar de sd card gestuurt, in me printer gedaan, die pikte de pc ook op als verwisselbare schijf,
krijg ik dit eruit :? http://www.thijskramer.nl/foutive_foto.jpg
ben bang dat hij dan idd DOA is ;(

• Henk
Heb je die foto via je samsung gestuurd of via een cardreader, want als je samsung kapot is kan het best zijn dat hij gegevens gewoon verkeerd opslaat.

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:10:
Heb je die foto via je samsung gestuurd of via een cardreader, want als je samsung kapot is kan het best zijn dat hij gegevens gewoon verkeerd opslaat.
cardreader heb ik niet, maar er zit een "reader" in me printer, stop ik hem daarin en wil ik dan de foto erop zetten krijg ik dit: Afbeeldingslocatie: http://www.thijskramer.nl/fout_printer.jpg
heb het dus tot nu toe alleen geprobeert met: via camera op de sd kaart, in de reader van de printer, en gewoon weer via de camera op de computer bekijken, via de camera krijg ik iets andere foto, maar weer is er een stuk af...
maar als me samsung stuk zou zijn, zou de foto`s zonder de sd kaart erin toch ook moeten mislukken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 16:33 ]

• Henk
Hoeft niet, als je samsung niet correct naar SD schrijft kan het zijn dat hij dat wel naar zijn interne geheugen kan.

Maar zoals ik het nu zie is je kaart gewoon kapot.

Verwijderd

Topicstarter
RedXraD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:36:
Hoeft niet, als je samsung niet correct naar SD schrijft kan het zijn dat hij dat wel naar zijn interne geheugen kan.

bedankt voor je inzet RedXraD , ben het met je eens dat het waarschijnlijk de sd kaart is die hier voor de problemen zorgt, dus dat word morgen even een andere hale, en deze rma`en ofzo 8)

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:09

Garyu

WW

RedXraD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:36:

Als die Robbie Williams foto het toch niet doet (niet via camera gegaan), dan moet het wel aan het kaartje liggen...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Verwijderd

Topicstarter
Garyu schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:41:
[...]

Als die Robbie Williams foto het toch niet doet (niet via camera gegaan), dan moet het wel aan het kaartje liggen...
het is wel via de camera geupload :)
maar bekeken via de reader printer en via de camera gewoon :>

Verwijderd

Heb deze camera ook en volgens mij is het zo, dat wanneer je de sd-kaart erin stopt, hij het ook gelijk op het kaartje schrijft. Haal je sd-kaart er anders uit en probeer het dan weer. Gebruik zelf een 2 gb Transcend en dat werkt prima!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Kan iemand van jullie eens wat plaatjes posten? En de ervaringen met dit toestel vertellen?
Ik ben aan het overwegen of dit misschien wel een leuk apparaatje voor me is.

Na deze review gelezen te hebben denk ik dat ik uiteindelijk maar ga voor deze camera:
http://www.stevesforums.c....php?id=98611&forum_id=92

[ Voor 32% gewijzigd door XthinkZ op 15-08-2006 12:14 ]

Pagina: 1